30 تیر 1395
شماره خبر: 166734

حکایت کلاهی که سر مردم شهر کرج گذاشته شد!

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

حکایت کلاهی که سر مردم شهر کرج گذاشته شد!


سازه فلزی نمایشگاه دایمی گل و گیاه که به کلاه فرنگی معروف شده، از نخستین نماهای شهر است که توجه رهگذران را به خود جلب می کند؛ سازه ای که به رغم جلوه نسبتا خوشایند، بسیاری از شهروندان از ماهیت و کاربردش بی اطلاع بوده و..
سال های مستمر منتظر وقوع رویدادی در این فضا بوده اند؛ انتظاری که ظرف نزدیک به 20 سال پاسخی به آن داده نشد و تنها شبیه کلاهی بر سر شهر و مردمانش نشسته بود. این محل سال های متمادی محل تشکیک مسئولان نسبت به موضوعیت و ضرورت احداث آن و اختلاف دستگاه ها برای اجرای طرح هایی که برای آن منظور نسبت به احداث سازه اقدام کرده بودند، نیز بود. وزارت جهاد کشاورزی و شورای اسلامی شهر در همان سال های ابتدایی، مراحل مختلف بحث و تبادل نظر در خصوص تغییر کاربری اراضی را پشت سر گذاشته و در نهایت مقرر شد این محل به جایگاه احداث نمایشگاه دائمی دو محصول گل و گیاه و تجیهزات و ادوات کشاورزی اختصاص داده شود؛ به طوری که اندک زمانی بعد آهن آلات و تجهیزات لازم به این زمین ها که در ابتدای بلوار چمران واقع شده منتقل شد و کم کم سازه ای فلزی با شکلی که امروز شهروندان در محل احداث مشاهده می کنند، قد علم کرد. اما این ترکیب خوشایند از آهن و فلز و مصالح، هرگز در طول مدت نزدیک به 20 سال تغییر دیگری را به خود ندید و تا مدت ها به حال خود رها شد. پیگیری ها و مطالبات رسانه ای و شهروندی نیز چنان که باید استمرار نیافت و تماشای تصویر این کلاه فرنگی برای مردم به روندی عادی و طبیعی تبدیل شد؛ چنان که بسیاری از مردم این نما را به عنوان نمادی از ورودی شهر کرج در نظر گرفته و به رغم اینکه نامی هم برای آن در نظر نداشتند، از جلوه این سازه برای نشانی دادن به دوستان و آشنایان شان بهره بردند. بی توجهی ها ادامه داشت تا اینکه «پایگاه خبری مدیریت شهری کرج» با تهیه مطالبی متعدد در خصوص مطالبات شهر و شهروندان از دستگاه های شهری از جمله بازپس گیری اراضی حسن آباد که سال های پیش به بهانه ساخت بیمارستان در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و هرگز بیمارستانی در آن تاسیس نشد، به احقاق حقوق شهروندان در این زمینه ها پرداخت. این واحد خبری، همچنین در سلسله گزارشات و پیگیری هایی که از رئیس شورای اسلامی شهر به عمل آورد، موضوع سازه فلزی موجود در ورودی شهر را مورد بررسی قرار داد به طوری که با ایجاد حساسیت میان مسئولان شهری، در نهایت این کلاه گنگی که به سر مردم رفته بود، تعیین تکلیف شد. در همین خصوص، شهردار کرج در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج خبر از برپایی جلسه مشترک با مسئولان جهاد کشاورزی استان داد. علی ترکاشوند اظهار داشت: در پی مصاحبه های رئیس شورای اسلامی شهر کرج، طی مکاتباتی که با وزیر جهاد کشاورزی در خصوص سازه فلزی معروف به کلاه فرنگی به عمل آمد، اسناد متعدد از تاریخچه این اراضی ارائه شد.
وی افزود: شهرداری با ارائه اسناد مالکیت مربوط به اراضی مذکور که از سال های دور در اختیار داشت، توانست وزارت جهاد کشاورزی و اداره متبوع آن در استان البرز و شهر کرج را متقاعد به اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص اجرای طرحی کند که به منظور آن کاربری زمین های مذکور تغییر پیدا کرده بود. شهردار تاکید کرد: بر این اساس طی نشست مسئولان مدیریت شهری کرج با جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان مالک فعلی زمین، مقرر شد این محل طبق توافق به عمل آمده به نمایشگاه دائمی گل و گیاه و تجهیزات و ادوات کشاورزی تبدیل شود. ترکاشوند، علت واگذاری این زمین به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را با توجه به ضرورت اجرای اصل 44 مبنی بر مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد و بیان داشت: این شرکت از شرکت های زیرمجموعه جهاد کشاورزی است.
به گفته شهردار کرج، طبق این جلسه و با توافق به عمل آمده مقرر شد این بار اجرای طرح در سقف زمانی اعلام شده و طبق ضوابط تعیین شده صورت گیرد. همچنین شهرداری متعهد شده است نسبت به تسهیل مراحل اجرای طرح با جهاد کشاورزی و مجری اقدام نماید. این در حالی است که کلیددار شهر در پایان یکی از ضرورت های احداث نمایشگاه دائمی در زمین های واقع در ورودی شهر کرج و محدوده فردیس را بکارگیری تدابیر مناسب برای جلوگیری از بروز ترافیک سنگین در این منطقه و پیش بینی محلی برای پارکینگ خودروها عنوان کرد. بر این اساس، مدیریت شهری کرج یکی دیگر از رسالت های خود در زمینه احقاق حقوق شهروندان را صورت داد که امید است این روند با پیگیری ارزشمند شورای اسلامی شهر و شهردار سرعت و جدیت بیشتری به خود گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود