6 اسفند 1394
شماره خبر: 159360

باران شهرداری کرج را غافلگیر کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

باران شهرداری کرج را غافلگیر کرد


بارش باران بازهم شهر کرج را به چالش کشید تا در کشاکش باران و معابر ناموزون، قصابی با چکمه‌های صلواتی به کمک شهرداری و شهروندان بیاید.
یک روز بارانی در زمستان برای همه می‌تواند یادآور خاطراتی زیبا باشد ولی همیشه در کنار روزهای زیبایی بارانی، آب‌گرفتگی معابر عمومی شهروندان را به چالشی همراه با چاشنی اعصاب خوردی دعوت می‌کند. از اول اسفندماه جاری هوای کلان‌شهر کرج بوی بهار به خود گرفته و بااینکه هنوز یک ماه از زمستان باقی است اما سوز و سرما رخت بربسته و جای خود را به باران‌های بهاری داده است. لطافت هوا و برگ‌های تازه جوانه‌زده بر تنه درختان نوید بهار می‌دهد، بهاری که همگان در انتظار آمدنش روزشماری می‌کنند بهاری که شهر را به هیاهوی خوشایندی کشانده است، اما با خودنمایی داستان تکراری آب‌گرفتگی معابر در پی نخستین بارش‌های بهاری بازهم اوقات شهروندان به تلخی گراییده است. زنان و کودکانی که به بهانه خرید شب عید به خیابان‌ها آمده‌اند اما با سیلی از آب‌های روان و انبوهی گل‌ولای مواجه شده‌اند و مردانی که در حال تلاش برای عبور رودخانه‌های جاری در وسط خیابان هستند همه و همه حکایت از مدیریت ضعیف برای مهار آب‌های سطحی در شهر کرج با جمعیت یک و نیم میلیون نفری است.
اینجا منطقه شش کرج، پل عابر پیاده پله ندارد
روز گذشته براثر بارندگی کرج تبدیل به استخر شد شهروندان در خیابان شهید بهشتی نرسیده به موسسه سرم‌سازی رازی واقع در منطقه ۶ شهرداری کرج برای عبور از خیابان از چکمه‌های یک قصاب کمک گرفتند. بسیاری از شهروندان به امید پیدا کردن راه عبوری مناسب به آن‌سوی خیابان، مسافتی طولانی را طی کردند و درنهایت با خوشحالی از یافتن پل عابر پیاده به سمت پل دویدند اما متأسفانه با پلی بدون پله روبرو شدند و حیران از این‌همه تدبیر مدیریت شهری.
روایتی از چکمه صلواتی آقای قصاب
در خیابان بعدی اما معرکه‌ای جالب به راه بود در میان سردرگمی شهروندان به‌ویژه بانوان برای عبور از خیابان آب‌گرفته، صدای فریادی که می‌گفت «چکمه صلواتی داریم» نظرها را به خود جلب کرد، آقای قصاب چکمه‌های خود را نوبتی در اختیار مردم قرار می‌داد تا بتوانند از خیابان عبور کنند. در این رهگذر اظهارنظر شهروندان نیز جالب بود، مادری که دست کودکش را در دست داشت به خبرنگار مهر گفت: مردم دنیا همیشه آرزو دارند که باران ببارد تا کم‌آبی در فصل تابستان و خشک‌سالی پیش نیاید اما باران در شهر ما فقط غصه به دنبال دارد، الان نزدیک ساعت تعطیلی دانش آموزان نوبت صبح است بچه‌ها چطور باید خود را به خانه برسانند. شهروند دیگری با اشاره به بنرهای تبلیغاتی انتخاباتی سطح شهر بیان کرد: مسئولان بارها گفته‌اند که درصدد رفع مشکلات شهر هستند اما همیشه با اولین بارش، بازهم مردم به‌سختی می‌افتند، کاش نماینده‌ای می‌آمد که بتواند این مشکلات زیرپوستی شهر را حل کند.
تجهیزات موجود برای شهر یک و نیم میلیون نفری کرج کافی نیست
همه این اتفاقات در حالی رقم می‌خورد که چندی پیش مسئولان شهرداری کرج در گفتگو با رسانه‌ها از حفر ۵۰۰ چاه جذبی در سطح شهر خبر دادند تا در مواقع بارش‌ باران از جمع شدن آب سطحی در خیابان‌ها جلوگیری شود ولی گویا این تعداد چاه جذبی کافی نبوده است. در مواقع بحران، تجهیزات موجود برای شهر یک و نیم میلیون نفری کرج کافی نیست و در صورت بروز بحران این امکانات تنها پاسخگوی ۳۰۰ هزار نفر خواهد بود این خبر را حسن مدیر روستا، معاون خدمات شهری شهرداری کرج به‌تازگی در گفتگو با مهر اعلام کرده است. در پایان باید گفت؛ هنوز بهار نیامده و هنوز بارش‌ها شدت نگرفته است امیدواریم مسئولان شهر پیش از تکرار دوباره و چندباره این مشکلات به فکر راه چاره‌ای باشند تا طعم دلپذیر هوای بهار به مذاق شهروندان تلخ نشود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود