27 دی 1393
شماره خبر: 135767

مافیای شاعری

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

مافیای شاعری


اکبر بهداروند گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون عده‌ای که تعداد آن‌ها به 15 نفر نمی‌رسد مافیای شاعری تشکیل داده‌ و با عوض شدن هر دولت نزد مسئولان رفته و جا پای خود را محکم‌تر از قبل می‌کنند.
این شاعر اظهار کرد: بیش از سه دهه است که در تمامی جشن‌ها، عزاداری‌ها و اتفاقات ملی تنها شاهد حضور این شاعران در محافل و مراسم‌ مهم کشوری هستیم و آنان اصلا اجازه ورود افراد دیگر به جمع خود را نمی‌دهند. او افزود: همین اقدام باعث شده شاعران جدید و استعدادهای تازه‌کار این حوزه کم‌تر به خود اعتماد کنند و به معرفی آثارشان بپردازند.
بهداروند در ادامه گفت: نگاه مسئولان کلان شعر و ادب به این حوزه باید تغییر کند و از پذیرش استعدادهای جدید هراس نداشته باشند. او همچنین بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که شاعران امروز با آن مواجه هستند فاصله گرفتن مسئولان حوزه شعر از آن‌هاست؛ به طوری‌که به جرأت می‌توانم بگویم گرفتن وقت ملاقات از رییس‌جمهور برای من که بیش از 30 سال است در جهت تعالی ادبیات این سرزمین تلاش می‌کنم، راحت‌تر از گرفتن وقت ملاقات از مسئولان ارشاد است. این شاعر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گله از نبود برخورد جدی با ناشران خاطی در کشور گفت: تا کنون دو جلد از کتاب‌هایی که من تصحیح کرده‌ام توسط برخی ناشران به سرقت رفته است و علی‌رغم شکایت‌هایی که به محاکم قضایی ارائه داده‌ام به جایی نرسیده‌ام. او اضافه کرد: بدون شک نویسندگان دیگری هم هستند که حق معنوی آثار آن‌ها تضعیف شده ولی چون می‌دانند راه به جایی نمی‌برند از احقاق حق خود صرف نظر کرده‌اند. بهداروند در پایان گفت: وزارت ارشاد باید سازو کاری تعریف کند تا ناشران نتوانند حقوق نویسندگان و شاعران را به راحتی ضایع کنند و خود از سودهای کلانی که از نشر کتاب‌های آن‌ها می‌برند، منتفع شوند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود