21 تیر 1394
شماره خبر: 145398

ترویج افطاری های ساده کانون های مساجد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

ترویج افطاری های ساده کانون های مساجد


فعالان کانون های مساجد استان البرز این روزها که قلب زندگی در مسجد می تپد، سفره های افطاری مسجد محلّه اشان را با رنگ و بوی سفره ساده افطار امیرالمومنین علی علیه السلام زینت داده اند.
این روزها شور و شوق و اشتیاق پهن کردن سفره افطار و میزبانی از روزه دار بازار پر رونقی دارد. هر کس به دنبال راه و روزنه ای است، تا در ضیافتی ممکن پذیرای روزه داران ماه مبارک رمضان باشد.
چه بسا وجه تسمیه نام گذاری این سال با عنوان سال « همدلی و هم زبانی ، دولت و ملت » را بتوان با سفره افطار مسجدی چون، مسجد جامع شهر تنکمان در نظرآباد را پیوند داد. آن جا که امام جمعه شهرستان نظرآباد پا پیش می گذارد، و از همت واحد فرهنگی مسجد جامع تنکمان برای ضیافت افطار استقبال می کند. این سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگ سازی افطاری ساده باوری می شود، بر دل های اعضای کانون فرهنگی هنری این مسجد تا هر آن چه را برای افطار دارند در طبق اخلاص بگذارند، و بی دغدغه کمبودها معنای نام گذاری شده سال را باور کنند. سفره افطار ویژه نیازمندان است، آنان که امیرالمومنین علی علیه السلام سفارش توجه به آنان را بارها و بارها فرموده اند و ماه رمضان در دل تاریخ هم چنان عطوفت و مهربانی امام همای رحمت است. گرد سفره افطار ساده مسجد جامع شهر تنکمان، در کنار نیازمندان اعضای شورای شهر نیز حضور دارند، حضوری که بیانگر شعار سال جاری است. در ضیافتی دیگر، در مسجد امام حسین علیه السلام با همت کانون فرهنگی هنری میثاق به مناسبت جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام نیز سفره ای به سادگی سفره امیرالمومنین علی علیه السلام پهن شده است. خانم شمس رابط کانون فرهنگی هنری میثاق میزبان زینب پروازی، مسئول امور خواهران دبیرخانه کانون های مساجد استان البرز در این ضیافت است، و محوریت آن فرهنگ سازی افطار ساده با توجه به نظر مقام معظم رهبری است. آئین افطار این مسجد میهمانان دیگری نیز داشت، رابط و خواهران فعال دیگر کانون های منطقه دولت آباد کرج نیز حضور داشتند. این روزها که قلب زندگی در مسجد می تپد، نشست ها و گعده ها برکتی دیگری دارد، از این رو سرفصلی می شود، که در نشستی صمیمی مسئول خواهران دبیرخانه کانون های مساجد استان البرز به شنیدن برنامه ها، پیشنهادات و انتقادات خواهران کانون های مساجد بپردازد.




منبع:شبستان

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود