9 خرداد 1392
شماره خبر: 26321

چالش جدی وجود زندان ها برای البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

چالش جدی وجود زندان ها برای البرز


سپیدارآنلاین: استاندار البرز وجود چهار زندان را در استان البرز چالش جدی برای استان دانست و گفت: آثار وجود این زندان ها به خصوص مهاجرت در برنامه ریزی های شهری اخلال ایجاد کرده است.
مجمع سالیانه حمایت از زندانیان کرج به مناسبت روز ملی حمایت از خانواده های زندانیان با حضور ولی الله خبره قائم مقام مقام سازمان بازرسی کل کشور، اصغر عربیان استاندار البرز، سید ابوالقاسم علوی مدیر کل زندان های استان البرز، مهدی ایران نژاد فرماندار کرج، علی فرهادی دادستان کرج و جمعی دیگر از مسئولان و خانواده های زندانیان در باشگاه میلاد کرج برگزار شد.
انجمن های حمایت از بودجه های دولتی استفاده نمی کنند
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: انجمن های حمایت از زندانیان تمام درآمدهای خود را از کمک های مردمی به دست می آورد و هیچ گاه از بودجه های دولتی استفاده نکرده است. ولی الله خبره ادامه داد: سال گذشته در کرج 250 خانواده مورد بازدید قرار گرفتند و تمامی تلاش خود را به کار بستیم تا بخشی از مشکلات خانواد های زندانیان را رفع کنیم. وی گفت: همچنین انجمن توانست سال گذشته از درآمدهای اقتصادی خود 212 میلیون تومان به خانواده های زندانیان کمک کند. قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ما خواسته یا ناخواسته یک رفراندوم راشاهد خواهیم بود و علاوه بر رای خود باید دیگران را نیز به حضور تشویق کنیم. وی با بیان اینکه فرد اصلح را باید انتخاب کنیم، افزود: در سایه انتخابات ریاست جمهوری نباید انتخابات شوراها مورد غفلت واقع شود زیر اعضای شورای شهر نقش تاثیر گذاری در تصمیمات و پیشرفت شهر دارند.
نباید از آثار تربیتی زندانیان غافل شد
استاندار البرز در این مراسم با تاکید بر توجه به امر تربیت در بین زندانیان، گفت: اگر قرار باشد یک زندانی از جامعه حذف شود هیچ گاه مجازات حبس برای وی در نظر گرفته نخوهد شد و وقنی وی به حبس مجازات می شود باید علاوه بر آثار تنبیهی به آثار تربیتی وی نیز توجه ویژه شود. اصغر عربیان مهاجر پذیری را برای استان البرز یک چالش عنوان کرد و ادامه داد: استان البرز مسیر عبور 14 استان کشور است و این امر علاوه بر افزایش حجم مهاجرت دیگر آسیب های اجتماعی مهم را نیز برای البرز به دنبال دارد. وی تاکید کرد: در سنوات گذشته در برنامه ریزی های شهری دچار غفلت شده ایم زیرا همواره با جمعیت قابل توجه مهاجر در استان مواجه بوده ایم. استاندار البرز وجود چهار زندان را چالشی بزرگ برای البرز عنوان کرد و گفت: وجود این چهار زندان که متعلق به خود استان نیست موجب رفت و آمد بسیاری از خانواده های زندانیان به استان شده است و بسیاری از این افراد به دلیل عدم استطاعت مالی به البرز مهاجرت کرده و ساکن این استان می شوند کع البته نگاه مسئولان به این خانواده ها نیز باید همانند سایر ساکنان استان باشد.
مسئولان

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود