27 بهمن 1394
شماره خبر: 158738

البرز در مسیر انتخابات(5)

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

البرز در مسیر انتخابات(5)


با اعلام رئیس ستاد انتخابات کشور تعداد واجدین شرایط رای دادن در کشور و به تفکیک در استان های مختلف مشخص شد که بر این اساس یک میلیون و 480 هزار و 131 نفر در استان البرز واجد شرایط رای دادن هستند.
محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور مقیمی واجدین شرایط رای در کل کشور را 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر اعلام کرد که در انتخابات هفتم اسفند می توانند رای خود را صندوق ها بیاندازند.
براساس اعلام حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین روحی یزدی رئیس هیات نظارت برانتخابات استان البرز، سه نفری که در مرحله اخیر از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بودند، 2 نفر مربوط به حوزه ساوجبلاغ تائید صلاحیت شدند. با نزدیک شدن به زمان آغاز تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت های انتخاباتی شدت بیشتری یافته و نامزدها و حامیان آنها خود را برای یک رقابت سالم و مطابق قانون آماده می کنند. حجت اله ملاصالحی رئیس ستاد انتخابات استان البرز با تأکید بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما برای اجرای اخلاق به وقوع پیوست، اکنون نیز نامزدهایی که قرار است به مجلس بروند، اگر مبنای کارشان اخلاق گرایی نباشد چطور می توانند برای آینده کشور قانونگذاری کنند. ملاصالحی با تأکید بر اینکه نامزدهای انتخابات بعد از راه یابی به مجلس باید پاسخگوی وعده های خود به مردم باشند، افزود: نامزد هر استان علاوه بر آنکه نماینده آن استان می باشد، نماینده مردم کشور نیز محسوب شده و از این حیث جایگاه ویژه ای دارد بنابراین مردم باید تا جایی که می توانند افراد اصلح را انتخاب کنند. 6 نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان البرز نیز علاوه بر سخنرانی های رادیو و تلویزیونی، در محافل و مجالس در سراسر شهرستان های استان حضور یافته و از فرصت باقیمانده برای تبلیغات انتخاباتی خود بیشترین بهره را می برند. انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه سال جاری به طور همزمان برگزار می شود.
استان البرز در در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا 2 نماینده و ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. 281 داوطلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ثبت نام کردند که از این تعداد 81 نفر تائید صلاحیت شدند. از 24 داوطلب ثبت نام شده برای انتخابات مجلس خبرگان در استان البرز نیز 6 نفر تائید صلاحیت شده اند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود