1 خرداد 1395
شماره خبر: 163416

دست نوازش البرزی‌ها برتن طبیعت

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

دست نوازش البرزی‌ها برتن طبیعت


سومین طرح پاکداشت طبیعت البرز با حضورپررنگ جامعه ورزش وجوانان در محور چالوس برگزارشد تا چهارمین جاده زیبای دنیا به نوعی نفسی بکشد و دست نوازشی بر سر خود ببیند.
در سومین طرح پاکداشت طبیعت که روز گذشته (جمعه) وبا حضور بیش از ۳ هزار نفر به انجام رسید تلاش شده بود با بهره گیری از تجارب ۲ سال گذشته هم ساماندهی افراد شرکت کننده شکل بهتری پیدا کند وهم مناطق آلوده تر در اولویت پاکسازی باشد. نشست های هماهنگی سومین طرح پاکداشت طبیعت از ماه گذشته و با محوریت اداره کل ورزش و جوانان استان البرز آغاز شد. در این نشست ها موضوع مشارکت حداکثری جامعه ورزشی و فعالان جوان سازمان های مردم نهاد در دستور کار قرار گرفت و در نهایت حضورنزدیک به ۴ هزار نفر در این برنامه فرهنگی رقم خورد. براساس این طرح علاوه بر محوریت قرار گرفتن محور کرج به کندوان مسیرهای گردشگری دیگر شهرستان های استان مدنظر قرار گرفت و مقرر شد جامعه ورزش و جوانان در شهرستان ها نیز این برنامه را اجرا کنند.
نظمی که مشهود بود
در سومین طرح پاکداشت طبیعت البرز آنچه بیش از همه به چشم آمد نظم وهماهنگی اجرای برنامه بود. توجیه هیئت های ورزشی، سمن ها و ادارات ورزش و جوانان سبب شد فرایند تجمع و حرکت اتوبوس ها به محل های مشخص شده به سرعت و بدون کمترین تاخیری انجام شود به نحوی که در ساعت ۹ صبح تمام گروه های پاکداشت در مناطق مشخص شده و در طول مسیر ۷۵ کیلومتری کرج به کندوان مستقر بودند و کار جمع آوری زباله را آغاز کردند.
پشتیبانی لازم برای تامین نیازگروه ها
در سومین دوره طرح پاکداشت با تمهیدات لازم بحث تامین ملزومات جمع آوری زباله شامل کیسه و دستکش به خوبی انجام شد. مشارکت فعالان اتومبیلرانی البرز در این بخش سبب شد با کمترین تاخیر نیازها مرتفع شود و کمبودی احساس نشود. در خصوص پذیرایی و هماهنگی نهار و تغذیه ورزشکاران نیز تمهیدات لازم به خوبی اندیشیده شده بود و به مانند ۲ سال گذشته کمتر شاهد عدم ناهماهنگی و نارسایی بودیم.
بازخوردهای مثبت در میان مسافران
حضور جمع کثیری از اهالی ورزش و جوانان در این طرح و برتن داشتن لباس های متحدالشکل فضایی جالب را ایجاد کرده بود به نحوی که خودروهای عبوری از جاده چالوس و مسافران که تعدادشان هم کم نبود را به واکنش وامی داشت. بسیاری از هموطنان با مشاهده صحنه های مربوط به جمع آوری زباله اقدام به تحسین این حرکت می کردند و با توقف و بیان خسته نباشید به نوعی همراهی خودشان را با این حرکت فرهنگی نشان می دادند.
بروشورهایی برای آگاهی بخشی بیشتر
در سومین سال طرح پاکداشت طبیعت موضوع اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم به مبحث مهم حفظ محیط زیست جنبه دیگری هم داشت. مجریان این طرح با انتشار بروشورهایی در خصوص حفظ محیط زیست و ضرورت مدیریت پسماند آن را در اختیار خودروهای عبوری قرار می دادند تا مسافران و هموطنان بیش از گذشته به این موضوع مهم آگاهی پیدا کنند.
حضور چهره های شاخص ورزش
در اجرای طرح پاکداشت طبیعت امسال به مانند ۲ دوره قبل حضور ورزشکاران شاخص و چهره های نام آشنا در این برنامه مشهود بود. چهره های چون یوسف کرمی، بهنام محمودی، ابراهیم صادقی در کنار بسیاری از پیشکسوتان و ورزشکاران عنوان دار البرزی در این طرح مشارکت کردند و با حضورشان بر اهمیت حفظ محیط زیست و صیانت ارز آن تاکید داشتند. در همین ارتباط مدیرکل ورزش وجوانان استان البرز به خبرنگار مهر گفت: یکی از وجوه بارز این مراسم مشارکت و همراهی و هماهنگی بین تمامی دستگاه های اجرایی برای انجام این برنامه بود. رضا گل محمدی افزود: خوشبختانه برنامه پاکداشت به بهترین نحو ممکن و در کمال آرامش و بدون هیچ حادثه ای برگزار شد و بخش زیادی از زباله های موجود در این مسیر به دست پرمهر اهالی ورزش و جوانان جمع آوری شد.
توجه مردم به محیط زیست با اجرای طرح پاکداشت
گل محمدی با اشاره به اینکه برنامه ریزی ها برای برگزاری این مراسم از هفته های قبل صورت گرفته بود، از تمامی سازمان ها و ارگانهایی که در برگزاری هر چه مطلوب تر این مراسم اداره کل ورزش و جوانان را همراهی کردند، قدردانی کرد و گفت: از تلاش ها و هماهنگی های شهرداری کرج، استانداری، بخشداری و شهرداری آسارا، پلیس راهور، بسیج و سپاه جاده چالوس، محیط زیست، سازمان همیاری شهرداری های استان البرز، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری های محمدشهر، مشکین دشت و کمالشهر در برگزاری مراسم پاکسازی مسیر جاده چالوس مراقب قدردانی خود را اعلام می دارم. وی افزود: هیات های ورزشی استان البرز، قهرمانان ملی، تیم های آفرود، سازمان های مردم نهادو رسانه ها در کنار گردشگران و مسافران همراه ما در پاکسازی این مسیر بودند که جا دارد از مشارکت آنها نیز تشکر کنم. گل محمدی درپایان تصریح کرد: به نظرم طرح پاکداشت طبیعت توانسته تا حد بسیاری توجه شهروندان را به موضوع حفظ و صیانت از محیط زیست جلب کند وامیدوارم این حرکت فرهنگی در نهایت موجب شود کمتر محیط زیست پیرامون خود را آلوده کنیم . واقعیت آن است که موضوع محیط زیست و حفظ وحراست از آن هیچگاه به شکل جدی از سوی طیف های مختلف مردم جدی انگاشته نشده است و حال در استانی به مانند البرز با تنوع اقلیمی بالا جامعه ورزش پیشگام شده تا این اهمیت را به نوعی یادآوری و گوشزد کند. ورزشی ها با اجرای سومین طرح بزرگ پاکداشت این پیام را دادند که در موضوع حفظ محیط زیست بسیار مصمم هستند وامیدواریم این حرکت آگاهی بخش به دیگر اقشار جامعه هم تسری پیدا کند و آنها هم به میدان حفظ و حمایت از داشته های محدود محیط زیست بیایند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود