27 مرداد 1394
شماره خبر: 147439

پرواز با چاشنی موسیقی

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

پرواز با چاشنی موسیقی


موسیقی؛ هنر اول، چیزی که این روزها کسی نمی‌تواند زندگی بدون آن را تصور کند. این هنر در سال‌های اخیر آنقدر گسترش یافته است که علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است، گاه جنبه تجاری به خود گرفته و گاهی هم به شکل هنر صرف با آن نگریسته شده است؛ اما اینجا موسیقی در خدمت مبارزه با تهاجم فرهنگی درآمده است آن هم توسط یک خلبان.
حسام ایمانی خلبان هواپیمایی ملی ایران کسی است که پرواز می‌کند، می‌خواند و انگیزه‌اش از خوانندگی را مبارزه با تهاجم فرهنگی عنوان می‌کند و می‌گوید: پس از اینکه خواننده‌ای در خارج از کشور به مقدساتمان اهانت کرد برآن شدم تا از طریق خوانندگی به مقابله با آن برخیزم و داستان آخرین کارم هم به این موضوع بازمی‌گردد. حسام ایمانی، خلبان جمهوری اسلامی ایران و خواننده سبک پاپ با بیان اینکه خواننده‌ها باید با موسیقی، عقاید و افکار ایرانی اسلامی را به مردم انتقال دهند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اعتقادات مردم حول محور مذهب شکل می‌گیرد، می‌توان با ابزار موسیقی نیز در این زمینه تلاش کرد. در ادامه گفت و گویی با این خلبان خواننده اهل کرج صورت گرفته است که خواندنش خالی از لطف نیست.
چرا خلبانی؟
علاقه؛ مثل اکثر مردم که به پرواز علاقه دارند من نیز علاقه وافری به خلبانی و پرواز داشتم تا اینکه سال 85 که در کلاس چتر بازی مشغول بودم با فردی به نام عماد اشراقی آشنا شدم . آقای اشراقی آن سال من را با یکی از مدارس آموزشکده‌های خلبانی آشنا کرد و در شاخه خلبانی بازرگانی آموزش دیدم و پس از یکسال آموزش مکرر در این زمینه در سال 86 حدود 20 ساعت در آسمان نوشهر پرواز آموزشی داشتم.
این ماجرای ورود شما به عرصه پرواز، اما چه شد که به خوانندگی روی آوردید؟
سال 76 وقتی که در مقطع دوم راهنمایی بودم، یک روز ناخواسته و با اسرار ناظم مدرسه اذان گفتم؛ بعد از اتمام اذان خیلی مورد تشویق قرار گرفتم و از آن به بعد مسئول موذن مدرسه شدم. بعد از آن با حضور مداوم در فعالیت‌های قرآنی به خصوص رشته اذان جایی رسیدم که در سال 78 در مسابقات استانی اذان، مقام سوم را کسب کردم. با اولین اذانی که گفتم به این باور رسیدم که می‌توانم بخوانم کم کم از اذان مساجد شروع کردم و بلاخره در سال 88 فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه موسیقی شروع کردم و به طور رسمی در سال 91 اولین آلبوم خود را عرضه کردم.
از کار در دو عرصه بگویید؛ هم خلبانی هم موسیقی، چه کارهایی تاکنون انجام داده‌اید؟
اولین آلبوم خودم را با حمایت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که شامل هشت آهنگ می‌شد، عرضه کردم همچنین سال 92 آلبوم «بیکران» روانه بازار شد بعد از این آلبوم به سفارش مجموعه فرهنگی سپاه پاسداران و ارگان‌های مختلف تک آهنگ‌های دیگری را نیز ساختیم. علاوه بر این دو تیتراژ در شبکه یک هم اجرا کردم و درسال 93 به عنوان اولین خواننده و خلبان رسمی ایران نام گذاری شدم.
در مورد یکی از تک آهنگ‌های شاخص خود بگویید
«نماد کفر» یکی از آهنگ‌های شاخص دوران فعالیتم در زمینه موسیقی است که به سفارش معاونت فرهنگی سپاه پاسداران و با تایید مشاور عالی رهبر معظم انقلاب، در مقابله با گروهک داعش ساخته شد. تمام دنیا به وسیله موسیقی در حال تخریب اسلام هستند به همین دلیل من تصمیم گرفتم با موسیقی در مقابل این جوامع غربی ایستادگی کنم و دلیل بعدی من توهین یک خواننده به مقدسات بود که بعد از اطلاع از توهین او سریعا شروع به ساختن آهنگ «نماد کفر» کردم و در روز 13 رجب، روزی که مردم در مساجد در حال اعتکاف بودند این کار را اجرا کردم.
به چه دلیل در زمینه موسیقی‌های مذهبی فعالیت می‌کنید؟
اعتقاد من این است که یک خواننده می‌تواند تاثیر به سزایی بر روی افکار مردم بگذارد پس کار در این زمینه مسلما تاثیر مثبتی در حفظ و تقویت عقاید ایرانی اسلامی خواهد داشت و من تا جایی که بتوانم در این راستا فعالیت خواهم کرد.
چه کار شاخصی در این زمینه انجام داده‌اید که هم به موسیقی ارتباط داشته باشد و هم به پرواز؟
ویدئو کلیپ «بیکران» کاری است که پس از کسب مجوز وزارت ارشاد با پرواز در آسمان رامسر فیلم برداری شد. در این کلیپ که به خاطر آن مسیرهای هوایی رامسر حدود دو ساعت مسدود شد بنده به همراه خلبانی دیگر با دو هواپیما پرواز کردیم و این کلیپ ساخته شد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود