12 مرداد 1395
شماره خبر: 167537

تقاضای 45 خانوارکرجی از مسئولان

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

تقاضای 45 خانوارکرجی از مسئولان


ساکنان 45 واحد مسکونی واقع در اراضی منطقه ذوب آهن کرج می گویند: به رغم سکونت 70 ساله در این واحدها ، بر اساس شکایت برخی دستگاه ها و صدور حکم قضایی باید به ناچار محل سکونت خود را ترک کنند.
تعدادی از نمایندگان این 45 خانوار با ارایه یک طومار به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشتند که در سال 1317 شمسی بخشی از اراضی ذوب آهن در کرج توسط مسئولان وقت در اختیار پدران و خانواده های آنان که اکنون از بازنشستگان هستند، قرار گرفت و در این سال برای خود سکونتگاه احداث کردند. به گفته آنان ، از آنجا که این خانوارها از کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، سازمان استانداردو دیگر شرکت ها بودند با حمایت مسئولان وقت دستگاه های اجرایی مربوطه قطعه زمینی در محله ذوب آهن کرج برای ساخت وساز در اختیار آنان قرار گرفت. به گفته برخی ساکنان این واحدها،تمام واحدهای مسکونی این محدوده با هزینه شخصی احداث و مردم سال ها است که درآنها سکونت دارند. آنان می گویند که حدود 70 سال است در محله ذوب آهن سکونت داریم و همگی از بازنشستگان و مستمری بگیران با حقوق زیر 10 میلیون ریال هستیم و از هیچ گونه تسهیلات مسکن استفاده نکرده ایم. بنا به ادعای این خانوارها ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و دیگر سازمان ها در سال 1317 کارکنان خود را به این اراضی انتقال داده که البته خود این سازمان ها سندی دال بر مالکیت اراضی نداشته و ندارند و این اراضی مربوط به شرکت ذوب آهن بوده است. از سوی دیگر در سال های گذشته برخی سازمان ها از جمله آموزش فنی و حرفه ای با طرح شکایت از دستگاه قضایی تخلیه واحدهای مسکونی این محدوده شده اند که به ادعای ساکنان این سازمان در مراجع قضایی محکوم شده است. ساکنان این مجتمع در طومار خود آورده اند که پس از پیگیری های فراوان در نهایت در سال 1385 قرار شد که قطعه زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع در محله ذوب آهن از سوی شهرداری کرج برای ساخت وساز در اختیار آنان قرار بگیرد که هنوز محقق نشده است. طبق گزارش ساکنان، دستگاه قضایی در ماه های اخیر دستورتخلیه واحدهای مسکونی این محدوده را صادر کرده که با سرگردانی تعدادی از آنان همراه شده است.
ساکنان این مجتمع می گویند برای تعیین تکلیف محل سکونت خود با مسئولان قضایی و اجرایی استان البرز و کشور مکاتبه شده اما بی نتیجه بوده است. این خانوارها اظهار داشتند که به رغم فوت یا کهولت سن بیشتر سرپرستان خانوارها و فقر مالی هنوز هیچ دستگاه اداری نتوانسته گره ای از مشکلات مسکن آنان را بازکند. یکی از نمایندگان این خانوارها گفت که حتی در سال 85 مبالغی برای تامین زمین ازخانواده هایشان دریافت شده بی آنکه زمین یا مسکن به آنان واگذار شود. این خانواده ها از مسئولان کشوری و استانی انتظار دارند که برای تامین مسکن آنان اقدام لازم به عمل آورند. حسن عزیزی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: طبق مستندات بخشی از اراضی این محدوده مربوط به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است و باید به بیت المال بازگردد.
وی اظهار داشت : از آنجا که تعدادی از ساکنان این مجتمع مسکونی از بازنشستگان آموزش فنی و حرفه ای هستنذد اما به آنان فرصت داده شد تا در اسرع وقت نسبت به تخلیه واحدها اقدام کنند اما این افراد حاضر به تخلیه واحدها نیستند. عزیزی با بیان اینکه مدت 5 سال است که مسئولیت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز را برعهده دارد و دراین مدت با این خانواده ها با مدارا برخورد کرده است ، گفت: در هرحال اموال بیت المال باید به دولت بازگردد . وی افزود: دستگاه قضایی به نفع سازمان آموزش فنی و حرفه ای رای صادر کرده و این سازمان به عنوان مالک بخشی از اراضی ذوب آهن کرج شناخته شده است. با این حال این خانوارها از مسئولان خواستند آنان را از سرگردانی و بلاتکیفی برهانند. منطقه ذوب آهن در جنوب کرج قرار دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود