7 مرداد 1394
شماره خبر: 146341

۷۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در البرز فعال است

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

۷۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در البرز فعال است


رئیس بسیج سازندگی استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ کارگاه‌ اقتصاد مقاومتی در سطح استان البرز فعال است، گفت: این تعداد کارگاه زمینه ایجاد ۳ هزار شغل با حمایت‌های تسهیلات مقاومتی را فراهم کرده است.
بنابر گواهی متون تاریخی، در اکثر قریب به اتفاق ملت‌ها و آیین‌های جهان، حجاب در بین زنان معمول بوده است؛ هر چند در طول تاریخ، فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده و گاهی با اعمال سلیقه حاکمان، تخفیف یافته است، ولی هیچ‌گاه بطور کامل از بین نرفته است. بدون تردید پوشش اسلامی برای زنان، از ضروریات دین مقدس اسلام است. از طرفی باید به این نکته اذعان داشت که حجاب به نفع زن و جامعه است، و نه تنها دست و پا گیر نیست و تضادی با آزادی ندارد، بلکه زنان در عین حفظ پوشش اسلامی، می‌‏توانند برترین فعالیت‌های اجتماعی را داشته باشند، و در چارچوب آزادی‌‏های صحیح و مقبول، از حق آزادی خود بهره‏‌مند شوند، زیرا حجاب در اسلام به معنای پرده نشینی نیست، بلکه به معنای پوششی معقول برای جلوگیری از فساد و حفظ کرامت زن است.
از این رو ایجاد بستر و زمینه لازم در راستای تهیه و تولید پوشاک متعارف و معقول که سبب حفظ عفاف و حجاب می‌شود از ضروریات مهم جامعه محسوب می‌شود. وجود تولیدی‌ و تولیدکننده محصولات و ملزومات حجاب از جمله مواردی است که تا حدی توانسته خلاء موجود جامعه در زمینه پوشاک ایرانی- اسلامی و متعارف را پر کند. وجود مشکلات اقتصادی همه صنوف را با معضل و مشکلاتی رو‌به‌رو کرده و به طور قطع تولیدکنندگان محصولات و ملزومات حجاب نیز به سبب وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور از این قاعده مستثنی نبوده و در چند سال اخیر علی‌رغم تحمل فشار مالی زیاد سعی کرده‌اند سنگر تولید محصولات حجاب در مقابل پوشاکی که اغلب خلاف دستورات اسلام است را حفظ کنند. گروه‌های جهادی که در شهرستان‌های مختلف مشغول به کار هستند اهتمام فراوانی در راستای میل به اهداف عالی نظام و نمود پیدا کردن ارزش‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دارند. در صحبتی با چند تن از اعضای گروه جهادی فعال در استان البرز متوجه شدیم این افراد در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی را به کار گرفته‌اند. راه‌اندازی کارگاه تولید محصولات عفاف و حجاب در استان البرز که زمینه اشتغال 20 نفر را فراهم کرده یکی از اقداماتی است که توسط این گروه انجام شده است. مدیر این تولیدی که یکی از اعضای گروه جهادی سازمان بسیج سازندگی البرز است، اینطور بیان می‌کند: بیش از 5 سال است که در عرصه تولید پوشاک ایرانی اسلامی با هدف فعالیت در زمینه فرهنگی و دینی مشغول به کار هستیم. امیر هوریابند با اشاره به اینکه در مدت زمان فعالیت در این بخش متاسفانه قدمی برای حمایت از فعالان این صنف برداشته نشده است، می‌افزاید: به جز تاسیس فروشگاه دائمی در دهکده المپیک تهران اقدام شاخصی در این بخش صورت نگرفته است. وی با بیان اینکه در ابتدای آغاز فعالیت در این بخش با هدف توزیع محصولات در مجامع بین‌المللی این مهم انجام گرفت، می‌گوید: در نظر داشتیم کشورهای اسلامی را از محصولات خود پر کنیم چرا که اولین تولیدکننده این محصولات کشور سوریه بود اما به سبب مشکلات اخیر به وجود آمده در این منطقه این توانایی و بازار در اختیار کشور ایران قرار گرفته است. وی با تاکید بر اینکه حضور در عرصه‌های بالاتر و مجامع بین‌المللی به حمایت و پشتیبانی ویژه‌ای نیاز دارد، بیان می‌کند: علی‌رغم اینکه البرز قطب تولیدکننده این نوع محصول در سطح کشور است متاسفانه در حال حاضر در راستای حمایت از این صنف اتفاقی رخ نداده است. مدیر این تولیدی با اشاره به اینکه مسئولان البرزی نیز کمکی در راستای بهبود شرایط این صنف انجام نداده‌اند و باید به این نکته توجه داشت که با این صنف که وظیفه خطیری را ایفا می‌کند به خوبی برخورد نمی‌شود، می‌افزاید: این صنف در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی قدم بر می‌دارد. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در این تولیدی 20 نفر به صورت مستقیم و 60 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شده‌اند، می‌گوید: در صورتی که حمایت لازم از سوی مسئولان صورت گیرد امکان ایجاد اشتغال تا سقف 200 نفر نیز در این بخش و کارگاه تولیدی وجود دارد. وی با تاکید بر اینکه بحث نقدینگی بیشترین فشار را به ما وارد می‌کند، می‌افزاید: دریافت وام‌های بانکی با سود بالا از نظر عقلانی به صرفه نیست و همه این عوامل سبب شده حرکت رو به عقب داشته باشیم.
700 کارگاه اقتصاد مقاومتی در البرز فعال است
رئیس بسیج سازندگی استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر 700 کارگاه‌ اقتصاد مقاومتی در سطح استان البرز فعال است، گفت: این تعداد کارگاه زمینه ایجاد 3 هزار شغل با حمایت‌های تسهیلات مقاومتی را فراهم کرده است. علی ترکاشوند با تاکید بر اینکه تسهیلات اقتصاد مقاومتی بین 7 تا 30 میلیون تومان است که در اختیار تولیدکنندگان این عرصه قرار می‌گیرد، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی مبتنی بر توان، تولید و نیروهای بومی داخل کشور است. وی با بیان اینکه شعبات 9 گانه بسیج سازندگی البرز در خدمت به این دسته از افراد آمادگی لازم را دارد، گفت: مشاوره، خدمات بازاریابی و فروش از جمله اقداماتی است که در این شعبه‌ها به افراد مذکور ارائه می‌شود.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود