30 دی 1394
شماره خبر: 156971

گلف البرز در انتظار کاخ

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

گلف البرز در انتظار کاخ


گلف برای ایجاد پایگاهی در استان و کشور کاخ مروارید را نشانه رفته است و نامه‌نگاری‌هایی انجام شده اما تا به امروز جوابی دریافت نکرده‌اند.
گویا پروژه حضورگلف البرز در کاخ مروارید فعلاً مسكوت مانده و خبری از آن به بیرون درز پیدا نکرده است. كاخ مروارید در اختیار دو ارگان متفاوت است كه به گفته علیدوست مخالفتی نیز نداشته‌اند. اما روند پیگیری‌ها زمان‌بر شده است كه امیدوار هستند انجام شود. آنچه در ادامه می‌خوانیم گفت وگوی ایسنا با رقیه علیدوست رئیس ‌هیأت گلف البرز است:
مهم‌ترین مشكل گلف استان البرز چیست؟
در شرایط فعلی، مهم‌ترین مشكل گلف استان نداشتن زمین است. البته این مشكل در سراسر كشور وجود دارد كه امیدوارم با همكاری فدراسیون گلف و وزارت ورزش، همه استان‌ها دارای زمین گلف استاندارد شوند. با این وجود، فعالیت‌های این رشته در استان متوقف نشده است و تلاش می‌كنیم در آینده‌ای بسیار نزدیك در سالن تمرین كنیم.
در سالن می‌شود تمرین گلف كرد؟
قطعا در مقایسه با زمین‌های استاندارد، تمرین كردن در سالن سخت‌تر خواهد بود و از استانداردها فاصله خواهد داشت؛ اما مجبور هستیم برای متوقف نشدن فعالیت‌ها این كار را انجام دهیم. با استفاده از توپ‌های گلف داخل سالن، این رشته را دوباره به حركت در خواهیم آورد تا در آینده‌ای نزدیك همه فعالیت‌ها به زمین گلف منتقل شود.
موضوع تبدیل كاخ مروارید به پایگاه گلف به كجا انجامید؟
فعلاً این كار مسكوت مانده و خبری از آن نشده است. كاخ مروارید در اختیار دو ارگان متفاوت است كه خوشبختانه آنان نیز مخالفتی تا به این لحظه نداشته‌اند؛ اما روند اجرایی آن قدری زمان‌بر است كه امیدوارم انجام شود. چند ماه پیش نشستی با مدیران میراث فرهنگی و ورزش و جوانان البرز برگزار و علاقه‌مندی مجموعه گلف استان را برای انجام فعالیت رشته ورزشی گلف در این كاخ اعلام نموده‌ایم. البته فدراسیون و وزارت ورزش با همكاری و تعامل مطلوب در حال فراهم كردن شرایط ایجاد آكادمی گلف در همه استان‌ها هستند و در این زمینه وزارت ورزش نیز موافقت خود را اعلام كرده است. در صورت ایجاد و تشكیل آكادمی گلف در استان‌ها زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این رشته به سرعت فراهم خواهد شد.
با در اختیار گرفتن كاخ مروارید چه تحولی در گلف استان صورت خواهد گرفت؟
اولین تأثیر آن این خواهد بود كه این مكان به پایگاه گلف البرز و حتی كشور تبدیل خواهد شد.
به رخ دادن این اتفاق امیدوار هستید؟
قطعا امیدواریم زیرا در رایزنی‌های صورت گرفته جواب «نه» از ارگان‌هایی كه این كاخ را در اختیار دارند، نشنیدیم.
در صورت در اختیار گرفتن كاخ مروارید هزینه‌های هنگفتی برای تعمیر و بازسای زمین كاخ مروارید باید انجام دهید؟
بله درست است، امیدوارم با همراهی و حمایت حامیان مالی خللی در كار بازسازی و تعمیر زمین كاخ مروارید به وجود نیاید. به دنبال انجام كارهای بزرگ برای گلف استان هستیم كه امیدوارم با همراهی مسئولان و برقراری یك نگاه مثبت و مطلوب انجام شود. به اعتقاد من می‌شود زمینه رشد و شكوفایی این رشته مغفول مانده را در استان البرز فراهم كرد و امیدوارم بتوانیم در این مسیر گام برداریم. در این سال‌ها توجه كافی به گلف وجود نداشته است اما تلاش می‌كنیم در سایه همكاری و همیاری همه مجموعه ورزش استان تحول زیادی در این رشته ورزشی ایجاد كنیم. زمانی كه البرز هنوز استان نشده بود، در ساوجبلاغ این رشته را راه‌اندازی كردم و امروز خوشحالم كه می‌توانم در ابعادی وسیع‌تر به این رشته مغفول مانده كمك كنم.
مهم‌ترین هدف ‌هیأت گلف البرز چیست؟
مهم‌ترین هدف ما در شرایط فعلی در اختیار گرفتن زمین كاخ مروارید برای تبدیل كردن به پایگاه گلف استان و كشور است اما در كنار این موضوع یكی از اهداف كوتاه مدت ‌هیأت حضور در رقابت‌های قهرمانی كشور و كسب نتایج در خور توجه خواهد بود.
رقابت‌های قهرمانی كشور كه قرار بود چندی پیش برگزار شود چرا لغو شد؟
فكر می‌كنم به دلیل شرایط جوی رقابت‌های قهرمانی كشور به تعویق افتاد و اگر اتفاق دیگری رخ ندهد این رقابت‌ها اسفند ماه برگزار می‌شود. شرایط تیم گلف بانوان استان نیز بسیار خوب است و تلاش می‌كنیم رتبه بسیار خوبی در این میدان به دست‌آوریم. خوشبختانه با وجود كمبود امكانات از تشكیل تیم غافل نبوده ایم و در سال‌های گذشته نیز همین تیم موفقیت‌های خوبی را در كشور به دست آورده بود.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود