1 تیر 1395
شماره خبر: 164998

مشکلات زمین خیابان 44 متری شرقی جاده ملارد؛ بلای جان مردم

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

مشکلات زمین خیابان 44 متری شرقی جاده ملارد؛ بلای جان مردم


در ابتدای خیابان 44 متری شرقی در جاده ملارد و محدوده شهرک ارم ، زمینی بایر وجود دارد که علاوه بر سیمای نامطلوب شهری، بلای جان ساکنین و کسبه منطقه شده است. زمینی که شاید میلیاردها تومان ارزش ریالی آن باشد به محلی برای پارک ماشینهای سنگین چون بیل مکانیکی، لیفتراک و غیره تبدیل شده است.
آقای شریفی از کسبه قدیمی و یکی از معتمدین فردیس در این خصوص می گوید: این زمین به دلیل قرار گرفتن در سه بر جاده ملارد، خیابان 44 متری شرقی و بلوار نیروگاه، دارای شرایط ویژه بوده و می توان گفت چشم و چراغ فردیس است؛ در حالیکه اکنون جز دردسر برای ساکنین و کسبه منطقه چیزی به دنبال نداشته و به پارکینگ ماشین های سنگین تبدیل شده که با غروب آفتاب معتادان نیز در لابلای ماشینها و به جمع آنها اضافه شده و امنیت منطقه را مختل می کنند.
وی می گوید: این زمین در مالکیت شخصی است اما آیا نباید مطابق با طرح تفضیلی پیاده رو داشته باشد و یا 10 متر فضای سبز آن اجرا شود؟! گرد و خاک این زمین اهالی منطقه را بیچاره کرده و نداشتن پیاده رو بویژه در فصل زمستان و عبور از داخل زمین مردم را با مشکل مواجه می کند و عبور از کنار این خیابان کم عرض نیز خطر تصادف را به دنبال دارد. بارها و بارها برای ساماندهی این زمین و جمع آوری این خودروها که سایه های غول پیکرشان موجب وحشت ساکنین منطقه است به شهرداری منطقه 10 و فرمانداری مراجعه کرده ایم ولی تا کنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.
آقای حشمت از کسبه منطقه است و از گردو خاک و وجود حیوانات موذی گلایه دارد و می گوید: این زمین با همه مشکلات و ناامنی هایش از وجود موش هایی به اندازه گربه گرفته تا تجمع معتادان و ولگردهای خیابانی، گرد و خاک و انباشتن نخاله، زباله و غیره باعث کاهش مشتری های ما شده است. گاهی موش ها وارد سالن شده و موجب وحشت مشتری ها می شوند.
همشهری دیگری از وجود پست برق در ورودی خیابان 44 متری شرقی و بروز تصادفات ناشی از کم عرض بودن خیابان گله مند است. وی می گوید: وجود این ترانس برق دقیقا در ورودی خیابان باعث تصادفات متعددی شده که بارها نیز درخواست جابجایی آن نیز به ادارات مربوطه داده شده است. این خیابان به دلیل عبور سرویس های نیروگاه پرتردد است و روزانه شاهد تصادف ماشین هایی هستیم که در ورودی کم عرض خیابان با یکدیگر برخورد می کنند.
در راستای رفع مشکل زمین مذکور وضعیت آن را از شهردار منطقه 10 جویا شدیم. مهندس کمالی روستا گفت: ملک مورد نظر با متراژ 2700 متر با کاربری تجاری مسکونی است که بیش از 500 متر آن در طرح تعریض خیابان قرار گرفته و مالک محترم آن تا کنون همکاری خوبی با شهرداری داشته است. از مالک تقاضا شده که در اسرع وقت به شهرداری مراجعه نموده و وضعیت زمین را نسبت به میزان اصلاحی رعایت شده، صدور پروانه و دیوارکشی تعیین تکلیف نماید.
شهردار منطقه 10 همچنین در خصوص خودروهای سنگین پارک شده در زمین مذکور گفت: از سوی واحد خدمات شهری شهرداری این منطقه در خصوص جمع آوری این خودروها بارها به مالکان آنها اخطار داده شده که متأسفانه توجهی نکرده اند. این موضوع با جدیت پیگیری و در صورت لزوم با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی برای جمع آوری این خودروها اقدام خواهد شد.
جابجایی ترانس برق مشکل دیگر اهالی بود که علت عدم جابجایی را از مدیر برق منطقه جنوب کرج جویا شدیم. مهندس اسدپور گفت: طرح جابجایی ترانس شماره 7635 در خیابان 44 شرقی توسط همکاران تهیه و از آنجا که اجرای اینگونه جابجایی ها با شهرداری است؛ به شهرداری منطقه 10 ابلاغ شده است و به زودی به جابجایی این ترانس و رفع مشکل اهالی این منطقه اقدام خواهد نمود.
و در پایان امیدواریم که در آینده ای بسیار نزدیک شاهد تحقق گفته های مسئولین محترم باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود