13 دی 1393
شماره خبر: 134812

مهرور: وضعیت آلودگی هوای فردیس نابسامان است

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

مهرور: وضعیت آلودگی هوای فردیس نابسامان است


جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس با حضور امام جمعه ، فرماندار و برخی از رؤسای ادارات شهرستان برگزار شد.
در این جلسه که در دفتر امام جمعه شهرستان فردیس و به ریاست وی برگزار شد حجت الاسلام ایمانی بیان داشت: رسیدگی به امور فرهنگی مردم و فرهنگسازی درست از دغدغه های مقام معظم رهبری (مدظله عالی ) است .وی اظهار داشت : تخصصی شدن جلسات شورای فرهنگ عمومی و تصمیم گیریهای کلان و اجرای مصوبات جلسات قبلی از مهمترین موضوعاتی است که باید بدان توجه شود . فرماندار فردیس نیز با اشاره به حضور حجت الاسلام کیاحیرتی به عنوان سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس اظهار داشت : با حضور ایشان مجموعه اداری فردیس تکمیل و یکی از دغدغه های فرهنگی شهرستان مرتفع شد . مهندس مهرور در ادامه به آلودگی هوای فردیس اشاره کرده و افزود : وسعت کم ، جمعیت زیاد و وجود شهرکهای صنعتی مختلف و از همه مهمتر آلودگی نیروگاه منتظر قائم (عج) از بابت سوخت موجب نابسامانی و نگرانیهایی در خصوص آب و هوای فردیس شده است . وی بیان داشت : البته با پیگیریهای فرمانداری ، محیط زیست و شخص استاندار تا کنون 80 درصد سوخت نیروگاه فردیس از گاز تأمین می شود که امیدواریم 20 درصد الباقی نیز با سوخت پاک جایگزین شود . البته جلوگیری از تردد خودروهای دودزا ، بهینه سازی مصرف سوخت و ممانعت از آلودگی های صنعتی مواردی است که در کنار فرهنگسازی می تواند مشکل گشا باشد . مهرور فرهنگسازی در حوزه کالا و خرید اجناس ایرانی را مهم ارزیابی کرد و افزود : اگر خانواده ها بدانند که با خرید اجناس خارجی چه صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور و بالاخص تولیدکنندگان و کارگران و صنعت ایرانی خواهد خورد ، هیچگاه از کالاهای خارجی خرید نخواهند کرد و این جز با فرهنگسازی امکانپذیر نخواهد بود . باید تولید ، صنعت و توانمندیهای خود را باور داشته باشیم. همچنین فرماندار شهرستان فردیس با گلایه از عدم حضور برخی رؤسای ادارات و یا ترک زودتر از موعد جلسه گفت : جلسه شورای فرهنگ عمومی از مهمترین جلسات است و باید همه ادارات ذیربط در آن حضور فعال داشته باشند . به همین منظور برنامه جلسات تا پایان سال به صورت مکتوب به همه ادارات ارسال تا رؤسای آنها سایر جلسات خود را با این جلسه هماهنگ کرده و دیگر شاهد عذر و بهانه ای نباشیم . حجت الاسلام فلاح با بیان این نکته که فرهنگ پایه و اساس همه کارهاست ، به صورتجلسات قبلی شورای فرهنگ عمومی فردیس اشاره کرده و گفت : بر اساس صورتجلسات قبل مقرر شده بود که جلسات این شورا تخصصی تر و کارگروههایی نیز در همین خصوص تشکیل شود که متأسفانه این مهم تا کنون محقق نشده است . دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی نیز اینگونه اظهار داشت : در حدود 10 هزار بازدید کننده از نمایشگاه کتاب فردیس و حضور فعال ناشران ، حوزه علمیه ، نیروی انتظامی و شهرداریها نمایانگر عملکرد مثبت این نمایشگاه بود . فلاح در پایان مکررا" خواستار ساماندهی کیوسکهای مطبوعاتی و ویدئو کلوپهای فردیس و همکاری بیشتر اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتحادیه اصناف جهت نظارت شد .
احمدی : با دستگیری و افزایش کمپها ، اعتیاد کاهش نخواهد یافت
سرهنگ احمدی در بخشی از جلسه به بازدید سرزده فرماندار از کمپهای ترک اعتیاد شهرستان پرداخت و گفت : در حال حاضر 16 کمپ ترک اعتیاد در فردیس فعال هستند که به هیچ وجه کافی نیست . البته باید در نظر داشت که با دستگیری و افزایش کمپها ، اعتیاد کاهش نخواهد یافت و باید فرهنگسازی مناسب صورت پذیرد .
کمالی زاده : 60 دکه مطبوعاتی در فردیس وجود دارد که تقریبا 30 درصد آنها بدون مجوزند .
سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان فردیس با اعلام خبر فوق افزود : برای 19 دکه بدون مجوز فعال در شهرستان اخطاریه صادر شده است . همچنین برای بیش از 100 ویدئوکلوپ و گیم نت نیز اخطاریه هایی صادر شده که در حال پیگیریست . هرچند به دلیل تازه تأسیس بودن اتحادیه الکترونیک فردیس برخی از فعالیتهای آن با کندی پیش می رود که امیدواریم با کسب تجربه روند روبه رشدی داشته باشند . در پایان جلسه مقرر شد که در جلسات نظارت بر اصناف شهرستان فردیس نسبت به همکاری اتحادیه ها و اداره فرهنگ و ارشاد تبادل نظر شود .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود