15 دی 1393
شماره خبر: 134948

هوای البرز در کام آلودگی

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

 هوای البرز در کام آلودگی


البرز که در سالهای نه چندان دور از مناطق خوش آب و هوای کشور بود اینک در وضعیتی قرار گرفته که با ایستایی هوا بلافاصله دچار آلایندگی تا حد اضطرار می شود.
امسال اگرچه البرزی ها بهار، تابستان و پاییز به نسبت سال های گذشته با هوای حدودی سالم پشت سرگذاشتند اما این روزها با پایداری هوا ، آلودگی ها دوباره به سراغ این آمده است بطوریکه شرایط کیفی هوای استان البرز دراغلب مناطق و شهرستان های این استان در وضعیت ناسالم قرار گرفته است. شهرستان نظرآباد که از دیرباز کمترین پدیده آلودگی هوا شاهد بوده در روزهای اخیر به مرز اضطرار رسید. استانداری البرز اواسط هفته گذشته به همین علت نشست اضطراری برگزارکرد تاضمن بررسی راه های کاهش آلایندگی، راهکاری برای برقراری دوباره تعطیلی پنج شنبه ها بیابد. دراین کمیه گزارشی ازسوی مرکز پایش هوا و اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز مبنی بربی تاثیر نبودن لغو تعطیلی پنج شنبه ها در آلودگی هوای دراین استان ارایه شد. براساس گزارش این مسوولان، تعطیلی پنجشنبه ها در استانی که مرکز آن هم اکنون به عنوان سومین کلانشهر آلوده کشورشناخته شده است و اغلب ساکنان آن مهاجر هستند، فرصتی بود تا هوا خود را پالایش کند و اول هفته ای پاک و سالم را شاهد باشیم ولی لغو تعطیلی پنج شنبه ها از سوی استانداری باعث شد تا در سه هفته اخیر شاهد افزایش آلودگی در این استان باشیم. طی روزهای اخیرن وضعیت کیفی هوا در استان البرز بر اساس گزارش معاونت نظارت و پایش هوای این استان، در وضعیت ناسالم قرار گرفت . همچنین بر اساس همین گزارش، وضعیت کیفی هوای شهرستان های نظرآباد، ساوجبلاغ، اشتهارد و فردیس در شرایط ناسالم قرار گرفت که میزان شاخص کیفیت هوا در شهرستان نظرآباد به عنوان آلوده ترین شهر استان در روزهای اخیر به میزان 157 اعلام شده است.
اعمال قانون برای واحدهای آلاینده محیط زیست
به همین لحاظ با توجه به بروز شرایط اضطراری کیفیت هوای کرج اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج ، برنامه گشت شبانه به منظور بررسی وضعیت زیست محیطی واحد های صنعتی و برخورد قانونی با واحد های آلاینده محیط زیست را در دستور کار خود قرار داده است. 'فردین حکیمی' رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: با توجه به این وضعیت و استمرار آن در طول هفته جاری در تمام شهرستانهای استان البرز، پایش زیست محیطی واحد های آلاینده در قالب برنامه های روزانه و گشت شبانه توسط کارشناسان و یگان حفاظت در اولویت کاری اداره محیط زیست کرج قرار گرفته است. وی افزود: به همین منظور واحد ها وکارگاه هائی که فعالیت آن ها خطرات فوری در برداشته باشد و سلامت انسان و محیط زیست را به مخاطره بیاندازد، با اخطار سریع، از فعالیت آنها جلوگیری بعمل خواهد آمد. پیشنهاد تعطیلی مجدد پنج شنبه ها قرار است در اولین جلسه شورای برنامه ریزی استان مطرح شود

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود