2 خرداد 1394
شماره خبر: 142530

سکوت شبهای باغستان با صدای سگهای ولگرد می شکند

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

سکوت شبهای باغستان با صدای سگهای ولگرد می شکند


یکی از معضلات شهروندان در منطقه باغستان کرج صدای ناهنجار سگهای ولگرد در شب هنگام است که موجبات آزار بسیاری از مردم را فراهم کرده و سکوت شبهای این منطقه با صدای سگهای ولگرد می شکند.
رشد روز افزون جمعیت در شهرها برای مدیریت شهری همواره با چالش های گوناگون همراه بوده است. یکی از چالش هایی که شهروندان و مدیریت شهری را درگیر خود کرده وضعیت سگ هایی است که در بسیاری مواقع از آنها به عنوان سگ های ولگرد یاد می شود. در طول سالهای گذشته تا به حال مدیریت شهری برنامه تاثیرگذاری برای کاهش تعداد سگ های ولگرد ارائه نکرده است و در حال حاضر نیز با وجود برنامه، این حیوانات آنچنان که باید و شاید از سطح شهرها جمع آوری نشده اند و این موضوع حُکم دیکته ای پر از غلط را پیدا کرده است. برای اثبات این ادعا کافیست هنگام غروب در خیابان های باغستان و مهرشهر قدم بزنید از پشت هر بوته و سطل زباله ای چند سگ را می توانید ببینید که در بسیاری مواقع بذر ترس را در دل هر رهگذری می کارند.
هزینه زنده گیری سگهای ولگرد نسبت به سال گذشته ۵ برابر افزایش داشته است
بسیاری از شهروندان در منطقه باغستان از وجود سگهای زیاد در خیابان های این منطقه و همچنین صدای سگهای ولگرد هنگام شب، ناراضی هستند. طهمورث صالحی معاون فنی و اجرایی سازمان پسماند شهرداری کرج در خصوص اینکه شهروندان به واسطه صدای سگها در این منطقه شبهای آرامی ندارند، گفت: عملیات زنده یابی سگ ها را نمی توانیم در شب انجام دهیم. این مسئول در ادامه گفت: از ابتدای صبح تا هنگامی که هوا تاریک نشده عملیات زنده گیری سگ ها ادامه داد. صالحی با اشاره به اینکه منطقه باغستان در شمال غربی کلانشهر کرج واقع شده است، بیان کرد: هجوم سگهای ولگرد در این منطقه بیش از مناطق دیگر است. و همین مسئله را در منطقه مهرشهر و منطقه ۱۱ شهرداری کرج نیز به چشم می خرد. وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه سازمان پسماند برای حل این معضل چه برنامه ای دارد، گفت: در حال حاضر به علت کمبود اعتبارات قادر به اضافه کردن اکیپ های بیشتری برای زنده گیری سگها نیستیم. و هزینه زنده گیری نسبت به سال گذشته ۵ برابر افزایش داشته است.
پایان راه جمع آوری سگ های ولگرد در کرج مشخص نیست
معان فنی و اجرایی سازمان پسماند شهرداری کرج ادامه داد: ساماندهی سگهای ولگرد در کرج از خردادماه سال گذشته شروع شده است قرنطینه هایی برای نگهداری سگها احداث شده ولی زمان جمع آوری کامل سگها و ساماندهی این معضل نیاز به ۸ سال زمان دارد. صالحی در پایان با اشاره به اینکه سازمان پسماند سعی می کند اکیپ های بیشتری برای منطقه باغستان، منطقه ۱۱ شهرداری کرج و منطقه مهرشهر اعزام کند، گفت: خردادماه سال جاری قرارداد سازمان با پیمانکار زنده گیری سگهای ولگرد تمام می شود، برای سال جدید امیدواریم با انعقاد قرارداد و تامین اعتبارات لازم این معضل را ریشه کن کنیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود