1 خرداد 1392
شماره خبر: 25765

هدفگذاری برای ایجاد 56 هزار فرصت شغلی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

هدفگذاری برای ایجاد 56 هزار فرصت شغلی در البرز


سپیدارآنلاین: نخستین کارگروه اشتغال استان البرز با اعلام تعهد اشتغال استان در سال جاری، لزوم مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، خبر ایجاد 19 هنرستان فنی و حرفه ای و تاکید بر ارائه تسهیلات بانکی برای مشاغل خانگی همراه بود.
ضمن اینکه در این کارگروه براساس اعلام معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ایجاد یک میلیون و 100 هزار فرصت شغلی پایدار در کشور برای امسال هدفگذاری شده است. هومن نادری در نخستین کارگروه اشتغال استان البرز در سال جاری از تعهد 56 هزار و 536 هزار نفری فرصت شغلی تا پایان سال 92 در استان خبر داد. وی با اعلام توزیع دستگاهی و شهرستانی تعهدات اشتغال گفت: این کار توسط کارگروه تخصصی اشتغال انجام شده است و دستگاهها می توانند نظر کتبی شان را به دبیرخانه اعلام کنند. نادری افزود: براین اساس سهم تعهد اشتغال شهرستانهای استان به ترتیب برای کرج ایجاد 27 هزار و 375 فرصت شغلی، ساوجبلاغ 15 هزار و 278، نظرآباد هفت هزار و 485، طالقان دو هزار و 253 و سهم شهرستان اشتهارد چهار هزار و 149 فرصت شغلی تعیین شده است. وی با ارائه گزارشی از عملکرد اشتغالزایی شهرستانهای استان طی سال گذشته افزود: شهرستانهای ساوجبلاغ، کرج، نظرآباد و طالقان به ترتیب در رتبه نخست تا چهارم قرار گرفتند. معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز همچنین به استناد گزارش مرکز آمار ایران در مورد آخرین وضعیت بازار کار استان نرخ بیکاری در پاییز 91 را 11.2 درصد و نرخ مشارکت در همین دوره زمانی را 37.5 درصد اعلام کرد. به گفته نادری از تعهد 92 هزار و 121 فرصت شغلی سال گذشته 125 هزار و 430 فرصت شغلی در استان ایجاد شده که بالغ بر 80 هزار تا در بخش ساختمان بوده است. وی در زمینه مجوز اشتغال مشاغل خانگی نیز از صدور 18 هزار و 670 مجوز خبر داد. وی با اشاره به نرخ بیکاری در استان البرز افزود: نرخ بیکاری حدود 15 درصد یعنی بیشتر از میانگین کشوری در این استان در شرایطی که این منطقه از ظرفیت بالایی برخوردار است، تکلیف مسئولان استان را نسبت به سایر استانها بیشتر کرده است. لبافی با اشاره به وجود 21 میلیون فرصت شغلی در کشور هدفگذاری سال 92 را حفظ اشتغال موجود برشمرد و گفت: درصددیم با هم افزایی، تفکر و تدبیر یک میلیون و 100 هزار فرصت شغلی پایدار دیگر تا پایان سال ایجاد کنیم.
آمارها با واقعیتهای جامعه سنجیده شود
وی با بیان اینکه ارائه گزارش و آمار در صورتی که در جامعه بازخورد داشته باشد، مفید است، افزود: آمارها باید اعتبارسنجی و ارزیابی شوند. لبافی در ادامه تغییر فرهنگ کار و اشتغال و تولید از وقت مزدی به کارمزدی و بر مبنای حضور در محل کار را از راهکارهای موثر در افرایش بهره وری اقتصادی و تولید خواند و افزود: این موضوع در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است. به گفته لبافی شناسایی واحدهای نیمه تمام و واحدهایی با کارکرد حداقلی، شناسایی واحدهایی که چرخه تولید را تکمیل می کنند و بهبود فضای کسب و کار از اولویتهای کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری است. وی افزود: 16 کارگروه ویژه با هدف بهبود فضای کسب و کار در معاونت برنامه ریزی و اشتغال وزارتخانه ایجاد شده است. مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در این کارگروه با با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله که براساس آن باید 80 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه جذب تحصیل در هنرستانهای فنی و حرفه ای شوند از ایجاد 19 هنرستان فنی و حرفه ای در البرز خبر داد. اکبر حلیمی گفت: تا کنون 44 درصد از هدف محقق شده و با برنامه ریزی درصد هستیم تا پایان سال به 65 درصد افزایش یابد. وی افزود: با توجه به وجود ظرفیتهای بالقوه و شهرک های صنعتی متعدد این امکان وجود دارد که تا پایان سال به هدفگذاری برسیم. مدیرکل

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود