15 اسفند 1394
شماره خبر: 159789

تجلیل از 29 نخبه علمی ، پژوهشی و ورزشی هشتگرد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

تجلیل از 29 نخبه علمی ، پژوهشی و ورزشی هشتگرد


سومین همایش تجلیل از نخبگان و برترین های علمی، پژوهشی، ورزشی و کارآفرینان برتر شهرستان ساوجبلاغ با حضور محمود بهمنی نماینده منتخب مردم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، سرهنگ پاسدار علی لشگری فرمانده سپاه شهرستان ساوجبلاغ، ..
رعنا فرید - خبرنگار پیام سپیدار: دکتر رجبی دوانی استاد و پژوهشگر تاریخ اسلام، شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی هشتگرد و جمع کثیری از خانواده محترم نخبگان و پژوهشگران در فرهنگسرای امام علی(ع) شهر هشتگرد برگزار شد. مهندس داریوش یگانه شهردار هشتگرد در این مراسم طی سخنانی نخبه را آینده ساز کشور خواند و گفت: نخبه کسی است که با تلاش و فعالیت مستمر، عنایت خداوند و حمایت خانواده و اساتید به سطوح بالایی نسبت به دیگران رسیده است و دارای برجستگی های علمی، فرهنگی و ورزشی است. وی نخبه و تفکراتش را عامل تولید قدرت و ثروت یک کشور دانست و افزود: نخبگان باید با تلاش خود به عنوان مدیران در جایگاهی قرار گیرند که در ارتقاء ارزش و قدرت کشور موثر بوده و ایران را به جایگاه والای خود برسانند. مهندس یگانه بیان داشت: یکی از شاخص های اساسی برای توسعه همه جانبه در جوامع اهمیت دادن به علم و دانش است و کلید تعالی ملت ها در دست رهروان علم و دانایی نهفته است. وی افزود: شهرستان ساوجبلاغ و بلاخص شهر هشتگرد از پتانسیل های بالایی برخوردار است و استعداد جوانان آن در سطح بالایی است که لازمه استفاده از این ظرفیت ها اتحاد و همدلی است. شهردار هشتگرد خاطر نشان کرد: امیدواریم درسال های آینده شاهد حضور این نخبگان درسطوح بالای ملی و درجات برتر کشوری باشیم.
محمود بهمنی نماینده منتخب مردم شهرستان ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: بسيار خوشحالم كه در حضور بزرگان دانش و علم و به ويژه استعدادهاي برتر ورزشی و علمی هستم و بي شك ايران اسلامي امروز با حضور شما نخبگان جوان و استعدادهاي برتر ، در بالا ترين سطح اقتدار و عزت قرار دارد. وی افزود: با تلاش و کوشش جوانان است که امروزه ما در بسیاری از مسائل بر قله موفقیت ایستاده ایم و با وجود همه این مشکلات این موضوع اتفاق افتاده است. منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: توجه به نخبگان و استعدادهاي برتر جامعه امري مهم و قابل بررسي است و كوتاهي در اين زمينه مسير و حركت جامعه را با كندي روبرو مي سازد، از اين رو اين موضوع همواره مورد توجه مسئولين نظام بوده است. وی خاطر نشان کرد: نخبگان که با تلاش خود و هدایت خداوند متعال به این حد رسیده باید تشویق و ترغیب شوند تا با قدرت و توان بیشتری در مسیر خود گام بردارند و در جایگاهایی که لیاقت دارند قرار گرفته و موفقیت را برای جمهوری اسلامی ایران رقم بزنند. وی گفت :امروز کشورمان در منابع مالی مشکلی ندارد و حتی در سطح بالایی هستیم ولی باید به دست مدیران خوبی سپرده شود تا بهره وری مناسبی شود. بهمنی در ادامه هوش و ذکاوت ایرانیها را مثال زدنی دانست و افزود: باید کمیته ای برای حمایت از نخبگان تشکیل داده و با صندوقی که جهت حمایت از نخبگان و مخترعین است ارتباط برقرار کنیم.
دکتر رجبی دوانی مدرس دانشگاه نیز که به عنوان سخنران اصلی در این مراسم حضور داشت مهم ترين مؤلفه قدرت يك كشور را برخورداري از علم ودانش دانست و گفت: تعلیم و تعلم به عنوان مهمترین مولفه های پیشرفت هر جامعه ای محسوب می شوند. وی افزود: نخبگان دارای امتیاز ویژه های نسبت به دیگران در جامعه هستند از این رو نخبگان می توانند در افکار عمومی تاثیرگذار باشند. دکتر رجبی وجود این همه نخبه در این شهر را بسیار نیک دانست و گفت: نخبگان و خواص که با حمایت خوب خانواده خود به این جایگاه رسیده اند همیشه زینت بخش جامعه بوده و موجب سربلندی ملت شده اند و بسیار قابل احترام می باشند .وی ادامه داد: خانواده های شهدای کشورمان، جانبازان و آزادگان جزو نخبگان برتر ما هستند چون توانسته اند با ایثار خود به مراتب بالایی نائل شوند. پژوهشگر تاریخ اسلام بیان کرد: ایده تجلیل از نخبگان در شهر هشتگرد بسیار خوب بوده و این باید در سطح کشور رسانه ای شود تا دیگر شهر ها برای نخبه پروری بیشتر نیز ترغیب شوند ، همچنین نخبگان باید قدر این شهر و مسئولین آن رابدانند که با حمایت خوب خود شرایط رشد بهتر این عزیزان را فراهم می آورند.
جواد اسحاقی رییس شورای اسلامی هشتگرد نیز طی سخنانی گفت: شورای اسلامی شهر هشتگرد به جهت اهمیت دادن به مقوله فرهنگ و ورزش طبق سنوات گذشته امسال نیز سومین آیین تجلیل از نخبگان و برترین های علمی، پژوهشی، ورزشی و کارآفرینان برتر را با همدلی و همکاری شهردار و اعضای محترم شورا اسلامی و حمایت سایر مسوولین ذیربط برگزار کرد. اسحاقی افزود: متاسفانه آن طور که باید هنوز در کشور به نخبه و نخبه گرایی توجه ویژه ای نشده است لذا امیدواریم مسئولین ذیربط با حمایت های ویژه و بررسی امور به صورت کارشناسی شده زمینه تحولات نوین را در سنوات آتی برای نخبگان در زمینه های مختلف مهیا سازند. وی اعلام کرد: از تعدادکثیری از برترینها که نامزد ومعرفی شده بودند پس از بررسی کامل توانستیم دراین مراسم از 29 نخبه شهر در بخشهای علمی، پژوهشی، ورزشی وکارآفرینی تجلیل کنیم.
معصومه آقا محمدی رییس کمیسیون آموزش ، ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر هشتگرد نیز در این همایش، نخبگان علمی و ورزشی را آینده سازان کشور خواند که در راه اندیشه و خرد گام برمی داند تا تاریخ را به درستی رقم زنند و سرمشق فکری و عملی نسل های بعداز خود باشند. وی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد انگیزه، اعتماد به نفس، خودباوری و محقق شدن شعار خواستن توانستن دانست و گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر هشتگرد با برگزاری این همایش سعی در شناساندن نخبگان به جامعه و نخبه پروری بودند که به لطف خدا در این سه سال این امر محقق شده است. آقا محمدی در ادامه ضمن تشکر از اداره ورزش و جوانان ساوجبلاغ جهت همراهی و همکاری در راستای معرفی نخبگان خاطر نشان کرد: با وجود اینکه دانشگاه ها متولی و مبدا اصلی معرفی تخبگان و پژوهشگران هستند ولی متاسفانه همکاری مناسبی در جهت معرفی این عزیزان با شورای اسلامی شهر هشتگرد نداشتند از این رو امیدواریم دانشگاه ها در سال های آتی هرچه بیشتر در زمینه معرفی نخبگان ما را یاری کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود