30 تیر 1395
شماره خبر: 166785

بوی تعفن فاضلاب ساکنان مهرشهر کرج را به ستوه آورده است

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

بوی تعفن فاضلاب ساکنان مهرشهر کرج را به ستوه آورده است


چند سالی است که درمنطقه مهرشهر کرج بالاتر از کاخ مروارید بوی نامطبوع فاضلاب سبب سلب آسایش مردم شده به گونه ای که آنها خواستار رفع این مشکل از سوی مسئولان امر شده اند اما تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است .
تعدادی از ساکنان منطقه کوی زنبق مهرشهر در تماس تلفنی با ایرنا اظهار کردند: فاضلاب های روان که در این منطقه وجود دارد محلی شده است برای تجمع حشرات موزی که شب ها از نیش پشه ها و ورود حشرات به منازلمان رنج می بریم و هم بوی نا مناسب و تعفن آن چشم و دماغ همسایه ها و رهگذران بسیاری را می آزارد. محمد افشار یکی از ساکنان این منطقه و عضو هیات مدیره مجتمع مسکونی صدف می گوید: هر شب در این منطقه به ویژه از ساعت 21 به بعد بوی فاضلاب در تمام منطقه می پیچید. وی افزود:بوی نامطبوع فاضلاب 20 سال است مردم این منطقه را اذیت می کند و با توجه به نامه نگاری هایی که به مسئولان امر صورت گرفته،تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده است . افشار اظهار داشت: وجود فاضلاب های روان در ضلع شمالی مجتمع مسکونی صدف با بوی تعفن و مشکلات بهداشتی آن باعث شده است زندگی در این منطقه بسیار زجر آور باشد. وی همچنین در خصوص عدم پاسخگویی مسئولان امر به برخی از مکتوبات در این باره انتقاد کرد و این مهم را عدم توجه و تنزل جایگاه آنان تلقی کرد. مهدی ترکمن یکی دیگر از ساکنان این منطقه گفت : وجود بوی تعفن فاضلاب و انتقال میکروب ها، سلامت ما را در این منطقه تهدید می کند. وی درباره بوی بد فاضلاب می گوید: بیشتر شب ها ازبوی بد نمی توانیم نفس بکشیم و حتی گاهی شدت بوی نامطبوع به حدی است که تنفس آن، موجب سوزش گلو می شود. ترکمن اظهار داشت: این روزها هر چه هوا رو به گرمی می رود شاهد وضعیت نامطلوب و بوی بد فاضلاب در این نقطه هستیم. وی گفت: بوی تعفن آزار دهنده شدید شب ها بیشتر می شود و شدت آن به اندازه ای است که حتی سرنشینان خودروهای سواری که بالاتر از کاخ مروارید می گذرند هم آن را استشمام می کنند. وی ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری و آب و فاضلاب این منطقه برای بی توجه ای به این موضوع خواستار توجه جدی مدیریت شهری به این موضوع شد. داود سرلک نیز از ساکنان این منطقه گفت : بوی تعفن و آزاردهنده ای که شب ها در هوای این منطقه پخش می شود علاوه بر اینکه آسایش را از اهالی سلب کرده باعث هجوم انواع حشرات موذی نیز شده است. وی بیان داشت: بوی بد فاضلاب بخصوص در شب ها باعث آزار و اذیت شهروندان این منطقه شده است و تنها در این زمان در و پنجره های خانه را نمی توان باز کرد بلکه با روشن کردن کولر این بو به داخل منازل آمده و آسایش را از مردم سلب می کند. سرلک افزود: اهالی مجتمع مسکونی صدف در کوی زنبق از طریق هیات مدیره مجتمع با در میان گذاشتن این موضوع با مسئولان امر خواستار رسیدگی و رفع مشکل شهروندان شده اند اما تا کنون اقدامی مطلوبی صورت نگرفته است . وی گفت: هرشب بوی بد فاضلاب به حدی است که در تابستان نمی توانیم پنجره های اتاق ها را باز کنیم.
محمود حاجیان نیز از ساکنان منطقه بلوار ارم کوی زنبق گفت: بوی تعفن فاضلاب در این منطقه زندگی را به کام شهروندان تلخ کرده است. وی افزود: شهروندان این منطقه تاسف می خورد که چنین مشکلاتی جلو چشم مسئولان منطقه است ولی به سادگی از آن می گذرند. ساکنان مهرشهر کانال روباز سیاه جوب کرج را عامل آلودگی زیست محیطی منطقه می دانند و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند. پیام توافی مدیر نظارت بر بهره برداری آبفای البرز در این باره به گفت :برای بررسی این موضوع یک اکیپ حوادث به منطقه مهر شهر کرج اعزام شد تا در خصوص آن بررسی شود. وی بیان داشت: طبق بررسی هایی که بر روی شبکه و دریچه ها انجام شد بوی تعفن منطقه مهر شهر منتشر شده است مربوط به شبکه فاضلاب های شهری نیست. توافی اظهار کرد: شرکت آبفای البرز پیمانکارانی دارد که مرتبط اقدام به شست و شوی شبکه های فاضلاب شهری در تمام مناطق کلانشهر کرج می کنند. فرزین فرشاد مسئول عمران منطقه 12شهرداری کرج با اشاره به اینکه کانال سیاه جوب 11کیلومتر طول دارد، گفت: برای ساماندهی این کانال 170 میلیارد ریال از سوی شورا و شهرداری کرج اختصاص یافته است. وی افزود:اعتبار مذکورقراراست امسال و سال آینده برای ساماندهی کانال سیاه جوب هزینه شود. این مسئول با بیان اینکه عملیات اجرایی سرپوشیده کردن کانال سیاه جوب از حدود دو ماه گذشته آغاز شده ، اظهار کرد: در بخشی از این کانال لوله گذاری انجام شده است .
مسعود حکمتی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 12کرج با اشاره به اینکه روزانه حدود هشت ساعت عملیات لایروبی کانال سیاه جوب انجام می شود،گفت: این عملیات مرتب و با یک دستگاه بیل مکانیکی توسط نیروهای خدمات شهری منطقه صورت می گیرد. کانال سیاه جوب در جنوب غربی کلانشهر کرج به طول 11کیلومتر قرار دارد که فاضلاب زندان قزلحصار در آن روان است. با این از مسئولان شهری و شرکت آبفای استان البرز انتظار می رود برای پایان دادن به این مشکل حاد زیست محیطی هرچه زودتر اقدام لازم به عمل آورند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود