20 مهر 1393
شماره خبر: 130478

شهرداری کرج میزبان دوچرخه سوار ایرانگرد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

شهرداری کرج میزبان دوچرخه سوار ایرانگرد


متولد همین خاک است؛ با دوچرخه اش از گیلان غرب می آمد؛ کل مسیر را رکاب زده بود. خودش می گفت 90 درصد ایران را رکاب زده است و این بار میهمان کرج و شهرداری این کلانشهر شده بود. به رسم عادتی دیرینه قلم و کاغذ آوردیم تا این بار خاطرات روح ا... بصیری نیا، دوچرخه سواری که ایران را برای رساندن پیام سنگ، مقاوت، ایثار، شهامت و شهادت رکاب زده، ثبت کنیم.
متولد همین خاک است؛ با دوچرخه اش از گیلان غرب می آمد؛ کل مسیر را رکاب زده بود. خودش می گفت 90 درصد ایران را رکاب زده است و این بار میهمان کرج و شهرداری این کلانشهر شده بود. به رسم عادتی دیرینه قلم و کاغذ آوردیم تا این بار خاطرات روح ا... بصیری نیا، دوچرخه سواری که ایران را برای رساندن پیام سنگ، مقاوت، ایثار، شهامت و شهادت رکاب زده، ثبت کنیم. از گیلان غرب می گوید؛ از اینکه این شهر مهد شهامت و شهادت و دلیری است و شهیدان بسیاری را در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم میهن و نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است. از پنج کلمه ای که نماد سفرش به دور ایران با دوچرخه است می پرسم، می گوید: سنگ نمادی از مظلومیت مردم فلسطین است و ایثار و شهامت و شهادت هم واژه های آشنایی هستد که طی هشت سال دفاع مقدس با باور و تکیه بر آن، ایران اسلامی و نظام را حفظ کردیم؛ امروز وظیفه هر مسلمان متدینی است که یاد و خاطره شهداء را در دل و جان خود زنده نگه دارد و آن را چون میراث ارزشمندی به نسل های بعد انتقال دهد. می گوید، حامل پیام برای منتظران حضور است و قصد دارد پرچمی را که نماد حریت و آزادگی، ایثار و مقاومت و ارادت به ایران و ایرانی است را تقدیم حرم مطهر امام رضا (ع) کند. روح اله بصیری نیا هم از خاک ایران است و برای ایرانی رکاب می زند تا پیام آزادی و آزادگی را در گوش مردم نجوا کند. وی در سال ۱۳۵۹ در گیلان غرب متولد شد و نزدیک به ۱۲ سال است که در رشته ی دوچرخه سواری فعالیت دارد و عضو کمیته ایرانگردی و جهانگردی فدراسیون دوچرخه سواری نیز می باشد. مسئولان ارشد گیلان غرب، امام جمعه، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر برای سفرش اینگونه نوشته اند:
زنده نگه داشتن یاد شهداء کمتر از شهادت نیست "
بالندگی و سرافرازی ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی مرهون خون شهدای گرانقدری است که با نثار خون خود برای این مملکت آرامش کنونی و سرافرازی پرچم جمهوری اسلامی را به ارمغان آورده اند و اینک مفتخریم در سالروز تولد امام هشتم " ضامن آهو "حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از سوی مسئولین، خانواده معظم شهداء و به نمایندگی از توده مردم متدین، سرافراز و با اصالت دومین شهر مقاوم کشور گیلان غرب قهرمان دلیر مردی به نام روح اله بصیری نیا پا در رکاب گذاشته تا با استفاده از دوچرخه به پیمایش مسیر گلان غرب (مشهد شهیدان) تا مشهد الرضا یاد شهدای این خطه گلگون کفن را گرامی داشته و پیام سرشار از مهر و شادمانی ما را که اتحاد و یکدلی و مهمان نوازی مردم این سامان می باشد را به سراسر ایران اسلانی برساند. لذا موجب خرسندی است همکاری لازم را با راکب حامل پیام و زائر مرقد امام رضا (ع) به عمل آورید.
شهادت در کرج به حق خوب معنی شده است
شهردار کرج نیز با ارزشمند خواندن این حرکت فرهنگی با بیان اینکه شهادت، ایثار و گذشت در ایران کوچک، کرج به حق خوب معنی شده است، گفت: شهر شهید پرور کرج که شهدای بسیاری را به سرزمین ایران تقدیم کرده است برای "شهادت"، " شهامت" و ایثار ارزش والایی قائل است. علی ترکاشوند با بیان اینکه شهادت و از جان گذشتگی در اسلام دارای ارزش و جایگاه ویژه ای است، اظهار داشت: شهادت فدا کردن ارزشمند ترین دارایی یک انسان است و انسان ها در مقابل ایثار سر تعظیم فرو می آورند و این عمل انسانی حرمت بسیار زیادی دارد. وی، ضمن قدردانی از این اقدام روح اله بصیری نیا با بیان اینکه شهرداری کرج از این حرکت فرهنگی استقبال می کند، افزود: تکریم جایگاه شهدا در واقع تکریم هویت انسانی و ملی است و این اقدام فرهنگی که در راستای رساندن پیام شهدا به ایران و ایرانی است جای قدردانی دارد. گفتنی است، روح اله بصیری نیا پس از دیدار با عوامل روابط عمومی شهرداری کرج به منطقه 5 شهرداری کرج رفت. مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری کلانشهر کرج نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم ویژه به مردی از تبار گیلان غرب، فداکاری و روحیه بالای او را ستود و با تصریح بر اینکه گاهی واژه ها در برابر روح بلند قهرمانان به زانو در می آیند، اظهار داشت: شهدای دفاع مقدس همچون نگینی بر تارک آسمان میهن اسلامی پرتو افشانی می کنند و امروز هر چه از امنیت و آزادی و آزادگی داریم، به برکت وجود آن کبوتران سپید بال است. احمد خیری با استقبال از حرکت های نمادین در ابراز علاقه به شهدای گرانقدر و نیز ارزش های معنوی گفت: قطعا آنچه وجود انسان را برای رکاب زدن در یک مسیر طولانی و عرض ادب به ساحت شاه خراسان امام علی بن موسی الرضا (ع) مهیا می کند، عشق حقیقی به ائمه اطهار علیهم السلام است و مدیریت شهری کرج امروز افتخار دارد از انسانی با چنین ویژگی های شخصیتی و اخلاقی استقبال کند. وی از بصیرنیا خواست که هنگام ورود به سرزمین زائرین عاشق و کعبه آرزوها، مراتب ارادت شهروندان و مسئولان شهری کرج را نیز به محضر امام رضا (ع) ابلاغ نماید و ملت بزرگ ایران کوچک را نیز در ثواب و اجر عظیم اقدام نمادین خویش شریک نماید. ... متولد ایران که باشی با همه واژه های گذشت، ایثار و فداکاری گویی زندگی می کنی و فرقی ندارد برای دلت که برای مظلومیت مردم فلسطین بگیرد یا برای شهادت مظلومانه جوانان کشورت...برایت فرقی نمی کند چون ایرانی هستی برای وجب به وجب خاکت جان می دهی آری ایرانی که باشی هر نفس را ارزانی گذشت و ایثار می کنی...

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود