21 شهریور 1400
شماره خبر: 255950

وقتی محبت پدری مانع دفاع از حریم اهل (ع) بیت نشد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش



همسر شهید محمد اینانلو می‌گوید: محمد به حضرت زینب علاقه خیلی زیادی داشت؛ حلما یکی از القاب حضرت زینب (س) بود که همسرم این نام را برای دخترمان انتخاب کرد.
بنا بر اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم «محمد اینانلو» یکشنبه 21 شهریورماه به‌صورت خودرویی در کرج برگزار می‌شود.بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در این رابطه اعلام کرده است که پیکر این شهید والامقام از ساعت 9 به‌صورت خودرویی از میدان سپاه تا دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و بعد به سمت آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) تشییع و در گلزار شهدای این امام‌زاده به خاک سپرده خواهد شد.شهید مدافع حرم محمد اینانلو 18 فروردین سال 1367 متولد شد. شهید محمد اینانلو دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی کرج بود. وی که برای دفاع از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت‌(ع) داوطلبانه راهی سوریه شد، 21 دی سال 1394 طی عملیات مستشاری در منطقه خان طومان توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید و پس از گذشت 6 سال از شهادتش از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.
الگوی محمد قرآن بود
پدر شهید در رابطه با فعالیت های قرآنی محمد می‌گوید: آقا محمد متولد سال 67 و فرزند دوم ما بود. از همان زمان که به دنیا آمد چون بنده حضور فعالی در دفاع مقدس داشتم و ماه ها در جبهه بودم با حال و هوای جنگ بزرگ شد. چهره بسیار زیبایی داشت و همه در نگاه اول شیفته اش می شدند. همیشه به زبان می آوردم که چهره محمد جوری است که انگار خدا می خواهد او را از ما بگیرد.
مادر شهید با بیان این نکته که شهدای مدافع حرم نشان دادند که در چنین روزگاری می توان قرآنی بود و وابسته دنیا نشد می‌گوید: در برهه ای از زمان خانه ما 2 اتاق بیشتر نداشت با این وجود همسرم یک اتاق را برای آموزش قران بچه ها گذاشته بود. محمد با اشتیاق قرآن را فراگرفت و ارتباط و انس عجیبی با کلام خدا داشت. در اکثر هیأت ها قرآن را خودش تلاوت می کرد. همیشه قرآن سر صف را در مدرسه می‌خواند. مادر می‌گوید: چند سال پیش طبقه پایین منزل را خواستیم اجاره بدهیم خانمی بدون اینکه منزل را ببیند قبول کرد آن را اجاره کند. گفت من در کلاس های قران منزل شما شرکت می کردم و قرآن را آنجا یاد گرفتم. ما هرچه داریم از قرآن و ائمه اطهار (ع) داریم. الگوی محمد و شهدای دیگر قرآن و اهل بیت بوده است.
آرزویی که به حقیقت پیوست
در بخش از این وصیت‌نامه شهید آمده است: «اکنون که عرایض این حقیر به سمع عزیزان می‌رسد، قطعا آرزوی دیرین بنده به اجابت درگاه الهی رسیده و فدایی امنیت ناموس اهل بیت(ع) شده‌ام.
همیشه آرزو داشتم که روزی بتوانم با نثار خون خودم که بالاترین دارایی مادی‌ام است، ارادت قلبی و عملی خود را به مولا و مقتدایم و امام زمانم به معنای واقعی کلمه عرضه دارم و در این راستا جان ناقابل خود را در حفظ حریم عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) و صیانت از اسلام و ناب محمدی و ائمه اطهار فدا کنم. چراکه عزت و پایداری و غیرت شیعه با خون آغشته بوده و هست و خواهد بود و ما پیرو راه امام شهیدی هستیم که همه هستی خود را در راه خداوند متعال فدا کرد تا راه حق گم نشده و پایدار بماند. پس بنده کیستم که بخواهم جان ناقابل خود را مذائقه کنم و از پروردگار خود سپاسگزارم که بنده را قابل دانست تا دین خود را ادا کنم. حمد و سپاس خداوند یگانه و همین و بس».
در خواب به من سنگ فیروزه بزرگی دادند
پدر شهید در خصوص چگونگی فهمیدن خبر شهادت گفت: روز قبل شهادت با مادرش صحبت کرده بود. یکی از دوستانش آمد به ما گفت محمد کجاست؟ گفت بی بی سی نشان داده محمد به شهادت رسیده است. فردایش دیدم چند نفر دیگر هم این موضوع را گفتند. شبی که عملیات کردند در خواب دیدم آقایی سنگ فیروزه بزرگی به من هدیه داده است.
5 سال زندگی عاشقانه داشتیم
خانم عامرزاده همسر شهید پیش از این گفته بود: روزی که حرف از رفتن و راهی شدن همسرم پیش آمد، من مخالفتی نکردم. چون نمی‌خواستم که شرمنده اهل بیت شوم. من همیشه با خود می‌گفتم که اگر روز عاشورا و زمان امام حسین (ع) بودم ایشان را یاری می‌کردم. روزی که آقا محمد از رفتن صحبت کرد، روز امتحان من بود و باید ثابت می‌کردم که چه قدر به اعتقاداتم پایبندم. من همسرم را با جان و دل و با دست‌های خودم برای دفاع از اسلام و دفاع از عقیله بنی‌هاشم راهی سوریه کردم. محمد ۱۵ دیماه سال ۱۳۹۴ راهی شد.او می‌گفت: من و آقا محمد، پنج سال در کنار هم زندگی عاشقانه داشتیم. حاصل این همراهی فرزند دختری به نام حلما شد. حلما متولد ۶ بهمن ۱۳۹۳ است. حلما یکی از القاب حضرت زینب (س) بود که همسرم به خاطر ارادت قلبی به خانم حضرت زینب (س) این نام را برایش انتخاب کرد. حلما یعنی بردبار و صبور، لقب کسی که جان بابا فدایش شده است.به گفته همسر شهید اینالو، شهید، نماز خواندن را خیلی دوست داشت، نماز را اول وقت می‌خواند و به حلال و حرام بودن مالش خیلی اهمیت می‌داد، به پدر و مادر پدربزرگ و مادر بزرگ احترام خاصی قائل بود و روی حرف بزرگتر‌ها حرف نمی‌زد، حتی اگر نادرست بود با رفتار و شوخی متوجه شان می‌کرد. بسیار صله رحم می‌کرد و وظیفه خودش می‌دانست، بسار شوخ طبع و باگذشت بود.
وقتی همه شهدا از ولایت می‌گویند
شهید مدافع حرم محمد اینانلو در بخشی از وصیت‌نامه‌اش نوشته: «بنده در جایگاهی نیستم که بخواهم به شما وصیت و نصیحتی کنم فقط و فقط عاجزانه تمنا دارم پاسدار حرمت خون شهیدان باشید و تنها راه حفظ حرمت آن پشتیبانی مطلق و بدون قید و شرط از ولایت فقیه و رهبری فرزانه انقلاب است.امروزه همه به وضوح می‌بینیم در دنیا و به خصوص منطقه چه خبر است و ناامنی در اکثر بلاد مسلمین بیداد می‌کند و حتی تا مرزهای کشور عزیزمان هم رسیده است و با تمام دشمنی‌ها و حرکات مزدورانه دشمنان اسلام و این مرز و بوم به فضل الهی و در سایه رهبری فرزانه و مقتدر کشور و نایب بر حق امام زمان، همه دنیا از امنیت و اقتدار ایران عزیز در شگفت هستند لذا به عنوان برادر کوچک‌تر به همه شما عزیزان وصیت می‌کنم ولی فقیه و نایب امام زمان خود را تنها نگذارید که عزت و عاقبت به‌خیری ما و کشورمان در اطاعت بی‌چون و چرا از ولی امرمان است.»

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود