30 اردیبهشت 1398
شماره خبر: 214646

تردد دشوار و زیانبار خودروها در معابر آسیب دیده کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

تردد دشوار و زیانبار خودروها در معابر آسیب دیده کرج


خرابی آسفالت و وجود چاله های فراوان در معابر اصلی و فرعی کلانشهر کرج این روزها از دغدغه های شهروندان به شمار می رودکه اگر چه گرانی و کمیابی قیر علت اصلی آن بیان می شود اما بنا به گفته کارشناسان بخشی از آن را باید پای کم کاری مدیریت شهری نوشت.
با اینکه طرح توسعه معابر به ویژه احداث تقاطع های زیرگذر و روگذر در این سال ها به عنوان پروژه های زمان بر و پرهزینه در کرج مطرح است و اقدامات اجرایی موید فعالیت های عمرانی می باشد اما آنطور که مردم می گویند در بحث کیفیت آسفالت و بهسازی معابر، فاصله کلانشهر از وضعیت مناسب روز به روز بیشتر می شود.خرابی آسفالت اگر چه بخشی از آن مربوط به حفاری دستگاه های اجرایی مانند آبفا، مخابرات و شرکت گاز و... است اما در بسیاری معابر بدون فعالیت این دستگاه ها، سطح معابر دچار برآمدگی یا تخریب شده و نشان می دهد که عمر روکش آسفالت معابر شهر پایان یافته است.موضوع آسفالت و خرابی آن در معابر کرج علاوه بر شهروندان مورد تائید نمایندگان مردم در شورای شهر است هر چند که در ماه های اخیر صحبت هایی از بهبود اوضاع در میان است یا پروژه های محدود در گوشه و کنار کلانشهر اجرا می شود.
نامناسب بودن وضعیت آسفالت معابر اصلی و فرعی در شرایط گرانی و کمبود قطعه خودرو ، هزینه زیادی هم روی دست مردم می گذارد ضمن آنکه فرار از چاله ها نیز گاهی با تصادف های زیانبار همراه است.
به عنوان مثال خیابان های منتهی به شهرک اوج کرج همه روزه شاهد تصادفاتی از جنس فرار از چاله ها بوده و رانندگان خسارت دیده در حالت عصبانیت با یکدیگر به پرخاش می پردازند لیکن 2 طرف با نگاه به چاله های موجود به فهم مشترک می رسند.آنطور که مسئولان شهری کرج می گویند: کمبود و گرانی قیر از سال گذشته در کشور و البرز کلید خورده و مدیریت شهری هم در پس کمبود درآمدها و صدها مشکل دیگر در پی چاره جویی برای دوخت و دوز خیابان های پاره و پوره شهر است.به هرحال مناطق دهگانه کرج از جمله منطقه هشت در این ماه ها به لحاظ تردد خودرویی دچار مشکل بوده و نمی توان به آسودگی از این چاه ها فرار کرد هر چند که برخی معتقد هستند وجود چاله ها سبب کاهش سرعت خودروها می شود اما برخی دیگر آن را عامل کندی حرکت و ترافیک سنگین می دانند.بنا به گفته شهروندان، خرابی آسفالت از شمالی ترین نقطه کرج یعنی حسن آباد بالا تا جهانشهر شهر به خوبی آشکار است.موضوع نامناسب بودن وضعیت آسفالت کلانشهر کرج بارها در نشست های اعضای شورای این شهر مطرح شده و مدیران شهری هم به بیان دلایل و علت ها پرداخته اند و این امر نشان می دهد که این موضوع همچنان از دغدغه های اصلی شهر به شمار می رود.مهدی حاجی قاسمی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج می گوید: معابر کلانشهر کرج نیاز به بهسازی و مرمت دارند و مدیریت شهری باید در اسرع وقت در این زمینه اقدام کند.وی افزود: توقع شورا بهبود وضعیت آسفالت معابر اصلی و فرعی کرج است زیرا آسفالت معابر کرج دچار آسیب جدی شده و وضعیت معابر مطلبوب نیست.احد رسولی عضو دیگر شورای شهر کرج، اتخاذ حرکت جهادی برای روکش آسفالت معابر کرج را ضروری دانست و گفت: 240 تن در ساعت آسفالت در کارخانه آسفالت کرج باید تولید شود.به گفته رحیم خستو سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج ، طرح آسفالت خیابان های اصلی و فرعی کرج نیز با تامین قیر اجرایی شده و انتظار می رود امسال بخش عمده این معابر مناسب سازی شود.این عضو شورای شهر کرج بیان داشت: شورا به عنوان پارلمان محلی و نماینده مردم درصدد است تا نیازهای شهر را شناسایی و به مطالبات پاسخ داد.
روزانه حدود 40 تن آسفالت در معابر کرج پخش می شود
معاون فنی و عمران شهرداری کرج در این خصوص اعلام کرد که روزانه بین 20 تا 40 تن آسفالت در اختیار مناطق دهگانه شهرداری کرج برای لکه گیری معابرقرار می گیرد. عسکر نصیری گفت: چهار تیم مکانیزه در مناطق دهگانه شهرداری کرج فعال شده تا برای رفع خرابی آسفالت معابر اقدام کنند. این مسئول با بیان اینکه اکنون بحث آسفالت معابر با جدیت دنبال می شود، افزود: براساس اولویت بندی معابر این کلانشهر ترمیم، بهسازی و آسفالت خواهد شد . نصیری خاطر نشان کرد: طی 2 ماه گذشته لکه گیری و آسفالت معابر کرج در بلوار بلال، خیابان طالقانی و شهید بهشتی ، اردلان ها، خط چهار حصار، ورودی مهر ویلا ، باغستان و میانجاده انجام شده است. وی با گلایه از برخی دستگاه های خدمات رسان مانند آبفا، شرکت برق و مخابرات افزود: شهرداری به عنوان یک دستگاه خدمات رسان متحمل خسارات ناشی از حفاری دیگر دستگاه ها می شود.معاون فنی و عمران شهرداری کرج اظهارداشت: اکنون قیمت هر تن قیر چهار میلیون و 500 هزار ریال است که هزینه گزافی روی دست شهرداری گذاشته است. وی در خصوص خرابی آسفالت برخی معابر فرعی خاطر نشان کرد: ساخت و سازها و حفاری ها توسط دستگاه های خدمات رسان مانند آب، برق، گاز و مخابرات از عوامل خرابی آسفالت کوچه ها و معابر فرعی به شمار می رود. وی یاد آور شد: با تدبیر شهردار و اعضای شورای شهر کرج ، روزانه حدود 2 هزار تن آسفالت در کارخانه آسفالت کرج تولید می شود که از نوع با کیفیت و مرغوب است. معاون فنی و عمران شهرداری کرج افزود: طول معابر اصلی و فرعی مناطق دهگانه کلانشهر کرج یک هزارو 100 کیلومتر است.به هرحال بهبود کیفیت معابر برای تردد آسان مردم یکی از خواسته ها و مطالبات شهروندان بوده که انتظار می رود مدیریت شهری کرج به صورت جهادی در گام نخست معابر اصلی و سپس معابر فرعی را بهسازی کند.کلانشهر کرج حدود 19 میلیون متر مربع معبر اصلی و فرعی دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود