31 شهریور 1392
شماره خبر: 106446

آغاز سال تحصیلی با جشن شکوفه‌ها

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

آغاز سال تحصیلی با جشن شکوفه‌ها


امروز بوی مهر به مشام می‌رسد و یک میلیون و ۳۰۰نوآموز و۵۰۰هزار کودک پیش‌دبستانی در جشن شکوفه‌هاو غنچه‌ها که در۵۴هزار دبستان برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.
فردا نیز مدارس کشور به استقبال سال تحصیلی جدید می‌روند. با برگزاری آیین نمادین جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها، ویژه دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و پیش‌دبستانی‌ها در دبستان‌ها، نوآموزان همراه والدین خود برای نخستین بار قدم به مدرسه می‌گذارند. جشن شکوفه‌ها امروز به‌طور هماهنگ در مدارس ابتدایی سراسر کشور با هدف آشنا کردن نوآموزان با فضای مدرسه پیش از آغاز رسمی کلاس‌ها برگزار می‌شود و در این روز مدیران مدارس برنامه‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان درنظر گرفته‌اند. شرکت والدین نوآموزان در جشن شکوفه‌ها به نوآموزان اعتمادبه‌نفس می‌دهد، به‌ویژه به کودکانی که تجربه حضور در مهد و پیش‌دبستانی را ندارند. جشن شکوفه‌ها با برنامه‌های شاد و با نشاطی در دبستان‌ها همراه است تا نوآموزان در نخستین روز حضور در محیط مدرسه خسته نشوند.
به گفته بهروز فتحی، کارشناس آموزش و پرورش، والدین در این زمینه نقش بسزایی ایفا می‌کنند و می‌توانند با بازگو کردن خاطرات خوب و جذاب دوران کودکی خود از محیط مدرسه، نوآموز را در انس با محیط مدرسه کمک کنند. وی افزود: همچنین برنامه‌های معلمان و کادر مدرسه در بدو ورود نوآموزان نیز باید شادی انگیز باشد تا روند تطابق آنها با محیط مدرسه افزایش یابد. فتحی درباره حضور مادران و پدران در کنار نوآموزان در روز جشن شکوفه‌ها اظهار کرد: این امر دلیلی بر امن بودن محیط مدرسه برای نوآموزان و آرامش‌بخشی به آن‌است

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود