29 تیر 1402
شماره خبر: 289086

تجربه‌ای تلخ برای شهرداری نظرآباد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش



اوایل هفته جاری به دلیل نبودن تشک نجات در آتش‌نشانی نظرآباد یک فرد جان سپرد، حالا این امر باید تجربه برای شهرداری باشد تا نقضان سازمان زیرمجموعه را رفع کند.
اوایل هفته جاری با سقوط خانم امان از ساختمان بلند مرتبه در الغدیر جنوبی شهر نظرآباد (در انظار مردم و جلو چشمان آتش‌نشانان حاضر در صحنه) شهر نظرآباد و حومه را در بهت و اندوه سنگینی فرو برده است. وقوع این حادثه غم‌انگیز در برابر چشمان آتش‌نشانان و مردم تماشاچی، سوالات و ابهامات زیادی را برای افکار عمومی و مردم نظرآباد ایجاد کرده است.
مقصر اصلی کیست؟
آنچه مسلم است در این حادثه غم‌انگیز مقصر اصلی آتش‌نشانی است اما لازم است برای عدم تکرار چنین حوادث تلخی، موضوع به شکل دقیق‌تر و عمیق‌تر حلاجی شده و قصورات نیز مشخص و متناسب با سهم‌شان بازخواست و متنبه شوند تا در آتیه کمتر شاهد قصوری در مواجهه با جان و مال مردم کوی و برزن در دیگر نقاط کشور باشیم.
در این راستا حسین بغدادی، فرماندار نظرآباد در شورای اداره شهرستان نسبت به سقوط خانمی از ساختمان که منجر به فوتش شده بود واکنش نشان داد و متذکر شد: ما نیز از فوت این خانم ناراحت بوده و خواستاریم با همکاری تمام مسئولان هرچه سریع‌تر آتش نشانی نظرآباد مجهز شود تا شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.
آتش‌نشانی و قصورات امکاناتی
طبق شواهد و اظهار نظر شهروندان حاضر در حادثه، به دلیل نزدیکی محل حادثه با ایستگاه آتش‌نشانی، مراجعه آتش‌نشانان به موقع صورت گرفته است اما در ماشین آتش‌نشانی به جای چهار نفر آتش‌نشان ورزیده و کارکشته تنها دو نفر حاضر بوده و بدتر اینکه نردبان بلندمرتبه و تشک نجات به همراه آتش‌نشانان نبوده است.
نهایتاً با ازدحام همیشگی حاضرین در صحنه، خانم آویزان از نرده‌های ساختمان به پایین سقوط کرده و ضربه مغزی می‌شود.
آتش نشانی و قصورات مدیریتی
بر اساس بررسی‌های میدانی نتایج خام زیر در حادثه سقوط بانو احصا شده است.با اینکه مسئول ایمنی مردم آتش‌نشانی است اما سازمان آتش‌نشانی نظرآباد از فقدان امکانات لازم و عدم آموزش آتش‌نشانان رنج می‌برد، محسن عبدی رئیس سازمان آتش‌نشانی نظرآباد نیز به نبود تشک نجات اذعان دارد.
وجود یک ماشین بنز ۹۱۱ با قدمت حدود نیم قرنی در آتش‌نشانی نظرآباد چه معنی می‌دهد؟
اینکه تیم ۴ نفره عملیاتی به دو نفر (آن‌هم یکی راننده) تقلیل محل سوال است؟
چرا باید آتش‌نشان حاضر در صحنه فاقد امکانات اولیه‌ای چون تشک نجات و نردبان بلندمرتبه باشد؟
جالب‌تر آنکه شنیده می‌شود نیروهای آتش‌نشانی فاقد لباس ضدحریق و دستگاه اکسیژن ساز هستند.
نقش معاون عملیات در این حادثه چیست؟ و...
قصورات شورا و شهرداری نظرآباد
بدیهی است که شورای شهر نهاد بالادستی و ناظر بر نواقص شهرداری است همچنین شهردار ناظر و پاسخگوی قصورات سازمان‌ها و معاونت‌های تابعه از جمله سازمان آتش‌نشانی است.باید از شورا و شهردار نظرآباد پرسید که دلیل این چنین کمبود مهمی در سازمان مهم و حیاتی آتش‌نشانی دقیقاً چیست؟
مسئول تجهیز و به‌روزآوری امکانات سازمان آتش‌نشانی دقیقاً کیست؟
امیدواریم همانگونه که مسئولان شهرستان تاکید دارند نواقص موجود به سرعت رفع شود تا شاهد چنین اتفاقات غم‌انگیری نباشیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود