20 اسفند 1391
شماره خبر: 22153

رونق تئاتر البرز در شب‌ های سرد زمستان با نقش آفرینی هنرمندان

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

رونق تئاتر البرز در شب‌ های سرد زمستان با نقش آفرینی هنرمندان


سپیدارآنلاین: زمستان امسال البرز فصلی بود که در آن چراغ های تئاتر در نقاط مختلف شهر روشن بود و در روشنای بلندترین شب های سال دوستداران تئاتر به تماشای نقش آفرینی های هنرمندان این استان نشستند.
زمستان امسال برای خانواده تئاتر البرز فصلی به یاد ماندنی بود. در امتداد بلندترین شب های سال دوستداران تئاتر از نقاط مختلف شهر برای تماشای تئاتر زیر یک سقف دعوت می شدند و در هر عصرگاه زمستانی این نقش آفرینی هنرمندان تئاتر البرزی بر روی صحنه بود که گرما بخش وجود مخاطبان و رونق دوباره تئاتر می شد. شور و وجدی که در همهمه صف های طولانی مشتاقان به تئاتر هر عصر در مجموعه تئاتر شهر کرج و پلاتو اداره کل ارشاد شاهد آن بودیم خود گویای این استقبال بود و در اوج سرمای زمستان بهار دوباره تئاتر البرز را رقم می زد؛ گویی این افقی تازه بود و مخاطبان بر سکوها نظاره گر طلوع دوباره تئاتر البرز بودند. حضور هنرمندان کشور و تماشای تئاترهای بومی در کنار مردم خود وجد تماشای این آثار را بیش از پیش برای مردمان استان هنرمندپرور البرز بیشتر می ساخت و به واقع فصلی به یاد ماندنی را برای تاریخ تئاتر البرز رقم زد.
اجرای همزمان تئاتر در سه نقطه شهر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در رابطه با روند اجراهایی که در طول این مدت در نقاط مختلف استان شاهد آن بودیم گفت: در این فصل به صورت همزمان چندین اجرا در مجموعه تئاتر شهر کرج، پلاتو اداره کل ارشاد و سالن استاد سیروس صابر به صحنه رفت. مجتبی ابراهیمی مکان اجراهای تئاتر را نیز برشمرد و افزود: سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر کرج و دو پلاتوی رودکی و فردوسی، در کنار پلاتوی اداره کل ارشاد و سالن استاد سیروس صابر 5 مرکزی بودند که هر شب و بدون وقفه در زمستان امسال شاهد اجرای تئاتر در آنها بودیم. وی درباره آثاری که هر شب روی صحنه می رفت نیز گفت: دژاوو کاری از امین آبان از 26 دی تا 30 بهمن ماه در پلاتو اداره کل ارشاد البرز هر شب به اجرای عمومی رفت و استقبال بی نظیری را نیز از این اجرا شاهد بودیم. مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز هیچانه به هرشدم از رضا اخی را نیز از دیگر کارهای اجرا شده در فصل تئاتر زمستانی البرز برشمرد و بیان کرد: این کار نیز از 23 دی ماه لغایت 20 اسفند ماه هر شب در پلاتو فردوسی تئاتر شهر کرج اجرا داشت. ابراهیمی ادامه داد: نمایش برادری محمد کوروش نیا از تئاترهای بومی استان البرز و اثری که در دومین جشنواره تئاتر استانی البرز توانست جوایز بی شماری را از آن خود سازد و پس از آن نیز به جشنواره تئاتر منطقه ای راه پیدا کرد؛ از 3 تا 17 اسفند ماه هر شب در پلاتو اداره کل ارشاد به اجرا رفت. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ادامه داد: علاوه بر این پلاتو اداره کل ارشاد البرز از 1 اسفند ماه هر شب میزبان نمایش خداحافظ محمد عسگری هم بود و این اثر نیز تا 23 اسفند ماه همچنان به اجرا می رود. ابراهیمی کار رام کردن مرد سرکش از آثار استاد داود فتحعلی بیگی را نیز در زمره دیگر آثاری خواند که هرشب و بی وقفه به اجرا رفت. وی افزود: استاد فتحعلی بیگی از 17 بهمن ماه هر شب در سالن استاد سیروس صابر اداره کل ارشاد کار خود را بر روی صحنه بردند و هر شب نیز از شب قبل بیشتر شاهد حضور مخاطب برای تماشای این اثر بودیم. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز یادآور شد: اجرای این نمایش تا 24 اسفند ماه نیز ادامه دارد.
مزادر پایان بخش تئاتر زمستانی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود