15 اسفند 1395
شماره خبر: 175701

ترویج خرید کالای ایرانی توصیه ای از جنس امر به معروف

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

ترویج خرید کالای ایرانی توصیه ای از جنس امر به معروف


ترویج خرید کالای ایرانی و تولید محصول با کیفیت اصلی ترین راه برای تقویت اقتصاد ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است که نتیجه آن نیز تامین منافع عمومی خواهد بود و بر این اساس این توصیه را می توان از جنس امر به معروف دانست.
خبرگزاری جمهوری اسلامی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی، کمپین خبری خرید کالای ایرانی را از هفته آینده آغاز می‌کند. ایرنا در روزهای منتهی به بازار شب عید، به دنبال آن است تا در این عرصه، اعتماد دو سویه بین مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را با خرید کالای با کیفیت ایرانی دوچندان کرده و به رونق اقتصادی واحدهای تولیدی همسو با اشتغالزایی کمک کند.
**تبلیغ خرید کالای خریدی اولویت برنامه های فرهنگی
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج با اشاره به نزدیک روزهای پایانی سال و خرید مردم برای سال نو، گفت: فرهنگ سازی از طریق شعار ایرانی کالای ایرانی بخر و ترویج خرید کالای ایرانی باید در اولویت برنامه های فرهنگی قرار گیرد. آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی با اشاره به تلاش های دشمنان برای اعمال تحریم علیه ایران با هدف ایجاد مشکلات اقتصادی، گفت: یکی از مهمترین اهداف دشمنان از این تحریم ها ایجاد رکود، مشکلات اقتصادی و بیکاری برای جدا کردن مردم از نظام بوده است که با راهکارهای مقام معظم رهبری همیشه نقش برآب شده است. وی با اشاره به سیاست های اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری، گفت: یکی از راهکارهای اساسی جلوگیری از نفوذ دشمنان اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به دست همه مردم است.
** استفاده از کالای ایرانی خلاقیت اندیشمندان را به دنبال دارد
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز گفت: استفاده از کالای داخلی ایرانی منجر به خلاقیت فکر و اندیشه اندیشمندان و مبتکرین داخلی می شود. حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد موحد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال جاری که روزهای پایانی آن را می گذرانیم رهبر مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند که مهم ترین هدف از این انتخاب شعار استفاده از کالاهای داخلی است. وی گفت: لازمه تحقق این شعار و پویاسازی اقتصاد جامعه و کمک به تولید کشور استفاده مردم از تولیدات داخلی است. موحد با بیان اینکه به ایام عید نوروز نزدیک می شویم، افزود: برای رونق تولید کشور، پایداری اشتغال و عدم وابستگی به تولیدات کشورهای بیگانه و از بین رفتن این وابستگی، خرید و استفاده از تولیدات داخلی موجب خلاق شدن فکرهای اندیشمندان، مخترعین و مبتکرین ایرانی می شود. وی با بیان اینکه این خلاقیت می تواند منجر به تولید کالاهایی با کیفیت بالا شود، بیان داشت: با تولید تولید کالاهای با کیفیت بالا ضمن تشویق مردم به استفاده از کالای ایرانی، پاسخگوی نیازهای مردم نیز هست.
** ترویج خرید کالای ایرانی اصلی ترین راه مقابله با قاچاق کالا
دبیر هماهنگی نظارت و برنامه ریزی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز گفت: تقویت گرایش جامعه به خرید و مصرف کالای ایرانی برای کاهش حجم قاچاق کالا ضروری است. علی اکبر زارعی نژاد در گفت و گو با ایرنا، افزود: اطلاع رسانی بیشتر به مردم در خصوص کیفیت عالی بعضی از کالاهای ایرانی امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد. وی ادامه داد: تکیه صد در صدی بر اقدامات مقابله ای بدون بالا بردن کیفیت کالای ساخت داخل و تشویق مردم به خرید کالاهای ساخت ایران به افزایش هزینه های مقابله ای و کاهش بازدهی منجر خواهد شد. زارعی نژاد گفت: امسال ازسوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده که این انتخاب مبنای منطقی و استدلال دقیق داردکه با توجه به منویات مقام معظم رهبری و رویکرد دولت تدبیر و امید نقش کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا برجسته و سنگین تر می شود. وی خاطرنشان کرد: درسالی که گذشت اقدامات قابل توجهی دراین حوزه انجام شد اما کافی نبود و با توجه به اهمیتی که دراین مقطع شاهد هستیم باید تلاشها بیشتر شود. زارعی نژاد تاکید کرد: کارکرد فرهنگی در بحث مقابله با قاچاق کالا ضروری بوده چراکه با اطلاع رسانی و فرهنگسازی در مردمی کردن آن به نتایج بهتری می توان دست یافت.
** ترویج خرید کالای داخلی رویکردی مطمئن در مبارزه با قاچاق کالا است
پرویز زرگر مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری البرز، گفت: باید به سمت حمایت از کالاهای داخلی رفت که دراین مسیر رسانه ها نقش موثری را ایفاء می کنند و رسانه دولت با خلق کمپین خبری حمایت از کالای داخلی گام سازنده ای را برداشته است. وی تصریح کرد: ترجیح مصرف کالای داخلی رویکردی مطمئن در مبارزه با قاچاق کالا است که همه در تحقق این رویکرد باید تلاش کنند . زرگر تصریح کرد:‌ یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید مبارزه با قاجاق کالا بوده و رئیس جمهوری در سفر به البرز نیز این مهم را مورد تاکید قرار داده بود. وی ادامه داد: قاچاق کالا پدیده شومی برای تولید کنندگان و کشور است که از طریق ارتقای کیفیت محصولات داخلی می توان در مقابل این پدیده ایستادگی کرد. زرگر گفت: امروز کالاهای قاچاق به دلیل اینکه تعرفه به آنها تعلق نمی گیرد ارزانتر از کالای داخلی است که از مشکلات مهم در حوزه اقتصادی به شمارمی رود. مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری البرز خاطرنشان کرد: اکنون در بخش تولید و کیفیت کالای داخلی اوضاع خوبی را شاهد هستیم ولی باید هرچه بیشتر در این زمینه تبلیغ داشت. وی یادآورشد: باید به مردم خودباوری در زمینه کیفیت کالاهای داخلی داد و واحدهای تولیدی داخل باید برند سازی کنند. این مسئول گفت: تولید کننده و مصرف کننده نیز باید رابطه دو سویه در داخل کشور برقرار کنند ، بدان معنی که تولید کننده بهترین کالای داخلی را تهیه کند و مصرف کننده نیز این کالا را بر کالای خارجی با هدف مقابله با پدیده قاچاق ترجیح دهد . وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل خاطرنشان کرد: اقتصاد باید مردم محور باشد و یکی از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی مردمی کردن کالای داخلی است که رونق بازار کشور را نیز به همراه دارد.
** حفظ منافع ملی نیاز به تولید و خرید کالای ملی دارد
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت که یکی از راهکارهای حفظ منافع ملی تولید و استفاده از کالای ملی و ایرانی است. سردار سید یوسف مولایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بر تولید ملی و خرید کالای ایرانی افزود: اهمیت خرید کالای ایرانی را می توان از چند جنبه بررسی کرد که تمام آنان اقتصاد مقاومتی را در تولید ملی در پی دارد. وی اظهار داشت: نخستین و نازل ترین اهمیت آن این است که حسن همیت در مردم به وجود آید یعنی احساس شود که خرید ما به صورت مستقیم در فرایند تولید و ثروت افزایی و سعادت مردم تاثیرگذار است. وی دومین تاثیر آن را در منافع ملی دانست و گفت: منافع ملی منافعی هستند که تمام آحاد کشور با اتکا به قدرت ملی آن را به دست می آورند که شامل قدرت های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی هستند. مولایی بیان داشت: برای اینکه منافع ملی خود را حفظ کنیم نیاز داریم تا به داشته های خود اتکا کنیم و خود را بسازیم و اگر این کار انجام نشود اولین ضربه به اقتصاد ملی وارد می شود و آن قدرت یک قدرت ناکارآمد می شود که نمی تواند خود را بازسازی کند. وی افزود: دومین آسیب به قدرت اجتماعی کشور وارد می شود زیرا زمانی که اگر مردم احساس کنند که در جامعه قدرتی ندارد فساد اجتماعی به وجود می آید و همانگونه نیز قدرت سیاسی نیز تنزل می یابد زیرا اقتصاد با سیاست هماهنگ است. فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد: اگر قدرت اقتصادی را نتوانیم حفظ کنیم دیگر نمی توانیم بگوییم 'نه شرقی، نه غربی، استقلال آزادی'.
وی اظهار داشت: همچنین یکی از ارکان منافع ملی و قدرت در جامعه، فرهنگ است که اگر از لحاظ فرهنگی که برای درست عمل کردن آن به اقتصاد خوب نیاز است، درست عمل شود می توان فرهنگ سازی مناسب را در جامعه داشت. سردار مولایی تاکید کرد که اگر مردم کالای غیرایرانی نخرند آن وقت می توان برای تقویت منافع ملی به خرید تولید ملی، افزایش ثروت ملی و اتکا مردم به اقتصاد ملی امید داشت.
** ترویج خرید کالای ایرانی وظیفه ای همگانی
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: اقتصاد در هیچ جامعه ای رونق پیدا نمی کند مگر اینکه از تولیدات داخلی آن کشور حمایت شده و خرید کالای داخلی ترویج شود.
حمایت از تولید داخلی و ترویج کالای ایرانی وظیفه ای همگانی است
حجت الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی افزود: سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی و تولید ملی رقم خورد و امیدواریم با این نامگذاری در خدمت صنایع دستی و کارخانجات خود باشیم و از تولیدات داخلی خودمان به نحو مطلوب حمایت کنیم. وی با بیان اینکه برای حمایت از اقتصاد داخلی باید از تولیدات داخلی استفاده کرد، اظهار داشت: برای این منظور باید تولیدات مختلف را داشته باشیم ولی علیرغم این موضوع زمان خرید و تهیه لوازم مورد نیاز از برندهای خارجی خریداری می کنیم که موجب کاهش تولیدات داخلی و افزایش بیکاری در کشور می شود. وی با بیان اینکه کسانی که غمخوار کشور و دلسوز آیندگان باشند یکی از برنامه ها حمایت از تولیدات داخلی است، گفت: بایستی طبق فرموده ی مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان بر حمایت از تولید داخلی، سعی کنیم از برندهای داخلی استفاده کنیم. مسعودی ادامه داد: این امر چند مزیت برای کشور دارد که اولا اینکه حمایت از جامعه تولید کننده کشور شده و دیگر اینکه آنان را تشویق می کنیم به سمت استاندارد سازی که اگر اجناس خوب داخلی خریداری شود، تولیدکنندگان کشورمان نیز سعی می کنند حداقل خودشان را به استانداردهای بین المللی هماهنگ کنند و اجناس با کیفیت تولید کنند. وی افزود: مزیت دیگر اینکه چرخه اقتصاد داخلی کشور از سرعت بهتر و بیشتری برخوردار می شود و رونق می گیرد و ثمره تمام آن ها این است که جوانان ما با برخورداری از سطح علمی بالا دیگر دغدغه ای بابت اشتغال ندارند. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان داشت: اگر همه ی مردم کمک کنند و دست به دست هم دهند و با بهره گیری از عرق ملی سعی کنند از اجناس تولید داخل تهیه کنند از تولید ملی حمایت شده است. وی بعضی از بهانه ها برای خرید کالای خارجی را همچون کیفیت اجناس به جا دانست و گفت: ولی اگر به سراغ اجناس خارجی برویم یکی از سبب سازان مشکلات اقتصادی در کشور خواهیم بود ، زیرا در بعضی از جهات کیفیت و ظاهر این اجناس شاید بهتر باشد ولی باید بدانیم با خرید این اجناس از چه کسانی حمایت می کنیم. مسعودی اضافه کرد: با خرید این اجناس از کسانی که منافع تولیدشان را صرف برهم ریختن و جنگ در کشورهای اسلامی و اختلاف در این کشورها می کنند، حمایت می کنیم و با حمایتی که ما به صورت غیر مستقیم از سرمایه های آنان داریم کمک می کنیم به آنان تا وضعیت کشورهای اسلامی را به هم بریزند و با ایجاد اختلاف به ماندگاری حکومت خودشان تاکید داشته باشند. وی افزود: جدا از تمام این مسایل اگر ما عرق ملی داشته باشیم و دلسوز کشورمان باشیم باید بدانیم باید روی پا خودمان بایستیم سعی می کنیم که از این اجناس داخلی خریداری کنیم. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: حتی بعضی از سفرای کشورهای خارجی وقتی به ایران سفر می کنند برای خرید سعی می کنند اجناسی را خریداری کنند که ساخته ی کشور خودشان باشند که نشان دهنده ی آن است که در خارج از کشور هم به اجناس داخلی خودشان اهمیت می دهند. وی یادآور شد: ما هم برای اینکه از حوزه ی اقتصادمان پشتیبانی کنیم و رونق خوبی را در سراسر کشور شاهد باشیم و در انتها به استانداردسازی اجناسمان منتهی شود، تشویق تولیدکنندگان بهترین راه حمایت از تولیدات داخلی است تا اقتصادی پویا را به زودی در سطح کشور شاهد باشیم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود