14 آبان 1402
شماره خبر: 295059

محمد مهدی دمیرچی رتبه اول کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در رشته قرائت تحقیق

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو



یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش در کنار آموزش دروس کتب درسی به دانش آموزان، تعلیم و تربیت آن ها متناسب با فرهنگ و دین مبین اسلام می باشد.
مسابقات قرآن، عترت و نماز به عنوان یک رخداد فرهنگی در همه دوره های تحصیلی و در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزان برگزار می شود که رفتار سازی دینی دانش آموزان یکی از دغدغه های برگزاری این مسابقات است. در این میان گفتگویی داریم با محمد مهدی دمیرچی کلاس نهم رشته تجربی از مدرسه نمونه دولتی شهید میر حبیبی ناحیه چهار کرج که موفق به کسب رتبه اول رشته قرائت تحقیق در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور شده است. وی در گفتگو با اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز گفت: من از ۴ سالگی شروع به یادگیری و قرائت قرآن کریم کردم و به لطف خدا ۱۱ سال هست که در این راه هستم و قرآن می خوانم، ولی به طور حرفه ای و جدی حدود ۵ سال است که تلاوت قرآن را آغاز کرده ام و آرزویم تلاوت قرآن در محضر امام زمان {عج) است. دمیرچی با اشاره به چگونگی قرار گیری در این مسیر گفت: مشوق من در این مسیر پدر و مادرم بودند، ولی علاوه بر این من از کودکی علاقه زیادی به قرآن و خواندن آن با صوت داشتم. وی ادامه داد: برای خواندن قرآن، خدا باید به شما رحمتی بفرستد و مهر قرآن را در دلتان قرار دهد و هیچ چیز دیگر مهم نیست، زیرا خیلی ها را می شناسم که حتی خواندن و نوشتن بلد نبودند ولی در حال حاضر لطف خدا شامل حالشان شده و در حال تبدیل به یک استاد و قاری حرفه ای و بین المللی هستند.دانش آموز البرزی با اشاره به موفقیت هایش در این عرصه گفت: خب به لطفا خدا من در این چند سال اخیر افتخارات و رتبه های زیادی مانند تلاوت در محضر رهبر انقلاب ، تلاوت در محضر ریاست جمهوری و کسب رتبه اول مسابقات کشوری در رشته قرائت تحقیق و همچنین افتخارات جزئی دیگری مثل کسب رتبه دوم در مسابقه اسرا ،کسب رتبه های اول در مسابقات استانی را به دست آورده ام. وی افزود: هر موفقیتی را با برنامه ریزی درست و دقیق می توان بدست آورد، فقط باید تلاش بیشتری کرد، انسان با برنامه ریزی می تواند به هر قله ای دست پیدا کند. محمد مهدی دمیرچی ادامه داد: من اولین رتبه ای که در مسابقات قرانی به دست آوردم در پایه سوم ابتدایی بود و در استان اول شدم و آخرین رتبه ای که آوردم در حال حاضر مسابقات کشوری دانش آموزی بود که الحمدلله با وجود رقبای قوی، اول شدم. البته همین الان که با شما دارم صحبت می کنم در یک مسابقه دیگر هم شرکت کردم که الحمدلله فعلا تا اینجا مرحله استانی را اول شده ام و انشالله در مرحله کشوری هم رتبه خوبی را به دست خواهم آورد. وی با اشاره به الگو هایش در قرائت اظهار کرد: من الگو های زیادی دارم، ولی افراد شاخصشان اساتید مصری قدیمی یا همان دوران طلایی مصر، استاد مصطفی اسماعیل، استاد عبدالباسط ،استاد منشاوی و استاد رفعت هستند.
طلایه دار مسابقات قرآنی اظهار داشت: ما دانش آموزان مسئولیت زیادی نسبت به کشورمان و دولتمان داریم و یکی از این موارد این هست که ما درس مان را بخوانیم تا در آینده به کشورمان کمک کنیم. وی در پایان خاطر نشان کرد: من در آخر تشکر میکنم اول از خدا که من را در این راه قرار داد تا بتوانم کلام وحی را با صوت زیبا به مستمع منتقل کنم، دوم هم دوباره از خداوند چون به وسیله دو تا از بندگان خوبش یعنی پدر و مادر من در این راه قرار گرفتم و سوم هم دوباره از خداوند، چون اساتید بسیار خوبی را در سر راه من قرار داد تا بتوانم قرآن را به خوبی یاد بگیرم و برای آخرین بار دوباره از خداوند چون این نعمت های بسیار بسیار بزرگ را به من داد و باعث شد که من از کودکی زندگی منظّم و خوبی داشته باشم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود