19 اسفند 1393
شماره خبر: 139084

سفیران طبیعت، لبخند را به سالمندان هدیه كردند

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

سفیران طبیعت، لبخند را به سالمندان هدیه كردند


در چهارمین روز از هفته درختکاری، حضور پرشور سفیران طبیعت در خانه سالمندان به منظور کاشت درخت، برای دقایقی لبخند را میهمان لبان پدربزرگ ها و مادر بزرگهایی کرد که سالها برای به ثمر نشستن فرزندان خود زحمت کشیدند و ..
امروز در گوشه ای از این شهر و به دور از هیاهوی روزانه چشم انتظار فرزندان خود هستند تا مهر پدری و مادری خود را نثار آنها کنند. برای دیداری بزرگ خود را آماده کرده بودند، با روسری های نو و لباسهای مرتب... چشم انتظار سفیران صلحی که تا دقایقی دیگر لحظه های به یادماندنی را برایشان خلق می کردند... هوا نسبتا سرد بود اما رأس ساعت آمده بودند، مثل جوانیشان خوش قول و شاداب... چشم انتظار و البته کمی نگران... چهارمین روز از هفته درختکاری، گوشه ای از کلانشهر کرج، اینجا باغستان است، خانه سالمندان ستایش... ساعت 9 صبح، در بدو ورود با لبخندهای پدرانه و مادرانه، بهترین خوش آمدگویی زندگی را نثارمان و با نگاه های مهربان خود استقبالی بی نظیر را خلق کردند. لبخند شادی و رضایت در چهره تک تک افرادی که صبح امروز در خانه سالمندان جمع شده بودند تا لحظاتی به یاد ماندنی و به دور از روزمرگی را برای پدر و مادربزرگ های شهر رقم بزنند، به وضوح نمایان بود. چهارمین روز از هفته درختکاری امسال سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج به یمن حضور و یاری سالمندان رنگ و بویی دیگر به خود گرفت، برخی از همسایه ها و افراد ساکن ساختمانهای همجوار از پنجره های خانه خود نظاره گر لحظه های عاشقی بودند و برخی دیگر به مرکز آمدند و از نزدیک عوامل اجرای برنامه را همراهی کردند. بر چهره تک تک سالمندان این مرکز که امروز دور هم جمع شده بودند تا میزبان کودکان و سفیران طبیعت باشند، می شد چشم انتظاری، لبخندهای از ته دل و اشکهای پنهانی را دید، اشکهایی از سر شوق... یاد بچه ها و نوه ها.. هرکدام در فکر بودند... یاد روزهای خوش در کنار خانواده بودن مثل فیلمی سریع از ذهن تمامی آنها می گذشت...
به محض ورود، بچه ها که هریک گلی را به نشانه احترام به بزرگ تر در دست داشتند به سالمندان تقدیم کردند، حال و هوایی خاص فضای مرکز را پر کرد... همه لبخند بر لب داشتند... همهمه ای خاص برپا شد... طی تمام این مدت گروه اجرایی طرح هر خانه یک درخت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج در حال آماده سازی باغچه حیاط خانه سالمندان برای کاشت درخت بودند که لطف این گردهمایی را دوچندان کرد. بچه ها با سالمندان اخت گرفتند و این گلهای زندگی شاخه گلها را به پدربزرگ ها و مادربزرگ ها هدیه کردند... حالا نوبت درختکاری رسیده است... بعضی خجالتی اند و بعضی خودجوش برای درختکاری آمدند.... کودکان و سالمندان آمدند تا درختی را به یادگار و به نشانه حمایت از طبیعت بکارند... آمدند تا درختانی را برای آیندگان بکارند و این نکته را یادآوری کنند که حفظ و حراست از درختان و فضای سبز سن و سال نمی شناسد و در هر سن و جایگاهی که باشی باید این نکته را در ذهن داشته باشی... امروز 18 اسفند یکی از روزهای پایانی سال 93 برای اعضای خانه سالمندان ستایش روز به خصوص و ویژه ای بود... لحظاتی که دیگر تکرار نمی شود... کوچک و بزرگ، همه آمده بودند برای تکریم مقام سالمند... گرفتن عکس یادگاری و اهدای جایزه به نونهالان مهد کودک سفید برفی از بخشهای پایانی این مراسم بود که در در قاب دوربینها ماندگار شد. در پایان مسئولان حاضر در مراسم از طبقات مختلف خانه سالمندان ستایش بازدید و گپ و گفتی صمیمی با پدربزرگها و مادربزرگها داشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود