16 خرداد 1394
شماره خبر: 143257

وقتی افتخارات ملی با نام ستاره های تکواندوی البرز پیوند می‌خورد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

وقتی افتخارات ملی با نام ستاره های تکواندوی البرز پیوند می‌خورد


ورزش تکواندو چند سالی است که جور ضعف رشته های دیگر را می کشد. در این میان ورزشکاران البرزی با همه کمبودها با دستان خالی جادو می کنند و افتخارات ملی در این رشته شرقی را بانام خود پیوند می دهند.
نام بردن از ورزش شرقی تکواندو در کشورمان و موفقیت هایش بدون لحاظ کردن نام استان البرز نوعی کم لطفی است. کم لطفی به دیاری که در این سالها همواره پای ثابت مدال آوری ها برای کاروان ورزشی ایران بوده و جوانانش با غیرتی مثال زدنی و کم نظیر پیام آور شادی و غرور برای ایرانیان بوده اند. این ورزش شرقی در کشورمان چند سالی است جور کم کاری و ضعف رشته های دیگر را با مدال های رنگارنگش می کشد و در این میان البرزی ها نقطه اتکا و مدار اصلی این اتفاق فرخنده بوده اندبا نگاهی به مدال های کسب شده ورزشکارانظکواندو ایران در یک دهه اخیر در مسابقات مهم آسیایی، جهانی و المپیک به خوبی ردپای جوانان برومند البرز را می توان دید و اینکه آنها هیچ گاه دست خالی و بدون مدال به کشور باز نگشته اند. اما این عیار بالا از کجا ناشی می شود و چرا استانی با داشتن حداقل امکانات اینگونه در این ورزش به جایگاهی چنین رفیع می رسد؟ برای گرفتن پاسخ سوال های خود به سراغ کسی رفتیم که در این سالها همواره با فراز و نشیب های این ورزش همراه بوده و انرژی زیادی صرف کرده تا این استان به جایگاه فعلی برسد. رییس هیئت تکواندو استان البرز که خود سالها در کسوت های مختلف در این ورزش فعالیت کرده در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز اگر می بینید تکواندو البرز بیشترین سهم در کادر فنی و نفرات تیم های ملی نونهالان تا بزرگسالان را دارد و بهترین عملکرد را به خود در سطح بین المللی اختصاص داده به واسطه برنامه ریزی و زحماتی بوده که در یک بازه زمانی ۲۰ ساله صورت گرفته است.محمد نوذری گفت: کرج دیروز و البرز امروز سختی ها کشیده و تلاش ها کرده تا به جایگاه فعلی برسد و این اتفاقات خوش ماحصل یک ماه و یک سال نیست. وی افزود: ما در کرج و البرز نزدیک به ۱۹ سال است لیگ منظم تکواندو برگزار کرده ایم و همین لیگ موجب هدایت درست استعدادها شده است، این لیگ موجب شده مربیان و داوران ما در یک مسیر درست کسب تجربه کنند و این تجارب گران بها را به باشگاه های مختلف و مناطق مختلف استان تسری دهند.
بیش از ۳۰ درصد نفرات اصلی تیم ملی تکواندو البرزی هستند
نوذری با بیان اینکه علاقه و تعهد در کسب این جایگاه نقشی اساسی داشته است، گفت: در کنار ارتقای فنی مربیان روح تعهد و ایثار نیز در مربیان تکواندو این استان بروز و ظهور فراوانی داشته و آنها با انرژی بالا برای هدایت شاگردان خود در مسیر درست گام برداشته اند. رییس هیئت تکواندو استان البرز با اشاره به سهم قابل توجه البرزی ها در افتخارات یک دهه اخیر تکواندو ایران در میدان های بین المللی گفت: با دقت در نفرات اعزامی و مدال های کسب شده به خوبی می توان نتیجه گرفت که تکواندو کاران این استان چه اثرگذاری مهمی در موفقیت کاروان ایران داشته اند و این آمار به خوبی نشان می دهد البرزی ها در چه جایگاهی قرار دارند. وی تشکیل بیش از ۳۰ درصد نفرات اصلی تیم های ملی دختران و پسران و نیمی از اعضای کادر فنی تیم های ملی را یک دستاورد غیر قابل انکار برای البرز دانست و گفت: ورزشکاران استان های مختلف و حتی سایر کشورها به خوبی البرزی ها را شناخته اند و می دانند در ایران خطه ای قهرمان پرور وجود دارد که همواره کمک شایانی به درخشش ایران در میعادگاه های جهانی و آسیایی کرده است. نوذری در پایان به مسابقات اخیر جهانی اشاره کرد و گفت: تیم ملی کشورمان در حالی به مسابقات جهانی رفت که سه مربی و ۵ ورزشکار در ترکیب تیم داشت و در نهایت هم دو مدال ارزشمند برای کشورمان کسب شد که یکی از آنها برای نخستین بار در بخش بانوان به دست آمد و این عملکرد به خوبی عیار و توان البرز در این ورزش را نشان داد و مهرتایید دوباره ای بر جایگاه البرز در این ورزش شرقی بود. صحبت از مربیان و اثرگذاری مثبت آنها در کسب این دستاورد شد و بد ندیدیم در این خصوص نظر یکی از مربیان خوشنام و باسابقه البرز را هم در این رابطه جویا شویم.
کِشتی تکواندو البرز ناخدای خوبی دارد
علی اکبر براری در خصوص جایگاه البرز در تکواندو کشور در گفتگو با مهر گفت: به نظرم دو مولفه اصلی در کسب این موفقیت بسیار اثرگذار بوده و آن مدیریت صحیح و همبستگی است. وی ادامه داد: در بعد مدیریتی به نظرم محمد نوذری به عنوان نفراول تکواندو البرز به خوبی یک هارمونی و نظم را در مجموعه استان ایجاد کرده و با به کارگیری افراد موجه و کار بلد در مسئولیت های مختلف، تکواندو البرز را در مسیر رشد و بالندگی قرار داده است. براری با بیان اینکه کِشتی تکواندو البرز دارای ناخدای خوبی است، افزود: درخشش در عرصه جهانی و کسب مدال در میدان های مهم برون مرزی و داشتن بیشترین سهم در تیم های ملی یک فرایند اتفاقی نیست، ماحصل یک تلاش جمعی بوده است و من از اینکه جزیی از جامعه بزرگ تکواندو البرز هستم بسیار خوشحالم. وی مدیریت صحیح در هر فرایندی را عاملی برای موفقیت دانست و گفت: بسیاری از باشگاه های کشور، فدراسیون ها و هیئت های ورزشی می توانند با الگو قرار دادن تکواندو البرز در مسیر موفقیت گام بردارند. امیدوارم این الگو به کار جامعه ورزش بیاید و دوستان ما با دوری از حسدورزی و تنگ نظری ها برای رشد ورزش در ابعاد مختلف گام بردارند.
سرنوشت تکواندو البرز با افتخارات ملی گره خورده است
ماحصل گفتگو با این دوچهره آشنای تکواندو البرز به خوبی نشان می دهد تکواندو البرز اگر راه خود را پیدا کرده است و یک سر و گردن بالاتر از دیگر مناطق کشور سهمی ویژه در افتخارات ملی دارد همه و همه به مدد یک همبستگی و اتحاد مثال زدنی است. مجموعه خانواده بزرگ تکواندو البرز یاد گرفته اند با تمام اختلاف نظرها و متفاوت بودن ها در کنار هم برای یک هدف واحد کار کنند و امید می رود این نگاه و منش به سایر ورزش ها در البرز و کشور تسری یافته و آنها نیز با الگو برداری از این حرکت مبتنی بر شایسته سالاری میل به تعالی را در خود تقویت کنند تا در نهایت سرزمین پر افتخار ایران از آن بهره مند شود. تکواندو البرز به لطف تلاش ها و ممارست های خود در مسیری حرکت کرده که با افتخارات ملی گره خورده است و باید از این بابت یک خسته نباشید جانانه به همه کسانی گفت که در تحققش سهم داشته اند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود