1 اسفند 1394
شماره خبر: 158954

رقابت ۸۵ نامزد در البرز برای تصاحب ۳ کرسی

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

رقابت ۸۵ نامزد در البرز برای تصاحب ۳ کرسی


سهمیه استان البرز در بهارستان سه کرسی است و ۸۵ نفر در دو حوزه انتخابیه کرج و ساوجبلاغ برای تصاحب این سه کرسی با هم به رقابت خواهند پرداخت.
استان البرز که به تعبیری جوان‌ترین استان کشور محسوب می‌شود صاحب سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است. همجواری کرج با پایتخت باعث شده که شاهد رفت و آمد شخصیت‌های سیاسی وابسته به جناح‌های مختلف باشیم بازار سخنرانی فعالان سیاسی وابسته به جناح‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا داغ داغ است و در این میان رسانه‌ها و خبرنگاران روزهای پرمشغله‌ای را می‌گذرانند. در بسیاری از دانشگاه‌های استان میتینگ‌های نامزدهای انتخاباتی به راه است. تنور انتخابات در کلان‌شهر کرج گرم بود از امروز، شنبه یکم اسفندماه که روزشمار انتخابات آغاز شده است تا روز موعد یعنی جمعه، هفتم اسفندماه داغ‌تر هم می‌شود. در سایه فضای باز سیاسی، رقابت نامزدهای انتخاباتی نفس گیر شده و هر کدام دست به دامن روش‌های مختلف تبلیغاتی در حال ارائه برنامه‌های خود هستند تا در این روزها که تب انتخابات لحظه ای در حال بالا رفتن است افکار عمومی بیشتری را به سوی خود جلب کنند.
انصراف یک نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ
از رقابت تنگاتنگ کاغذی نامزدهای انتخاباتی روی دیوارهای شهر کرج که بگذریم به فضای مجازی می رسیم که بسیاری از آن به عنوان پدیده انتخابات پیش رو یاد می کنند کاربران البرزی به حمایت از نامزدهای انتخاباتی مورد نظر خود اقدام به ارسال عکس و فیلم و شعار می کنند و در هر گروه مجازی روزانه بیش از هزاران پیام رد و بدل می شود.بعد از توضیحات ارائه شده در خصوص حال و هوای انتخابات در البرز به ویژه کلان‌شهر کرج لازم است که این نکته را یادآور شویم که البرز صاحب سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است و در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا ۲ نماینده و در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان یک نماینده را روانه مجلس می کند. باید به فهرست نهایی این دو حوزه انتخابیه هم اشاره ای بکنیم، محمدتقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر تعداد نهایی نامزدهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج را ۶۶ نفر اعلام کرده است. اما ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار شهرستان ساوجبلاغ که روز چهارشنبه در گفتگو با رسانه های رسمی استان، تعداد نهایی نامزدهای مجلس شورای اسلامی حوزه ساوجبلاغ را ۲۰ نفر اعلام کرده بود شامگاه گذشته از انصراف یک نفر از نامزدها در این حوزه انتخابیه خبر داد با این حساب تعداد نامزدهای مجلس در حوزه ساوجبلاغ به ۱۹ نفر رسیده است.
احزاب وارد میدان انتخابات می‌شوند
در ادامه؛ بررسی فعالیت های احزاب سیاسی استان خالی از لطف نیست احزاب با حمایت از نامزدهای مورد نظر خود شور و هیجانی خاص به فضای قبل از انتخابات بخشیده اند. توکل لطفی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: استان البرز دارای ۳۵ حزب فعال است. لطفی در ادامه فعالیت همه احزاب را در چارچوب قانون فعالیت احزاب و گروه های سیاسی آزاد دانست و گفت: استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت مهمانان زیادی از گروه های سیاسی مختلف را پذیرا است که این نشان از پویایی و حجم فعالیت های اجتماعی سیاسی در این استان دارد.لطفی در پایان گفت: استانداری البرز بر اساس سیاست های دولت سعی می کند تسهیل کننده امور باشد و شرایط را برای فعالیت همه احزاب سیاسی مهیا کند.
شورای ائتلاف اصولگرایان نامزدهای مورد حمایت خود در کرج را معرفی کرد
و اما علیرضا طهان دبیر شورای ائتلاف اصولگرایان استان البرز نیز خبر از حمایت دو نامزد داد و در گفتگو با رسانه های رسمی استان گفت: این شورا در انتخابات مجلس شورای اسلامی از رشید لالی(نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا) و طاهره پورشمسیان نامزد این دوره حمایت می‌کند. اما شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان البرز در فضای مجازی اقدام به انتشار اطلاعیه ای مبنی بر حمایت از آقای غدیر مهدوی کلیشمی و ناصر حاجیان مطلق در حوزه انتخابیه کرج کرده است. بسیاری از سیاسون بر این باور هستند که دو طیف «اصلاح طلب» و «اصولگرا» نقش محوری و اصلی صحنه انتخابات پیش رو را دارند تب و تاب انتخابات در روزهای منتهی به روز موعد یعنی هفتم اسفندماه داغ و داغ تر می‌شود و دور رفت و آمدهای سیاسی و برگزاری میتینگ‌ها تند و تندتر شده است حال باید نشست و نظاره کرد که کدام یک از این دو طیف اعتماد مردم را جلب خواهند کرد.
نامزدهای مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه در البرز معرفی شدند
در این رهگذر صلاح‌الدین دلشاد دبیرکل حزب اعتدال و توسعه استان البرز پیش از این در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بر اساس جمع‌بندی و رای‌گیری در شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه البرز، ناصرحاجیان مطلق به عنوان اصلاح‌طلب معتدل و محمدجواد کولیوند(نماینده فعلی مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا) به عنوان اصول‌گرای معتدل در انتخابات دهم مجلس مورد حمایت این حزب قرار گرفته اند و همچنین در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان نیز محمود تک‌‌فلاح گزینه‌های مورد حمایت این حزب است. دلشاد در رابطه با نامزدهای مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله محسن کازرونی و آیت الله صادق رزاقی که هر دو از اساتید برجسته دانشگاه و از فرهیختگان حوزه هستند نامزدهای مورد حمایت این حزب در پنجمین انتخابات دوره خبرگان رهبری خواهند بود.
اعلام نامزدهای مورد حمایت حزب هم اندیشان در البرز
در ادامه حزب هم اندیشان استان البرز روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرده است در دهمین دوره انتخابات مجلس شورا اسلامی از آقایان توزنده جانی و حسین علیمردانی در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا و همچنین از حسن فیروزنیا در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد طالقان حمایت می کند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود