21 آبان 1395
شماره خبر: 169579

تکاپوی البرز برای استفاده حداکثری از ظرفیت سفر کاروان تدبیر و امید

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

تکاپوی البرز برای استفاده حداکثری از ظرفیت سفر کاروان تدبیر و امید


استان البرز به عنوان سی و یکمین استان کشور برغم برخورداری از ظرفیت های بالا از مشکلات و نارسائی هایی نظیر کافی نبودن زیرساخت ها رنج می برد که موضوع مهاجرت های بی رویه نیز این مشکلات را مضاعف کرده است.
ایران کوچک مناسبت ترین تعبیری است که می توان برای استان البرز به کار برد اما با وجود مزایایی که شاید تنوع قومی در البرز برای این استان می تواند داشته باشد، به دلیل نرخ بالای رشد جمعیت، مشکلات استان را به طور مستمر افزایش می دهد. امروز استان البرز در تقابل بین ایجاد اشتغال و مهاجرت قرار دارد. البرز از استان هایی است که در عملکرد قابل قبولی در زمینه ایجاد اشتغال داشته است و نرخ بیکاری 22 درصد از سال 92 به 13.8 در سال 95 رسیده که نشان می دهد تلاش های بسیاری از سوی مسئولان استان برای ایجاد اشتغال صورت گرفته است. سید حمید طهائی استاندار البرز می گوید که در سه سال گذشته بیش از 40 هزار شغل در استان ایجاد شده است که این موضوع استان را در ردیف استان هایی قرار داده که بیکاری در آن کاهش قابل ملاحظه ای داشته است. اما تلاش ها برای ایجاد اشتغال مقابل مهاجرت بی رویه و رشد بالای جمعیت قرار دارد که کمتر استانی چنین وضعیتی را تجربه می کند. اکنون استان البرز در آستانه سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید قرار دارد، فرصتی که در صورت بهره برداری درست از آن می تواند فرآیند رشد و توسعه استان را تسریع کند، به شرطی که همه نیروها متمرکز بر این موضوع باشد و مشکلات استان احصاء و در جریان این سفر مطرح شود که لازمه آن نیز جلوگیری از تشتت و اختلاف است. مسئولان استان البرز نیز که هدف متعالی حل مشکلات و تحقق رشد و توسعه استان را دنبال می کنند، از ماه ها قبل تلاش ها را برای اولویت بندی مشکلات و ارائه آن به دولت را آغاز کرده اند و در این مسیر نیاز به مساعدت همه مسئولان استان دارند. سید علی میرباقری رئیس ستاد مردمی استقبال از رئیس جمهوری در البرز گفت: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید همه باید به کمک استانداری البرز بیائیم و با مشارکت در کارها استان را آماده استقبالی گرم و پرشور از دومین مقام عالی رتبه کشور کنیم و مقدمات را برای برخورداری مطلوب استان از مزایای این سفر فراهم کنیم. عزیز اکبریان نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان، گفت: نباید دستگاه های استان البرز، امور و خواسته های غیرقابل عملی شدن را در سفر رئیس جمهوری به استان البرز خواستار شوند. وی تصریح کرد: سفرهای رئیس جمهوری فرصت خوبی برای انجام کارهای بزرگ است اما نباید امور محال و غیرقابل عملی شدن را در این سفرها خواستار شویم. اکبریان خاطرنشان کرد: باید همه تلاش خود را معطوف این امر کنند تا بتوانند امور ممکن و قابل عملی شدن را در این سفرها پیگیری کنند و وقت خود را صرف پیگیری انجام امور محال نکنند.
محمد جواد کولیوند دیگر نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: در این روزها البرزنشینان از جمله فعالان گروه ها و جناح های مختلف سیاسی باید به سمت و سویی حرکت کنند که فضای سیاسی - اجتماعی این استان سرشار از آرامش و موج وحدت آفرینی باشد چون یکی از وظایف اصلی هر ایرانی در برابر خون پاک شهدا ، امام راحل و ولایت فقیه را تلاش در حفظ وحدت جامعه تشکیل می دهد. کولیوند گفت: به سفرهای استانی دولت ها نیاید نگاهی تک بعدی با تقسیم بندی جناحی - سیاسی داشت بلکه به این سفرها باید با نگاهی ملی و فرا ملی توجه کرد. وی در ادامه به ایثار شهدا و بیمه کردن انقلاب و میهن اسلامی ایران در برابر توطئه های دشمنان پرداخت و یادآورشد: دشمن لحظه به لحظه وضعیت سیاسی و مشارکت جویی ملت ایران را در فعالیت های مختلف رصد می کند تا با دیدن کوچکترین نقطه ضعفی به وحدت و همبستگی ملت ایران خدشه وارد کند. فتح الله حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز نیز با اشاره به فرصت خوب سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان البرز، گفت: اتحاد و یکپارچگی در حضور مردم در عرصه های مختلف از جمله استقبال از رئیس جمهوری بروز پیدا می کند که نشان داده به منتخب خود علاقمند هستند. وی ادامه داد: درطول تاریخ جمهوری اسلامی ایران بارها نشان داده ایم که از منافع و مصالح ملی کوتاه نمی آییم و بر اصل وحدت و همدلی تاکید داریم . معاون استاندار البرز درادامه به اجرای طرح تحول سلامت ازسوی دولت با هدف ارائه خدمات بیشتر به مردم اشاره کرد و گفت: دراین طرح دولت شجاعت بسیاری را به خرج داد و با کاهش هزینه های درمان عملا بسترها را برای بهره مندی احاد مردم از حوزه سلامت فراهم کرد. خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم دراین زمینه در حال پیش بینی است و اقدامات موثر آغاز شده است . وی گفت: سفر رئیس جمهوری به استان البرز همانند سایر سفرها رهاوردهایی را برای این استان به همراه دارد که گزارش نهایی آن اعلام خواهد شد . رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه احزاب اصلاح طلب البرز گفت: سفر ریاست جمهوری به البرز فرصتی مغتنم برای رفع محرومیت های این استان است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود