28 مرداد 1402
شماره خبر: 290637

از هیچ آموزشگاه خصوصی استفاده نکردم

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو



بی شک یکی از دغدغه های اصلی اکثر جوانان امروز جامعه ی علم دوست ایرانی، شرکت در کنکور سراسری، به منظور کسب مجوز ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی می باشد. در همین راستا میزبان دانش آموز مسیحا باقری تنها هستیم که موفق به کسب رتبه دو کنکور سراسری رشته ریاضی و فنی شدند.
مسیحا باقری تنها نفر دوم کنکور ریاضی در سال ۱۴۰۲ ، متولد سال ۱۳۸۵ در کرج است و در مدرسه شهید سلطانی سه کرج تحصیل کرده است؛ او مدال برنز المپیاد های علمی کشور را نیز در کارنامه خود دارد. مسحیا باقری تنها می گوید: مادرم با زحمت‌ها، صبوری‌ها و حمایت‌هایش خیلی در این موفقیت ها نقش داشته است.وی هدف خود را تحصیل در دانشگاه شریف عنوان کرد و افزود: می خواهم در رشته کامپیوتر ادامه تحصیل دهم و از ابتدا هم به حل معادلات ریاضی تمایل بیشتری داشتم و به مطالب حفظ کردنی علاقه‌ چندانی نداشتم.
باقری ادامه داد: سال یازدهم تحصیل، مدال برنز المپیاد در رشته ریاضی کشور را کسب کردم و ناگفته نماند که یکسال تحصیلی را به صورت جهشی پشت سر گذاشتم.
وی از برنامه ریزی خود برای کنکور می گوید: از مهرماه امسال هفته‌ای ۴۰ تا ۶۰ ساعت درس می‌خواندم و فقط در کلاس‌های کنکور مدرسه حضور داشتم، از هیچ آموزشگاه خصوصی و کلاس کنکوری استفاده نکردم و فقط از مشاوره و برنامه‌ریزی مدرسه استفاده نمودم. وی گفت: در آزمون‌های آزمایشی مدرسه هم رتبه‌های تک رقمی کسب کردم و علاقه زیادی به رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف را دارم.باقری برنامه‌ریزی را یک مسیر اصولی برای موفقیت دانست و اظهار کرد: اگر دانش آموزی در مسیر تحصیلی خود با برنامه ریزی و روش آن آشنا نباشد یا درباره ی این اصول مطالعه نکند، نمیتواند برای خود موفقیت و راهی استاندارد که منجر به نتیجه شود، طرح کند.وی در توصیف چالش ها و دغدغه های مسیر کنکور گفت :من از آنجایی که رتبه المپیاد داشتم می‌توانستم کنکور را قبول شوم ،اما این مسیر را ادامه دادم و تلاشم را متوقف نکردم و خداروشکر به نتیجه دلخواه رسیدم. مسیحا باقری تنها خطاب به داوطلبان سال آینده بیان کرد: هیچ چیز غیر ممکنی وجود ندارد ،اگر هم باشد با تلاش میتوان آن را ممکن کرد. باقری ابراز داشت: در پایان جا دارد از زحمات کادر زحمتکش مدرسه و معلم‌هایم در مدرسه شهید سلطانی سه، خانواده‌ام به ویژه مشاورین مدرسه تشکر کنم و تجربه بسیار خوبی در کنکور کسب کردم، امیدوارم همواره دل‌شان شاد بماند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود