5 شهریور 1393
شماره خبر: 128183

باغستان کرج با کوهی از مشکلات مواجه است

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

باغستان کرج با کوهی از مشکلات مواجه است


آنطور که مردم می گویند، ساکنان باغستان غربی کرج از کمبود امکانات در بخش های مختلف رنج می برند.
مشکلات این منطقه نوساز از انباشت زباله ها در کوچه ها تا خرابی معابر و فعالیت کامیون های حمل خاک و نخاله تا فعالیت معدنداران عرصه را بر ساکنان باغستان تنگ کرده و مردم برای رهایی از این وضعیت هر روز تلفن های رسانه های جمعی از جمله ایرنا را به درمی آورند. یکی از ساکنان باغستان که خود را ˈسید حمیدعربیˈ معرفی کرد، گفت: انباشت زباله ، کمبود خودپرداز بانکی و نبود یک فروشگاه بزرگ بیشتر از سایر مشکلات در این منطقه خودنمایی می کند. این شهروند که به تازگی در باغستان سکونت یافته، افزود: شهرداری در این منطقه نظارت کافی ندارد و انباشت زباله در کانال ورودی منطقه به محل تکثیر پشه و جانوران موذی تبدیل شده ضمن آنکه بوی تعفن باغستان را در بر گرفته است. عربی اظهار کرد: ورودی باغستان غربی از سمت زندان رجایی شهر به نبود چراغ راهنمایی و رانندگی یا پل زیر گذر به یکی از گلوگاه های ترافیکی مبدل شده است .
او گفت: در ابتدای بلوار منتهی به باغستان غربی مردم هر روز شاهد ترافیک سنگین همراه با آلودگی صوتی و زیست محیطی هستند و این وضعیت برای باغستانی ها آزار دهنده است . وی اظهار کرد: استقرار بیمارستان البرز وابسته به تامین اجتماعی البرز در باغستان غربی ، تردها بیشتر کرده است. ˈسارا رحمتی ˈ یکی دیگر از شهروندان ساکن در باغستان غربی گفت: دراین منطقه به خاطر وجود اراضی خالی ، ساخت وساز به مراتب بیشتر از سایر مناطق کلانشهر کرج است. وی افزود: اگر چه جمعیت باغستان غربی هر روز در حال بیشتر شدن است اما امکانات زیربنایی شهری نظیر معابر آسفالت شده ، جدول کشی ، فضای سبز ، حمل به موقع زباله و نبودامکانات اداری در این منطقه به مشکل اساسی تبدیل شده است . رحمتی اظهار کرد: هر روز شاهد افزایش تعداد خودروها و جمعیت در این منطقه هستیم و می طلبد که مسوولان برای باغستان چاره اندیشی کنند.
ˈحسین صادقی ˈ شهروند دیگر گفت: این منطقه فاقد شعبه بانکی ، مکان های تفریحی ، ورزشی ، کتابخانه ، درمانگاه و مراکز خرید است. این شهروند یاد آورشد: روزسه شنبه هر هفته اطراف خیابان لاله منطقه باغستان دستفروشان بساط دستفروشی پهن می کنند و ضمن سد معبر مواد غذایی غیر بهداشتی به مردم می فروشند ضمن آنکه ریختن زباله ها در اطراف این محل خود حکایت دیگر دارد. ˈعباس حق محمد لوˈشهردار منطقه شش کرج از خرید تعدادی سطل زباله مکانیزه برای باغستان خبرداد و احداث تقاطع ظفر که به تازگی به بهره برداری رسیده یکی از اقدامات برای کاهش ترافیک دراین منطقه است. وی گفت: برای روان سازی ترافیک در سه راه باغستان غربی ، همکاری اداره راهنمایی و رانندگی ضروری است. حق محمد لو با اشاره به اینکه در منطقه شش کرج فضاهای سبز نیز در حال گسترش است، اظهار کرد: اکنون چهار لکه سبز هر یک به مساحت یک هزارو 500 مترمربع و یک بلوار20 متری درمنطقه باغستان دردست احداث قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: همچنین پارک محله ای به مساحت شش هزارمترمربع از دیگر طرح هایی است که در باغستان غربی در دست احداث قرار گرفته است. رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج گفت: مشکل آسفالت و کانال ورودی باغستان ظرف مدت یک هفته حل می شود . حجت الله غلامرضایی از شهروندان باغستانی و دیگر مناطق کرج خواست مشکلات مربوط به آسفالت و حمل و نقل شهری را با کمیسیون حمل و نقل شورای شهر درمیان بگذارند تا در اسرع وقت چاره جویی شود. اما اینکه سایر دستگاه های اجرایی از جمله بانک ها برای تامین نیازهای منطقه باغستان پیشگام شوند، آزمون دیگری برای مسوولان استان البرز است. منطقه باغستان حدود 20 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود