14 دی 1394
شماره خبر: 155868

لذت سفرهای زمستانی درجاده‌های ایمن کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

لذت سفرهای زمستانی درجاده‌های ایمن کرج


آمدن فصل زمستان برای کسانی که به واسطه کار و یا سرزدن به خانواده ناچارند دل به جاده‌ها بسپارند و با اتوبوس و یا خودروی شخصی سفرکنند، کمی نگران کننده است .
در زمستان، اکثر جاده‌های کشور لباس سفید به تن می‌کنند. این لباس سفید همیشه به تن صاحبش نمی‌نشیند و همین باعث وقوع حوادثی می‌شود که غالباً غیرقابل پیش‌بینی هستند. اکثر مسافران زمستانی از این که به خاطر بارش برف، وقوع سیل و یا ریزش بهمن ناچار شوند برای مدت کوتاهی هم که شده در جاده گیر کنند دلهره دارند؛ ولی با اطمینان از امکانات و تجیهزات راهداری بر این دلهره غلبه می‌کنند. نیروهای راهداری در طول زمستان به صورت شبانه‌روزی در جاده‌ها مستقر هستند تا مردم سفری ایمن و بی‌خطر را تجربه کنند. این افراد با وظیفه‌شناسی خود باعث می‌شوند مسافران از این که یک زمستان دیگر از خدا عمر گرفته‌اند و می‌توانند در طول سفرشان یک بار دیگر بارش برف را به چشم ببینند خدا را شکر کنند.
کرج راه‌های شریانی البرز را در خود جای داده است
رئیس اداره راه و شهرسازی کرج می‌گوید: همه راه‌های این شهرستان اعم از اصلی، فرعی و روستایی از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار هستند . هادی پوستین‌دوز ادامه می‌دهد: شهرستان کرج بخش قابل توجهی از راه‌های شریانی استان را در خود جای داده است . وی اضافه می‌کند: با توجه به نزدیک شدن به سردترین فصل سال، اداره راه و شهرسازی کرج تمهیداتی اندیشیده تا مسافرانی که برای رسیدن به مقصد از جاده‌های کرج عبور می‌کنند با کمترین مشکلی مواجه شوند .
استقرار 3 پایگاه راهداری در جاده‌های کرج
وی توضیح می‌دهد: هم‌اکنون 3 پایگاه راهداری زمستانی در محدوده نظارتی اداره راه و شهرسازی کرج مستقر شده‌اند . این مسئول می‌گوید: 2 مورد از این پایگاه‌ها درآزادراه تهران - کرج و دیگری درمحور کرج - اشتهارد مستقر شده‌اند . پوستین‌دوز ادامه می‌دهد: هر یک از این پایگاه‌ها به ماشین‌آلات مجهز راهداری از نمک‌پاش، کامیون، لودر، بولدوزر و ماشین آلات یخ‌زدایی مجهز هستند .
طرح زمستانه تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد
رئیس اداره راه و شهرسازی کرج اضافه می‌کند: فعالیت این پایگاه‌ها از 20 آذر امسال آغاز شده و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد . وی توضیح می‌دهد: مهمترین هدف استقرار این ماشین آلات در راهداری‌های کرج، فراهم کردن بالاترین سطح ایمنی درجاده‌های این شهرستان است . وی ادامه می‌دهد: به جز محورهای اعلام شده، اداره راه و شهرسازی کرج بیش از 10 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در فردیس مستقر کرده است . وی اضافه می‌کند: علاوه بر ماشین‌آلات، راهداری سه سوله نمک و شن نیز در محورهای برف گیر شهرستان مستقر کرده که ظرفیت هریک از این سوله‌ها بیش از 5 هزار تن است .
آماده باش 50 نیروی اداره راه و شهرسازی کرج
پوستین دوز می‌گوید:در طول مدت زمان عملیات زمستانی بیش از 50 نفر از پرسنل راهداری کرج درحالت آماده باش قرار دارند تادر صورت لزوم در کوتاه ترین زمان ممکن به مردم خدمات رسانی کنند .
تمام راه‌های اصلی و فرعی کرج باز است رئیس اداره راه و شهرسازی کرج با اشاره به وضعیت کنونی راه‌های کرج می‌گوید: هرچند طی چند روز گذشته شاهد بارش برف در برخی مناطق کرج بوده ایم ولی با تلاش‌های نیروهای راهداری هم اکنون تمامی راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان باز است و مردم هیچ مشکلی برای تردد ندارند . وی ادامه می‌دهد: با توجه به برف‌گیر بودن اکثر راه‌های کرج، از مردم درخواست می‌شود در زمان رانندگی، فاصله طولی خودروی خود با سایر خودروها را حفظ کنند و با سرعت مطمئنه برانند . این مسئول توضیح می‌دهد: در بارش‌های اخیر نیروهای راهداری و پلیس در کمتر از 4 ساعت، همه راه‌های کرج را برف‌روبی و مسیرهای مسدود شده را بازگشایی کردند تا اختلالی در تردد مردم ایجاد نشود .
انجام عملیات روکش آسفالت در راه‌های کرج
پوستین‌دوز درادامه با اشاره به بخشی از فعالیت‌های این اداره قبل از آغاز عملیات راهداری زمستانه می‌گوید: قبل از آغاز عملیات زمستانه، عملیات روکش آسفالت 16 کیلومتر از لاین شمالی اتوبان تهران – کرج انجام شد . وی توضیح می‌دهد: علاوه براین، با تخصیص 5 میلیارد تومان عملیات نصب علایم و روکش آسفالت مسیر ارتباطی نوجان به چالوس نیز انجام شد.رییس اداره راه و شهرسازی کرج اضافه می‌کند : این مسیر بیش از یک ماه و نیم است که زیر بار ترافیک رفته است . پوستین‌دوز ادامه می‌دهد: علاوه بر این اقدامات، راه‌های چند روستا از جمله جارو و قانلی بلاغ نیز قبل از آغاز عملیات زمستانه روکش آسفالت شده است .
اعتبار نگهداری راه‌های کرج تامین شود
این مسئول در بخش دیگری ازصحبت‌های خود با گلایه نسبت به کمبود اعتبارات تخصیص یافته برای نگهداری راه‌ها اضافه می‌کند: با توجه به امکاناتی که برای کاربران راه‌های کرج درنظرگرفته شده، از مسئولان ذی ربط درخواست می‌شود تا نسبت به تخصیص اعتبارات درنظرگرفته شده برای نگهداری راه‌های این شهرستان اقدام کنند. وی ادامه می‌دهد: بدون شک تجهیزات و ماشین‌آلات مستقر در محورهای کرج، نیازمند تعمیر و تامین سوخت هستند. وی می‌گوید: علاوه براین دستمزد نیروهایی که این تجهیزات و دستگاه‌ها را به کار می‌گیرند نیز باید تامین شود. وی توضیح می‌دهد: بخشی از وظیفه نگهداری راه‌های این شهرستان به پیمانکاران بخش خصوصی واگذار شده است و بدون شک این پیمانکاران بدون تامین منابع مالی کار نمی‌کنند . رئیس اداره راه و شهرسازی کرج اضافه می‌کند: از آنجایی که راه‌های کرج از شریان‌های مهم ارتباطی استان هستند، از مسئولان درخواست می‌شود با جدیت بیشتری پیگیر تخصیص اعتبارات درنظرگرفته شده برای نگهداری آنها باشند.
مردم شماره 141 را فراموش نکنند
وی می‌گوید: از کاربران راه نیز درخواست می‌شود در مواقع ضروری و بروز هرگونه اتفاق در جاده‌های کرج بدون تلف کردن وقت با شماره 141 تماس بگیرند تا نیروهای راهداری برای حل مشکل به محل اعزام شوند . وی اضافه می‌کند: بدون شک با همکاری بین مردم، نیروهای راهداری و ماموران پلیس، تردد زمستانه در جاده‌های کرج با ایمنی کامل و بدون بروز حوادث ناگوار انجام می‌شود .

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود