8 خرداد 1395
شماره خبر: 163789

اهداف و دستاوردهای مدیریت شهری هشتگرد به نمایش گذاشته شد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

اهداف و دستاوردهای مدیریت شهری هشتگرد به نمایش گذاشته شد


به دلیل لزوم ایجاد وحدت و هماهنگی در شهرداری ها و دهیاری های کشور، سازمان نظارتی شهرداری ها و دهیاری های کشور جهت یکپارچه سازی مدیریت شهری و روستایی و ارتقاء سطح کیفی خدمت رسانی به شهروندان تاسیس شد.
اهداف این سازمان بر مبنای هدايت و نظارت بر فعاليتهاي شهرداري ها و دهیاری ها در حدود وظايف محوله به وزارت كشور و پشتيباني مالي، فني، اجرائي و مديريتي شهرداري هاي و دهیاری های کشور و سازمانهاي وابسته به آنها با حداكثر استفاده از امكانات موجود در چارچوب سياست هاي دولت است. سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با تعیین شاخص های عمران شهری، ایجاد مراکز پژوهشی، ایجاد ارتباط بین شهرداری های کشور و شهرداری های سایر کشورها، برنامه ریزی و تقسیم اعتبارات و جوه متمرکز شهرداری ها، آموزش نیروی انسانی مورد نیاز شهرداری ها و دهیاری ها، تهیه تجهيزات و ماشين آلات بصورت متمركز از محل وجوه متمركز شهرداري ها و دهیاری ها و توزیع آنها، تاليف و ترجمه و انتشار كتب و مجلات درباره مسائل اداري فني مالي و خدماتي و ساير امور شهرداري ها و دهیاری ها، تهيه و تدوين نظام برنامه ريزي در شهرداري ها و دهیاری ها، انعقاد قراردادهاي خاص بمنظور استفاده از خدمات افراد متخصص و يا مهندسين مشاور و پيمانكاران و سازندگان و دانشگاهها و موسسات تحقيقاتي اعم از داخلي يا خارجي، فعالیت می کند. امسال نیز پنجمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری های سراسر کشور در بخش های حمل ونقل شهري، خدمات شهري، ، مبلمان شهري، الکترونيک و IT، آموزش و پژوهش شهري، ماشين آلات و تجهيزات، عمران و توسعه شهري، پسماند، مديريت بحران، فضاي سبز و دستاوردهاي شهردار هاي سراسر کشور با حضور شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور آغاز به کار کرد که می توان اذعان کرد شهرداری هشتگرد از جمله شهرداری های موفق استان البرز حضور چشمگیری در این نمایشگاه داشته و ضمن معرفی شهرستان ساوجبلاغ و شهر هشتگرد و همچنین معرفی جاذبه های فرهنگی و تفریحی شهرستان، اقدام به ارائه عملکرد شهرداری هشتگرد در زمینه های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و فرصت های سرمایه گذاری شهرداری کرده است از این رو مصاحبه ای با مهندس داریوش یگانه کلیددار شهر هشتگرد انجام داده ایم که با هم می خوانیم.
مهندس داریوش یگانه شهردار هشتگرد در پنجمین نمایشگاه بین المللی جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری های سراسر کشور در مصاحبه با خبرنگار پیام سپیدار حضور شهرداري‌ها در نمايشگاه دستاوردهاي شهرداري‌هاي سراسر كشور را فرصتي براي تبليغ عملكرد و فعاليت‌هاي انجام شده مديران شهري دانست و گفت: پس از اين نمايشگاه مديران شهري مي‌توانند از تجربه هاي كسب شده براي توسعه هرچه بيشتر شهر خود استفاده كنند. مهندس یگانه افزود: علاوه بر اینکه تبادل اطلاعات و تجربیات در این گونه نمایشگاه ها انجام می پذیرد، شهرداری های شهرهای کوچک تر می توانند از تجربیات و دانسته های شهرداری های شهرهای بزرگ استفاده کنند که در نهایت این فرآیند به توسعه هرچه بیشتر شهرها و بهبود کیفیت خدمات شهری می انجامد.
وی نمايشگاه فعاليت‌ها و عملكرد شهرداري‌ها و اطلاع‌رساني درخصوص نقاط قوت مديران شهري را مهم‌ترين وظيفه و كاركرد نمايشگاه جامع مديريت شهري دانست و گفت: همين مشاهدات عيني و تبادل‌نظر مديران شهري كه در حاشيه اين نمايشگاه انجام مي‌گيرد، مي‌تواند سبب افزايش آگاهي شهرداران كسب تجارب ارزشمند از سوي ايشان را فراهم آورد. وي افزود: همين كه شهرداران متوجه باشند كه كارهاي‌شان در معرض قضاوت و ارزيابي عمومي در يك نمايشگاه است، خود به خود كيفيت كار آنان را افزايش مي‌دهد چراكه آنان توجه بيشتري به كيفيت كار مبذول مي‌دارند.
شهردار هشتگرد بیان داشت: باتوجه به قرار گیری شهر هشتگرد در شاهراه ارتباطی استان البرز و همچنین وجود شهرک صنعتی در این شهر، شهر هشتگرد از قابلیت های بالقوه ای در زمینه سرمایه گذاری برخوردار است از این رو این نمایشگاه فرصتی برای ارائه موقعیت های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار است. مهندس یگانه افزود: سرمایه گذاری در زمینه ساخت و بهره برداری از مجتمع های تجاری، احداث باغ پرندگان، احداث بازار میوه و تره بار، احداث پارکینگ، نصب و راه اندازی تلویزیون شهری و ... از جمله فرصت های سرمایه گذاری در شهر هشتگرد می باشد.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت شهروندان و بخش خصوصی در ایجاد توسعه پایدار شهری و اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، مردم مبنای اقتصاد مقاومتی هستند و توسعه درون زا اساس این اقتصاد را تشکیل می دهد. وی افزود: بر این پایه اگر می خواهیم شهروندان را در اقتصاد مشارکت دهیم باید موسساتی از آن ها برای راه اندازی و توسعه بنگاه های بخش خصوصی حمایت کنند تا به تدریج بخش خصوصی توانمند و پایه های اقتصاد مقاومتی مستحکم شود.
کلیددار شهر هشتگرد هدف از شرکت در پنجمین نمایشگاه بین المللی جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری های سراسر کشور را معرفی دستاوردهای شهرداری هشتگرد و فرصت های سرمایه گذاری و حمایت از برگزار کنندگان و مجریان نمایشگاه دانست و اذعان داشت: علی رغم استقبال نه چندان خوب شهرداری های سراسر کشور، مسوولین کشوری و مردم استقبال چشمگیری از این نمایشگاه داشتند از این رو امیدوارم با شرکت در این نمایشگاه توانسته باشیم تجربه خوبی را کسب کرده باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود