28 دی 1393
شماره خبر: 135893

تکاپوی البرزی ها برای برگزاری برنامه های مختلف در دهه فجر

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

تکاپوی البرزی ها برای برگزاری برنامه های مختلف در دهه فجر


مردم ایران اسلامی امسال با شکوه تر از سالهای گذشته سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب خود را جشن خواهند گرفت، جشن تولدی که 36 سال تداوم داشت و دشمن در تمامی این سالهای تلاش کرد در آن خدشه وارد کند.
به نیمه های دی ماه هر سال که می رسیم مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در تکاپو برگزاری جلسات مختلف برای هماهنگی اجرای برنامه های مختلف در ایام الله دهه فجر هستند. در این ایام شاید یکی از مهترین دغدغه های مسئولان کمیته های دهه فجر فراهم آوردن فضایی مناسب برای برگزاری جشن های انقلاب باشند و تلاششان این است فضاسازی شهری نیز به گونه ای تداعی کننده ایام پیروزی باشد و مردم تا رسیدن به روز موعود و نشان دادن قدرت و وفاداری خود در راهپیمایی عظیم و خیره کننده، فضای انقلابی را جای جای شهرشان حس کنند. مسئولان استان البرز نیز همراه با دیگر مسئولان کشور جلسات متعددی را برای برپایی هرچه بهتر و منظم تر برنامه های دهه مبارک فجر برگزار کرده اند و با تشکیل کمیته های 24 گانه در صدد هستند در تمامی موضوعات برنامه های متنوعی را برگزار کنند. رئیس ستاد دهه فجر استان البرز در خصوص رموز پیروزی مردم ایران و همچنین اقتدار ایران اسلامی با بیان اینکه حاکمیت ولایت فقیه در کشور، همبستگی مردم با نظام جمهوری اسلامی و وفاداری مردم به نظام مهمترین رموز اقتدار مردم ایران است، اظهار داشت: مردم ایران امسال سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب خود را جشن می گیرند و دشمنان انتظار نداشتند این انقلاب تداوم داشته باشند. حجت الاسلام محمد حسین روحی یزدی همچنین با تاکید بر اینکه ولایت فقیه خط مشی مردم و ارمانهای انقلاب است، افزود: همبستگی مردم و وفاداری آنان به نظام و انقلاب در مقاطع مختلف ثابت شده است که که یکی از مهترین آنها حماسه تاریخی و مردمی نهم دی ماه 88 است. وی در ادامه با بیان اینکه در استان البرز 24 کمیته برای برگزاری برنامه های ایام الله دهه فجر تشکیل شده است، اظهار داشت: کمیته های مساجد، ایثارگران، قرآن، فرهنگی و هنری، فرهنگیان و دانش آموزان، دانشجویی، زنان و خانواده، کارگری و اصناف، ورزش، کودک و نوجوان، بسیج و نیروهای مسلح، فضاسازی شهری، سلامت، ارتباطات و ..... از جلمه این کمیته ها هستند که با تفویذ اختیار به مسئولان مختلف برنامه ریزی ها و هماهنگی ها با قوت برای برپایی جشن ها و مراسمات در حال انجام است. رئیس ستاد دهه فجر استان البرز در ادامه به روزشمار انقلاب اشاره و اعلام کرد: انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) ، ولایت فقیه و رهبری؛ انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی؛ انقلاب اسلامی، جوانان، هویت ملی، علم و فناوری؛ انقلاب اسلامی، استحکام خانواده، زنان و سبک زندگی ایرانی – اسلامی؛ انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت؛ انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، عدالت‌گستری و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) عناوین روزهای دوازدهم تا شانزدهم ایام الله دهه فجر است. حجت الاسلام روحی یزدی تصریح کرد: برای روزهای هفدم تا بیست و دوم بهمن ماه نیز عناوینی چون انقلاب اسلامی، توسعه فرهنگی، عدالت و تمدن اسلامی؛ انقلاب اسلامی، اقتدار ملی، استکبار‌ستیزی و مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم؛ انقلاب اسلامی، خودباوری، جامعه دینی و حاکمیت ارزش‌های اسلامی؛ انقلاب اسلامی، اتحاد و عزم ملی، وحدت و انسجام امت اسلامی؛ انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است.
وی همچنین از برنامه های طرح ریزی شده برای اجرای در این ایام خبر داد و گفت: برنامه های محوری استان البرز از هشتم بهمن ماه جاری با بیعت مسئولان با امام خمینی (ره) آغاز خواهد شد و برای روز 12 بهمن نیز همزمان با ساعت ورود حضرت امام با میهن اسلامی رژه موتور سواران را از دو مبدا به سمت میدان سپاه خواهیم داشت. رئیس ستاد دهه فجر استان البرز ادامه داد: برای روز 16 بهمن ماه مراسم گلباران مزار شهدا با محوریت گلزار شهدای امامزاده محمد، انتشار گلبانگ "الله اکبر" و نورافشانی در 12 نقطه از مرکز استان و شهرستانهای البرز و .... تدارک دیده شده است. وی در پایان اعلام کرد: مسیر راهپیمایی نیز همانند سال گذشته دو مسیر میدان امام – میدان شهدا- چهارراه طالقانی و میدان شهدا و مسیر شماره دو میانجاده – سه راه رجایی شهر – میدان سپاه خواهد بود و طبق برنامه ریزی های انجام شده مراسم راهپیمایی راس ساعت 9 صبح آغاز و برنامه های جایگاه نیز 10 صبح خواهد بود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود