20 اسفند 1391
شماره خبر: 22154

دانش آموزان حافظان کوچک محیط زیست

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

دانش آموزان حافظان کوچک محیط زیست


سپیدارآنلاین: در راستای ترویج فرهنگ حفظ و توسعه فضای سبز در پنجمين روز هفته درختكاري و با توجه به نام گذاري اين روز به نام درخت، ضامن حيات بشري، درخت دانش توسط باغبون باشي در مدرسه يادگار امام (ره) در منطقه 8 شهرداري كرج كاشته شد.
شور و نشاط موجود در بین دانش آموزان و جايگاه ويژه اي كه در جامعه به اين قشر اختصاص داده شده است، نقش دانش آموزان را در ترويج فرهنگ درختكاري پررنگ مي كند. با توجه به این مهم در پنجمين روز از هفته درختكاري طي مراسمي درخت دانش در مدرسه يادگار امام (ره) كاشته شد تا ارتقاي فرهنگ درختكاري در مدارس و تاثيرات بسزاي آن را به تصوير بكشد. باغبون باشي با توجه به اينكه در حال حاضر فضای مجازی جايگزين تفريحات سالم در كودكان، نوجوانان و جوانان شده است، و فرزندان ايران زمين كمتر براي گذراندن اوقات فراغت خود به طبيعت پناه مي برند به منظور ترغيب دانش آموزان به سمت طبيعت و اهميت دادن به آن در این مدرسه حضور پيدا كرد. اين شخصيت كه محافظ و نگه دار طبيعت و فضاي سبز است، ترويج فرهنگ نگه داري از فضاي سبز را به دانش آموزان نشان مي دهد، به گونه اي كه نگه داري از يك گلدان را هم توسط هر دانش آموز باغباني و حرکتی برای رسیدن به ارتقاء عرصه های سبز مي داند.
استفاده از فضاي آموزشگاهي بستر مناسبي در توسعه فضاي سبز شهري
در این خصوص معاون اداري مالي سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري كرج در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري مديريت شهري كرج، استفاده از فضاهاي آموزشگاهي را بستر مناسبي در توسعه فضاي سبز شهري دانست. مهدي فاطمي حضور پررنگ باغبون باشي در مدارس و اجراي برنامه هاي متنوع توسط اين شخصيت را در انتقال پيام هاي آموزشي به دانش آموزان بسيار موثر عنوان كرد. اين مسئول با اشاره به تاثير برنامه هاي هفته درختكاري در دانش آموزان و ادامه آن تا مدتها پس از هفته درختكاري اجراي اين برنامه ها را مطلوب ذكر و بيان كرد: تاثير در دانش آموزان خانواده ها را نيز مكلف به غرس نهال و نگهداري گلدان هاي مختلف در محيط هاي خانگي

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود