18 مهر 1394
شماره خبر: 150681

حریف تمرینی ندارم

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

حریف تمرینی ندارم


فرقی نمی‌کند دختر باشی یا پسر و یا زن باشی یا مرد. رسیدن به قهرمانی و حفظ آن به قدری سخت و طاقت فرسا است که مجبور می‌شوی برای تمرین و آماده‌سازی و برای آن که از غافله حریفان جا نمانی از شهر، کشور، پدر، مادر، فرزند، همسر و یا شوهر جدا شوی و..
علاوه بر سختی‌های تمرین، دوری عزیزانت را نیز به جان بخری. پریماه برزگر قهرمان شمشیربازی آسیا این روزها برای حفظ آمادگی همین کار را می‌کند. در استان البرز حریف تمرینی ندارد و مجبور است برای بالا نگه داشتن سطح آمادگی به استان‌های دیگر سفر کند. او به تازگی از اصفهان برگشته و از چند روز دیگر نیز در اردوی تیم ملی حضور خواهد داشت.
با خبر شدیم برای حفظ آمادگی چند روزی میهمان کمپ تمرینی اصفهان بودید؟
بله. مجبورم برای حفظ آمادگی و برای آن که آمادگی‌ام بیشتر شود تمرین کنم و هر جا که این شرایط برای بهتر شدن من آماده باشد به آنجا خواهم رفت. اخیرا چند روزی در کمپ تمرینی استان اصفهان حضور داشتم که کمک زیادی برای بالاتر رفتن آمادگی‌ام کرد.
خانه شمیربازی استان برای تمرین مناسب نیست؟
بله در استان سالن تمرینی خوبی داریم اما متاسفانه مشکل من سالن تمرین نیست. من برای حفظ و ارتقای آمادگی‌ام باید با حریف تمرینی بازی کنم که متاسفانه در استان البرز حریفی که بتواند به من کمک کند وجود ندارد. شمشیربازان بسیار خوبی در البرز وجود دارند اما در شرایط فعلی نمی‌توانند کمکی به من داشته باشند. البته کارهای بدنسازی را بعضا در خانه شمشیربازی البرز پیگیری می‌کنم.
رفتن به استان‌های دیگر برای تمرین سخت است یا خیر؟
قطعا خیلی سخت است اما برای رسیدن به هدفم باید این سختی‌ها را تحمل کنم. من اخیرا چند روزی میهمان دوستانم در اصفهان بودم و در آن جا مراحل آماده سازی‌ام را دنبال کردم.
در شرایط فعلی برای چه مسابقاتی آماده می‌شوید؟
رقابت‌های قهرمانی آسیا را در پیش دارم که برای موفقیت در این آزمون بزرگ باید سفت و سخت تلاش کنم. این رقابت‌ها فروردین سال آینده برگزار می‌شود.
اردوهای تیم ملی آغاز شده؟
هنوز اردوهای تیم ملی آغاز نشده است اما به زودی این اتفاق رخ خواهد داد.
اردوی خارج از کشور دارید؟
از هفته آینده در تهران برنامه‌های آماده سازی زیر نظر مربیان تیم ملی آغاز می‌شود و بعد از طی کردن چند هفته ، اواخر مهر ماه برای ادامه برنامه‌های تمرینی به کشور اکراین خواهیم رفت.
در راه رسیدن به هدف‌هایی که ترسیم کرده‌اید چه سختی‌هایی را تحمل می‌کنید؟
ورزش قهرمانی سختی بسیار زیادی دارد و فشارهای وحشتناکی را به ورزشکار وارد می‌سازد. علاوه برتمرین‌های سخت و طاقت فرسا و فشار اردوها و آسیب دیدگی‌ها دوری از خانواده را نیز باید به جان خرید. از انجام کارهایی که دوست داری باید صرفه نظر کنی و تمام تمرکز را بر روی رسیدن به موفقیت قرار دهید. اینها سختی‌هایی است که باید برای بالا رفتن از سکوهای قهرمانی تحمل کرد.
از تحمل این سختی‌ها نا امید شدید؟
چندین بار واقعا تا مرز نا امیدی پیش رفتم اما همواره با چند روز استراحت مصمم‌تر از قبل به دنبال اهدافم حرکت کردم.
فکر می‌کردید در شمشیربازی به این جایگاه برسید؟
از ابتدا برای قهرمانی وارد شمشیربازی شدم و امروز خوشحالم که تا حد زیادی به خواسته‌هایم رسیدم.
چه هدفی در شمشیربازی دارید؟
دوست دارم به رقابتهای المپیک راه پیدا کنم و مزه کسب مدال در این رقابتهای بزرگ را تجربه کنم.
برخی‌ها اعتقاد دارند شمشیربازی رشته خطرناکی است، به این موضوع اعتقاد دارید؟
به هیچ عنوان شمشیربازی رشته خطرناکی نیست و در مقابل برخی رشته‌های دیگر آسیب بسیار بسیار کمی دارد.
پس این ترس ناشی از چیست؟
شمشیربازی تنها اسم خطرناکی دارد و الا پایین ترین ضریب آسیب دیدگی در میان سایر رشته‌ها را دارد.
همین خطرناک بودن اسم این رشته، سبب استقبال کم نوجوانان و جوانان از این رشته نیست؟
شاید این موضوع درست باشد و به خاطر اسم خطرناکی که دارد استقابل نیز کم باشد.
شمشیربازی را می‌توان در میان رشته‌های گران و پرهزینه دسته بندی کرد؟
شمشیربازی بسیار پر هزینه است و شاید این موضوع نیز یکی از دلایل استقابل کم خانواده‌ها باشد. یکی دیگر از معایب شمشیربازی کم بودن تبلیغات است، اگر در این زمینه کارهای خوبی صورت بگیرد آگاهی مردم از این رشته بالاتر می‌رود و نتیجه آن روی اوردن علاقه مندان به سمت شمشیربازی است.
هزینه تامین امکانات اولیه چقدر می‌شود؟
اگر بخواهید امکانات شمشیربازی را در حد خوب تهیه کنید هزینه‌ها میلیونی می‌شود، اما اگر بخواهید از جنس چینی استفاده کنید این رقم چندین برابر کمتر می‌شود. شمشیر خوب در حال حاضر چهارصد هزار تومان است که نمونه چینی آن را با دویست هزار تومان نیز می‌توان تهیه کرد.
نقش خانواده در موفقیت شما چه مقدار بوده است؟
اگر حمایت‌های پدرم (علی برزگر) و مادرم (پریسا بهرام علیان) نبود، زیر فشارهای سنگین و سخت شمشیربازی نمی‌توانستم ایستادگی کنم.
نگاه مسئولان استان به قهرمانان مطلوب است یا خیر؟
حمایت‌ها محدود است و مورد انتظار ورزشکاران و قهرمانان نیست. وقتی مدال نقره آسیا را کسب کردم هیچ مسئولی تبریک نگفت و رئیس هیات نیز چند روز بعد متوجه مدال من شد! امیدوارم با مدیریت رضا گل محمدی، مدیرکل ورزش وجوانان استان البرز شرایط تغییر کند و تدوین آیین نامه حمایت از قهرمانان که می‌تواند حامی قهرمانان باشد را سریعتر نهایی کنند.
هیات البرز کمک مالی به قهرمانان خود دارد؟
تنها جمله ای که در این سال‌ها از زبان مسئولان شنیده‌ایم کمبود اعتبارات است! نه تنها کمک مالی انجام نمی‌دهند بلکه بایستی پول اعزام به رقابتهای مختلف را نیز خودمان پرداخت کنیم که این موضوع فشار زیادی به ورزشکاران و خانواده های آنان وارد می‌کند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود