11 بهمن 1394
شماره خبر: 157668

«مقاومت» فرصت جدید فوتسال ایران

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

«مقاومت» فرصت جدید فوتسال ایران


سرمربی تیم فوتسال مقاومت البرز با بیان اینکه شاگردانش هیچ‌گاه در طول فصل کم‌کاری نکرده‌اند، باشگاه مقاومت و سیاست جوان‌گرایی آن را یک فرصت جدید برای فوتسال ایران می داند.
لیگ برتر فوتسال ایران در حالی فصل جاری را پشت سر گذاشت که نماینده البرز با استفاده حداکثری از داشته‌هایش و البته کمترین هزینه، در میان تیم‌های لیگ برتری آبروداری کرد و نماینده شایسته‌ای برای استان البرز بود. این تیم با ترکیبی از جوانان و بازیکنان سرباز در دومین تجربه حضورش در بالاترین سطح فوتسال ایران با کسب رتبه دهمی خود را در جمع لیگ برتری‌ها حفظ کرد تا امیدوارانه به فصل آتی چشم بدوزد. سرمربی جوان تیم مقاومت البرز هم از جمله کسانی است که در کنار دیگر ارکان باشگاه با حداقل‌ها تیم را هدایت کرده و سهمی ویژه در دستاوردهای این باشگاه داشته است. رضا فلاح از تلخی و شیرینی‌های مربی‌گری در این تیم، فراز و فرودهای لیگ برتر و آینده مقاومت سخن به میان آورده که در ادامه می خوانید.
*در ابتدا علاقمندیم ارزیابی از دومین تجربه حضور خود و تیم مقاومت در لیگ برتر کشور داشته باشید؟
ما در حالی دومین فصل حضور خود را در لیگ برتر تجربه کردیم که به‌واقع یک تیم تازه کار و کم تجربه محسوب می‌شویم و نیاز است سال‌ها در این سطح از رقابت‌ها حضور داشته باشیم تا شکلی حرفه‌ای و منطبق با استانداردها پیدا کنیم. البته معتقدم به‌نسبت فصل گذشته با تجربه و تدارک بهتری وارد مسابقات شدیم و تمام ارکان باشگاه اعم از مدیریت، کادراجرایی و فنی و بازیکنان به شرح وظایف و جایگاه خود بیش از گذشته آگاهی داشتند.
*این تجربه چقدر به حضور شما در مسابقات و رقابت با دیگر تیم‌ها کمک کرد؟
آشنایی با فضای رقابت در لیگ برتر، کیفیت و جو سالن های برگزاری و نوع حمایت تماشاگران در بازی های خارج از خانه از جمله پارامترهایی بود که ما از آنها تا حدی آگاه شده بودیم و همین شناخت ما را برای دومین فصل از حیث ذهنی و روحی آماده ترکرده بود. به خصوص در نیم فصل دوم که توانستیم در بازی های سنگین و نفس گیر مقابل حریفان مختلف حاضر شویم و در نهایت امتیازات لازم برای ادامه حضور در لیگ برتر را کسب کنیم.
*پس از دو فصل حضور مقاومت در لیگ برتر اهالی فوتسال و علاقمندان به این ورزش، این باشگاه را به عنوان باشگاهی سخت کوش، سازنده و جوان گرا شناخته اند، این رویکرد با چه تفکری اتخاذ شده است؟
مقاومت از جمله باشگاه‌هایی است که در بحث هزینه کردن و بودجه نمی تواند به مانند باشگاه‌های بزرگ و متمول عمل کند لذا سعی می کند با استفاده از ظرفیت بازیکنان سرباز و اتکا به جوانان نیازهایش را مرتفع کند. خوشبختانه در این ۲ سال ما سعی کرده‌ایم با تکیه بر این داشته‌ها بهترین انتخاب‌ها را کنیم و در حد مقدورات و امکانات گام برداریم. فکر می‌کنم این رویکرد می تواند برای باشگاه مقاومت و البته فوتسال ایران یک فرصت تازه باشد و زمینه شکوفایی و بروز استعدادهای جدید را مهیا کند.
*از پیش فصل و بستن تیم بگویید، تا چه میزان باشگاه توقعات و درخواست های شما را برای جذب بازیکن تامین کرد؟
ما در حالی کارمان را برای فصل جدید شروع کردیم که بخش اعظمی از بازیکنان را به دلیل پایان خدمت سربازی و پیشنهاد دیگر باشگاه‌ها از دست داده بودیم با این حال در یک تلاش جمعی سعی کردیم از آنچه در توان داریم بهترین استفاده را داشته باشیم. با تلاش باشگاه چند بازیکن خوب که موعد سربازی شان فرا رسیده بود را جذب کردیم و در کنار آن با انجام تست جاهای خالی موجود را پر کردیم.در کل با توجه به توان مالی باشگاه آنچه می توانست انجام شود صورت گرفت.
*به سراغ نمایش تیم در طول فصل برویم، فکر می کنید جایگاهی که مقاومت کسب کرد شایسته این تیم بود؟
تیم جوانی راهی مسابقات شد و این جوان ها در طول بازی ها شکل واقعی خود را پیدا کردند. به نظرم در بخش اعظمی از مسابقات نمایش فنی خوبی داشتیم و اگر هم شکست خوردیم با حداقل اختلاف بود اما در کل فکر می کنم در ۳ بازی اگر هوشیارتر می بودیم می توانستیم امتیازات لازم را بگیریم و در نهایت در جای بهتری از جدول رده بندی در پایان مسابقات قرار بگیریم. تیم مقاومت اگر یک امتیاز بیشتر داشت بالاتر از تیم های منصوری و میثاق قرار می گرفت و رتبه ای تک رقمی را از آن خود کرده بود.
* شما جوانانی را به جمع خود می آورید و آنها پس از آبدیده شدن و رشد کردن جذب دیگر تیم‌ها می شوند، تدبیری برای حل این مشکل و بهره مندی بیشتر باشگاه از این سرمایه ها اندیشیده نشده است؟
قاعده بازی در تیم های نظامی دوسال است و بازیکنان هم پس از پایان این مدت جذب دیگر تیم ها می شوند. در این خصوص مسئولان باشگاه پیگیر طرحی هستند که در قالب آن بازیکن با رضایت‌نامه جذب شود و قراردادی حداقل ۳ ساله با آنها منعقد شود تا فرصت بیشتری برای استفاده از این بازیکنان وجود داشته باشد. فکر می کنم اگراین اتفاق رخ بدهد فرصت بیشتری برای بارور شدن این استعدادها در خود باشگاه مقاومت البرز ایجاد می شود و ثمره تلاش باشگاه بروز بیشتری خواهد داشت.
*برای فصل جدید برنامه شما چیست و باشگاه چه برنامه ای برای سومین سال حضور خود در لیگ برتر دارد؟
من ۵ سال در باشگاه مقاومت حضور داشته ام و این باشگاه را خانه خود می دانم. همه آنهایی که از نزدیک در جریان فعالیت باشگاه مقاومت هستند می دانند که من هیچ گاه برای این تیم و سربلندی آن کم نگذاشته ام و برای فصل بعد هم اولویت من این باشگاه است مگر آنکه اتفاق دیگری رخ دهد. در خصوص فصل سوم حضور هم هنوز برنامه ای از باشگاه به شکل رسمی اعلام نشده است فقط در همین حد می‌دانم که نیمی از بازیکنان را به دلیل اتمام قرارداد و پایان خدمت مقدس سربازی در کنار خود نخواهیم داشت. البته تا جایی که می‌دانم چندین بازیکن خوب برای حضور در مقاومت ابراز تمایل کرده اند و باشگاه در برنامه دارد تا زمینه جذب بازیکنان بهتری را به نسبت فصول گذشته در مقاومت مهیا کند.
*نگاه باشگاه مقاومت به استعدادهای البرزی چگونه است؟ در برخی محافل ورزشی اینگونه عنوان شده که «رضا فلاح» استعدادهای البرزی را نمی بیند و تمایلی برای کار با آنها ندارد.
واقعیت آن است که البرز مهد فوتسال ایران است و ما در حال حاضر تعداد بسیار زیادی بازیکن شاغل در لیگ برتر داریم اما شرایط مالی باشگاه اجازه نمی دهد آنها را به تیم خود بیاوریم. در خصوص جوانان هم باید به این نکته اشاره کنم که یک بازیکن برای حضور در لیگ برتر باید مسیر مشخصی را در این ورزش طی کند و حضور به یک باره او از مسابقات استانی در لیگ برتر میسر نیست. باشگاه مقاومت در اقدامی ارزشمند و با هدف جذب استعدادهای استان تیم‌های پایه خود را راه‌اندازی کرده و ما در همین فصل سپری شده دو بازیکن تیم امید را به جمع تیم اصلی اضافه کردیم. مقاومت برای حضور مستمر در فوتسال کشور نیاز به جوانان البرزی دارد اما این سیر حرکتی باید به مرور و در یک فرایند مشخص رقم بخورد که اثربخشی لازم را داشته باشد.
*و صحبت پایانی شما؟
مقاومت به جرات کم هزینه‌ترین تیم لیگ برتر فوتسال ایران است و با حداقل‌ها در مسابقات حاضر می شود با این حال هیچگاه گله‌ای نکردیم و آن چه درتوان داشتیم برای موفقیت این باشگاه گذاشته ایم.
در پایان هم از حمایت‌های سردار استاد حسینی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، مدیریت باشگاه مقاومت، معاونت تربیت بدنی سپاه استان و تمام کسانی که حامی باشگاه در این دو فصل بودند تشکر می کنم و امیدوارم با پایان یافتن بی‌مهری مسئولان استان البرز و حمایت های بیشتر، مقاومت حضوری موفق‌تر در فصل جدید لیگ برتر فوتسال ایران داشته باشد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود