10 آبان 1394
شماره خبر: 151934

حرکت استعدادهای البرزی روی ریل راه‌آهن

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

حرکت استعدادهای البرزی روی ریل راه‌آهن


حضور باشگاه راه‌آهن در البرز در حالی این روزها به خبر اول ورزش این استان تبدیل شده که خیلی‌ها نگران تکرار تجربه تلخ سایپا هستند و معتقدند منافع طرفین باید به شکل اصولی در این رابطه دیده شود.
اواسط دهه ۸۰ وقتی مدیران وقت باشگاه سایپا پیشنهاد حضور در کرج و سرمایه‌گذاری در ورزش این کلان‌شهر را مطرح کردند خیلی‌ها ذوق‌زده شدند و این حضور را اتفاقی فرخنده برای ورزش کرج دانستند.
در این فرایند تلاش‌هایی هم برای سرمایه‌گذاری این باشگاه و بومی‌سازی آن در کرج صورت گرفت و تفاهم و دست‌نوشته‌هایی هم رد و بدل شد اما هرچه به جلوتر آمدیم نه‌تنها فاصله این باشگاه با کرج دیروز و البرز امروز کمتر نشد بلکه به دلیل عدم مطالعه و کار کارشناسی لازم، بی‌رغبتی طرفین برای همکاری و تعامل فزونی یافت تا در نهایت در تابستان امسال این رابطه سست و سطحی از هم گسست و باشگاه سایپا این استان را ترک کرد. حال تاریخ بار دیگر در حال تکرار شدن است و این بار باشگاه ریشه‌دار و قدیمی کشور یعنی راه‌آهن با پیشنهاد مالکان جدیدش داعیه حضور در البرز و حضور در رویدادهای ورزشی به نام این استان را دارد. مدیران این باشگاه هفته گذشته نامه‌ای را به استاندار البرز ارسال کردند و در این نامه تمایل و علاقمندی خود را برای حضور کامل در این استان و استفاده از ظرفیت‌های موجود اعلام کردند. آن‌ها در این درخواست، با عنایت به اتفاقات و رخدادهای پیرامون سایپا اعلام کرده‌اند تنها برای بازی کردن و استفاده از امکانات سخت‌افزاری البرز نیامده‌اند و می‌خواهند در کنار ورزش البرز به‌عنوان باشگاهی مردمی و اثربخش خود را مطرح کنند. ساخت ورزشگاه و کمپ تمرینی، ایجاد آکادمی در رشته‌های مختلف و فعال‌سازی تیم‌های پایه از جمله وعده‌هایی است که مالک و تیم مدیریتی این باشگاه به مدیران البرز داده‌اند و حال در انتظار عملی شدن این درخواست هستندساخت ورزشگاه و کمپ تمرینی، ایجاد آکادمی در رشته‌های مختلف و فعال‌سازی تیم‌های پایه از جمله وعده‌هایی است که مالک و تیم مدیریتی این باشگاه به مدیران البرز داده‌اند و حال در انتظار عملی شدن این درخواست هستند. اینکه چرا راه‌آهن این تصمیم را گرفت و علت انتخاب البرز از سوی مدیران این باشگاه چیست و آن‌ها با چه منطق و معیاری احساس کرده‌اند فضا و مجال لازم را برای حضور در پایتخت ندارند و باید به استان همسایه تهران یعنی البرز بیایند سوالاتی است که اذهان علاقه مندان به این ورزش را در البرز بعد از تجربه تلخ سایپا به خود مشغول کرده است. محمدجواد کولیوند عضو هیئت‌مدیره باشگاه راه‌آهن و نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: باشگاه راه‌آهن در یک فرایند قضایی در ازای بخشی از بدهی‌های یک متهم نفتی به وزارت نفت واگذار شد و پس از طی مراحل قانونی این باشگاه با بالاترین پیشنهاد در اختیار هولدینگ یزدان قرار گفت. وی افزود: مالک این باشگاه در همان بدو امر اعلام کرد به دنبال حضور متفاوت در فضای ورزش کشور است و علاقمند است راه‌آهن را به یک باشگاه سازنده و همسو با شیوه مدرن باشگاه‌داری تبدیل کند. کولیوند ادامه داد: با توجه به فرصت اندکی که مالکان باشگاه برای شروع لیگ برتر کشور داشتند فرصت کافی تصمیم‌گیری وجود نداشت و تیم با مالکان جدید در تهران فعالیت خود را آغاز کرد.
هدف‌گذاری راه‌آهن برای سرمایه‌گذاری در ورزش البرز
وی با بیان اینکه تصمیم به حضور در البرز پس از برگزاری جلسات مختلف رقم خورده است، گفت: در نشست‌هایی که داشتیم حضور در استان البرز و بهره‌مندی از ظرفیت‌های این استان برای رشد باشگاه راه‌آهن پیشنهاد شد و با نظر مساعد مالک باشگاه این هدف در دستور کار قرار گرفت. عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن با اشاره به وجود برخی از واحدهای تولیدی این هولدینگ در البرز گفت: این موضوع حلقه وصل خوبی برای تحقق این امر بود و در نهایت پیشنهاد این انتقال به استاندار البرز داده شد. سرمایه‌گذاری در بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ورزش البرز در یک برنامه مدت دار برای باشگاه راه‌آهن تعریف‌شده است و امیدوارم با همکاری مؤثر استان البرز این موضوع به‌خوبی محقق شودکولیوند تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ورزش البرز در یک برنامه مدت دار برای باشگاه راه‌آهن تعریف‌شده است و امیدوارم با همکاری مؤثر استان البرز این موضوع به‌خوبی محقق شود. وی بابیان اینکه این پیشنهاد در شورای عالی ورزش استان طرح‌شده و مورد موافقت قرار گرفت، گفت: امیدوارم با تشکیل کارگروه‌های لازم فرایند انتقال باشگاه در کوتاه‌ترین زمان اتفاق بیفتد و ما بتوانیم باشگاه راه‌آهن را در کنار استان البرز و ورزش غنی آن داشته باشیم. اظهارات نماینده مردم کرج در خصوص کم و کیف حضور راه‌آهن در البرز در حالی منعکس شد که مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز هم این پیشنهاد را منطقی و واقع‌گرایانه ارزیابی می‌کند و آینده روشنی را برایش متصور است.
به دنبال یک توافق برد برد هستیم
رضا گل محمدی گفت: باشگاه راه‌آهن در قالب نامه‌ای به استاندار البرز پیشنهاد انتقال فعالیت‌های خود را به این استان داده است و سید حمید طهایی استاندار البرز نیز این پیشنهاد را برای بررسی بیشتر به ما ارجاع داد. وی افزود: در این نامه باشگاه راه آهن و مدیران آن مواردی را برای یک حضور موثر در ورزش البرز مطرح کرده اند که به نظرم واقع بینانه و عملیاتی است و می توان به نتایج خوبی در جهت تحقق آن رسید. ما به دنبال یک توافق برد برد هستیم و امیدوارم در نهایت این همکاری به نحوی رقم بخورد که منافع البرز و این باشگاه ریشه‌دار ورزش کشور دیده شودگل محمدی با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد تجربه تلخ سایپا بار دیگر تکرار شود گفت: ما به دنبال یک توافق برد برد هستیم و امیدوارم در نهایت این همکاری به نحوی رقم بخورد که منافع البرز و این باشگاه ریشه‌دار ورزش کشور دیده شود. مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز از تایید این پیشنهاد در جلسه روز چهارشنبه گذشته شورای عالی ورزش استان خبر داد و گفت: در این نشست که با حضور مسئولان ارشد استان و دستگاه‌های مختلف مرتبط با ورزش برگزار شد مسئولان ذی‌ربط این حضور را مثبت دانستند. وی با اشاره به اینکه استان البرز ظرفیت‌های خوبی برای نقش‌آفرینی بیشتر در ورزش کشور دارد گفت: مزیت‌های استان البرز به‌گونه‌ای است که رغبت و تمایل زیادی از سوی باشگاه‌های مختلف برای حضور در آن وجود دارد و امیدوارم این تمایل باشگاه راه‌آهن به حضور در البرز در نهایت موجب توسعه و پویایی بیشتر ورزش غنی البرز شود.
البرز می‌تواند خاستگاه بالندگی راه‌آهن باشد
محمد ربیعی از کارشناسان فوتبال البرز هم معتقد است حضور باشگاه راه‌آهن می‌تواند نقطه عطفی در ورزش این استان به‌ خصوص فوتبال باشد. وی گفت: خوشحالم که مدیران جدید باشگاه راه‌آهن پی به جایگاه البرز و ظرفیت‌های آن برده‌اند و این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند. این همکاری مشترک در صورتی منتهی به دستاوردهای خوبی برای دو طرف می‌شود که در همین بدو امر درخواست‌ها و انتظارات فهرست شود و راهکار اصولی عملیاتی برای آن تعریف شودربیعی افزود: به نظرم این همکاری مشترک در صورتی منتهی به دستاوردهای خوبی برای دو طرف می‌شود که در همین بدو امر درخواست‌ها و انتظارات فهرست شود و راهکار اصولی عملیاتی برای آن تعریف شود. وی ادامه داد: باید در حضور باشگاه راه‌آهن همه جوانب امر از جمله سخت‌افزار، نیروی انسانی و بومی‌سازی باشگاه دیده شود تا در نهایت شاهد یک رابطه مستحکم و ریشه‌دار باشیم. ربیعی با بیان اینکه البرز می‌تواند خاستگاه بالندگی باشگاه راه‌آهن در ورزش کشور باشد گفت: در حوزه فوتبال این باشگاه اگر نگاهی اثربخش به پتانسیل موجود داشته باشد می‌تواند در آینده نزدیک به یکی از بهترین باشگاه‌های کشور مبدل شود. وی که سابقه فعالیت در تیم‌های مختلف لیگ کشور را دارد، تصریح کرد: ما از رابطه موجر و مستاجری با سایپا لطمه زیادی خوردیم و این اتفاق باید چراغ راه البرز در شروع این همکاری باشد. وی در پایان افزود: به‌شخصه این تمایل حضور از سوی باشگاه راه‌آهن را به فال نیک می‌گیرم و معتقدم ظرفیت‌های نهفته زیادی در این همکاری هست که می‌تواند در یک برنامه زمان‌بندی مشخص شکوفا شود. در پایان ذکر این نکته ضروری است که راه‌آهن خواستار حضور در این استان شده است و این موضوع می‌تواند اتفاقی مهم برای ورزش پراستعداد البرز باشد. راه‌آهن به این نتیجه رسیده که می‌تواند البرز را به پایگاه خود برای فعالیت‌هایش مبدل کند و از سوی مقابل البرزی‌ها در این روزهای که با کمبود اعتبار مواجهند این تمایل را یک گشایش و فرصت طلایی می‌دانند بنابراین این احساس نیاز دوطرفه می‌تواند حلقه پیوندی برای یک رابطه مؤثر و دو سر برد باشد. در عین اینکه آمدن راه‌آهن به البرز را به فال نیک می‌گیریم معتقدیم این اتفاق نباید موجب سرمستی و ذوق‌زدگی کاذب مسئولان تصمیم گیر شود و لازم است در یک فضای شفاف و واقع‌گرایانه توقعات و درخواست‌ها همین اول کار طرح شود و به‌قول‌ معروف سنگ‌ها را همین اول راه وا‌ بکنیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود