16 دی 1393
شماره خبر: 135038

نگاه بازار به تبلیغات تغییر کرده است

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

نگاه بازار به تبلیغات تغییر کرده است


چهره مصممی دارد. آرام به صندلی تکیه داده و منتظر آغاز مصاحبه است، علیرضا صفری یکی از هزاران جوان موفق البرزی است که این روزها توانسته از طریق شرکت تبلیغاتی‌اش برای 90 جوان دیگر شغل و درآمد ثابتی دست و پا کند.
صفری از سال91 مدیریت چاپ و توزیع آگهی‌نامه راهنمای مشاغل استان البرز را به عهده گرفته و تا به امروز علی‌رغم مشکلات و موانع پیش رو با انگیزه‌ای مضاعف به سوی آینده‌ای امیدبخش قدم برداشته است. در این شماره به سراغ او رفته‌ایم تا از رمز و راز موفقیتش در بازار کسب و کار مطلع شویم. صفری، حرف‌هایش را این گونه آغاز می‌کند: روزی که فعالیت در حوزه بازاریابی را شروع کردم آرزو داشتم بتوانم برای 40 نفر اشتغال ایجاد کنم اما امروز آرزوی بزرگ‌تری دارم و می‌خواهم تا چند سال آینده حداقل برای 200 نفردرآمد ثابتی ایجاد کنم. وی در خصوص ویژگی‌های راهنمای مشاغل استان البرز می‌گوید: این آگهی‌نامه هرماه در9 محدوده از استان البرز با تیراژ کلی 108 هزار جلد به صورت رایگان و خانه به خانه توزیع می‌شود.
راهنمای مشاغل بازار اصناف را هدفمند می‌کند
وی ادامه داد: راهنمای مشاغل برای هدفمند کردن بازار اصناف و رونق کسب و کارهای کوچک و متوسط بین شهروندان البرزی توزیع می‌شود. وی افزود: راهنمای مشاغل، در هر یک از 9 محدوده مشخص شده با تیراژ 12 هزار جلد و به صورت دستی توزیع می‌شود. به گفته صفری خانواده‌ها از سال 91 که اولین شماره راهنمای مشاغل در استان به چاپ رسید تا به امروز پیگیر این آگهی‌نامه بوده‌اند و با آن ارتباط مناسبی برقرار کرده‌اند. این جوان کارآفرین در ادامه به تعداد فعلی پرسنل ماهنامه راهنمای مشاغل استان البرز اشاره کرد و گفت: درحال حاضر 90 نفر درچهار دفتر راهنمای مشاغل که در گلشهر، مهرشهر و عظیمه استقرار دارند مشغول به کار هستند که امید داریم این تعداد در طول سال‌های آتی به 200 نفر برسد. وی یادآورشد: تمام این 90 نفر از حقوق و مزایای مناسبی برخوردار بوده و در کنار تسهیلاتی که دریافت می‌کنند، در طول سال از آموزش‌های مستمر بازاریابی و بازرگانی نیز بهره‌مند می‌شوند. این کارشناس بازاریابی اضافه می‌کند: خوشبختانه در طول سه سال گذشته ریزش کارکنان این مجله کمتر از یک درصد بوده که بدون شک حمایت از پرسنل و آموزش مستمر آنان نقش بسزایی در ماندگاری شاغلان این شرکت داشته است.
تبلیغات صرف ضامن موفقیت کسب و کار نیست
صفری در ادامه در خصوص وضعیت تبلیغات در شرایط فعلی توضیح می‌دهد: خوشبختانه صاحبان اصناف امروز به اهمیت و قدرت واقعی تبلیغات موثر پی برده‌اند و همین امر باعث شده به تبلیغات به عنوان بازوی توانمندی جهت افزایش مشتری و درآمد نگاه کنند. وی تصریح کرد: یک دهه پیش صاحبان اصناف تصور می‌کردند که با تبلیغات می‌توانند تعداد مشتری‌های خود را در بازه زمانی کوتاه مدت به میزان قابل توجهی افزایش دهند ولی امروز دریافته‌اند که تبلیغات زمانی موثر خواهد بود که آنان به کیفیت و قیمت کالا و محصولی که به مردم عرضه می‌کنند نیز توجه داشته باشند. مدیر شرکت تبلیغاتی راهنمای مشاغل استان می‌گوید: امروزه اگر صاحبان اصناف در مسیر پیشبرد اهداف خود علمی عمل کرده و صرفاً به داشته‌های تجربی خود بسنده نکنند، با تبلیغات مناسب می‌توانند جای خود را در بازار و بین رقبا تثبیت کنند. به گفته صفری در بازار امروز تحصیلات دانشگاهی و دانش فنی استاندارهایی در اختیار افراد قرار می‌دهد که این استانداردها گاه می‌توانند نجات بخش یک کسب و کار در شرایط بحرانی باشند.
ماندگاری کسب و کار در گرو تجربه و دانش فنی است
وی می گوید: بر این اساس نه تجربه صرف می‌تواند در شرایط فعلی ضامن ماندگاری یک کسب و کار باشد و نه صرف تحصیلات آکادمیک و دروس تئوری! به نظر این کارشناس بازاریابی فردی در بازار کسب و کار امروز موفق است که بتواند تجربه را با ملات دانش فنی درهم آمیخته و در موقیعت‌های مختلف استفاده کند. وی افزود: در شرایط فعلی اگر فردی به استراتژی‌های رقابت در بازار مسلط نباشد از عرصه رقابت حذف خواهد شد .
مدیران موفق اشتباه می‌کنند ولی خطا نه !
صفری گفت: بدون شک صاحبان کسب و کارهای موفق نیز در مسیر تعیین شده خود اشتباهاتی دارند ولی به طور قطع خطا نمی‌کنند؛ چراکه بازار امروز مجالی برای آزمون و خطا به افراد نمی‌دهد. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به کلید موفقیت ماهنامه راهنمای مشاغل استان می‌گوید: تمام پرسنل این مجموعه خود را جزئی تاثیرگذار در پیگیری اهداف شرکت می‌دانند و سود خود را در سود مشتری خلاصه می‌کنند. صفری در این باره توضیح می‌دهد: پرسنل ماهنامه راهنمای مشاغل با ارائه مشاوره و ایده به مشتریان باعث رونق کسب و کار آنها می‌شوند و همین مساله آنان را به مشتریان ثابت این آگهی نامه تبدیل می‌کند. وی گفت: هیچ یک از پرسنل این مجموعه حاضر نیستند به خاطر سود مقطعی اعتبار مجموعه را زیر سوال ببرند و همین امر باعث شده اکثر مشتریان این مجله را صنوفی با اعتبار و موفق تشکیل بدهند. وی در پایان یادآور شد: مسئولان استانی باید از صاحبان مشاغلی که فعالیت آنها منجر به اشتغال‌زایی و کاهش آمار بیکاری می‌شود حمایت کنند و در این زمینه فراتر از شعار و وعده وعید گام بردارند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود