8 آبان 1391
شماره خبر: 14106

حضور گسترده شهروندان در مراسم افتتاح پل جانبازان

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

حضور گسترده شهروندان در مراسم افتتاح پل جانبازان

احداث تقاطع هاي غير همسطح در شبكه معابر شهري با هدف جداسازي فيزيكي مسيرهاي ترافيكي و ايجاد جريان ترافيك پيوسته و كاهش زمان تاخير و افزايش ظرفيت تقاطع ها صورت مي گيرد.
انتخاب بهينه نوع تقاطع غيرهمسطح مي تواند با كاهش ميزان تأخير، سبب تسهيل در تردد وسايل نقليه و بهبود شاخص هاي ترافيكي، زيست محيطي، ايمني و اقتصادي شود. در این زمینه شناخت عوامل مؤثر بر نحوه عملكرد هريك از انواع تقاطعات غير همسطح و ارائه دستورالعملي برای انتخاب بهينه نوع تقاطع غيرهمسطح در يك محل خاص از ضروریات است که مسئولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند. در معابر شهري، تصادفات درون شهری بخش اعظمي از كل تصادفات را شامل مي شود. پيچيدگي جابجايي وسايل نقليه در تقاطعات موجب افزايش نقاط برخورد و افزايش تصادفات جريانهاي مختلف ترافيكي مي شود. وقتي بهبود وضعيت يك تقاطع مد نظر قرار مي گيرد، يكي از پيشنهادات براي افزايش كارايي تقاطع ها، ساخت تقاطع هاي غير همسطح است که در این زمینه شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج طی دو سال گذشته عزم جدی برای تحقق این مهم داشته اند.
احداث تقاطعهای غیرهمسطح در کلانشهرها، گره‌گشای ترافیک است و موجب كاهش سفرها به هسته مركزي شهر می شود، در واقع كاهش سفرها به هسته مركزي شهر به عنوان راهكار اساسي براي رفع مشكلات ترافيكي کلانشهر کرج جزء اولویتها و سیاستهای اصلی و اساسی مدیریت شهری کرج است. با توجه به افزایش زمان تردد در شهر و به منظور کاهش ترافیک و تسهیل در عبور و مرور، دو سالی است که روند احداث تقاطعهای غیرهمسطح در کلانشهر کرج قوت گرفته و تاکنون دو تقاطع بصیرت و شهدای روحانی با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح و بهره برداری شده است. احداث تقاطعهای غیرهمسطح در کرج به خصوص تقاطع جانبازان واقع در عظیمیه، علاوه بر کاهش بار ترافیکی شهر و افزایش زمان شهروندان در عبور و مرور معابر، زمینه های لازم برای اتصال اتوبان همت به این کلانشهر را نیز فراهم می کند. با نگاهی گذرا بر عملکرد مدیریت شهری کرج به خصوص در حوزه عمرانی، متوجه می شویم که هم اکنون این کلانشهر به مهد پل سازی تبدیل شده است و با توجه به بودجه اختصاص یافته و درآمد شهرداری، اقدامات مطلوب و مطابق استانداردهای روز جلو می رود. در واقع انجام چنین فعالیتهای عمرانی باعث رفع مشکلات شهروندان در حوزه مدیریت شهری به خصوص ترافیک و سهولت تردد در معابر شهر می شود.
در این زمینه مهدی یاوری یکی از شهروندان ساکن در محدوده بلوار جانبازان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اجرای فعالیتهای عمرانی و اجرای پروژه ها به خصوص در بلوار شورا بیش از دو سال است که شهروندان را با مشکلات مختلفی مواجه کرده است. وی افزود: در واقع به دلیل اجرای عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح جانبازان، ترافیک سنگینی در این بلوار وجود داشت که به طور قطع با افتتاح و بهره برداری از این پروژه، ترافیک موجود برطرف و عبور و مرور خودروها روان می شود. همچنین یکی دیگر از شهروندان کرجی که در گذشته ساکن اصفهان بوده است، اظهار داشت: طی چند سال گذشته در سفر به کلانشهر اصفهان، شاهد احداث تقاطعهای غیرهمسطح برای کاهش بار ترافیکی بودم و در فکر این بودم که چرا در کرج چنین پروژه هایی اجرا نمی شود. الناز دوستی گفت: طی دو سال گذشته از سوی شهرداری کرج روند احداث تقاطعهای غیرهمسطح شتاب خوبی گرفته است و طی چند روز آینده شاهد افتتاح دو تقاطع در این کلانشهر خواهیم بود. ليلا خواجه لو يكي ديگر از شهرونداني بود كه با قدرداني از اين اقدام شهرداري، احداث پل جانبازان را يكي از طرح هاي ماندگار در كرج خواند و تلاش شهرداري كرج را نويد بخش كاهش مشكلات ترددي در اين مسير عنوان كرد. در این زمینه معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با اشاره به روند مطلوب مراحل اجرای این پروژه اظهار داشت: در نظر گرفتن كيفيت و استاندارد مناسب در ایجاد این سازه ها از مهمترین مولفه ها در ساخت تقاطع های غیر همسطح در کرج است. علی اصغر کمالی زاده از تلاش و جدیت مجموعه مدیریت شهری در خصوص بهره برداری هر چه سریع تر از پروژه های ترافیکی، عمرانی خبرداد و افزود: با تلاش و اهتمام مسئولان شهری و حمایت های ویژه اعضای شورای شهر، امید می رود که در آینده نیز این پروژه ها به صورت وسیع تری در کلانشهر کرج اجرا شود. این مسئول، روانی ترافیک را از خروجی های مهم این طرح ها بیان کرد و گفت: با توجه به ترافیک سنگین موجود در شهر، مدیریت شهری اهتمام ویژه ای برای رفع این مشکل دارد. وی کیفیت اجرای این سازه های ترافیکی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در نظر گرفتن كيفيت و استاندارد مناسب در ایجاد این سازه ها از مهمترین مولفه ها در ساخت تقاطع های غیر همسطح است.




منبع: کامنا

ميهمان
پاسخ 10/08/1391 - 14:40 عدالت آذرنیا
با سلام از اینکه تمامی حاضرین هیچ گونه دید فنی نداشته و ای پل را بتن برتر 91 انتخاب کردند متاسف هستم .........

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود