19 تیر 1404
شماره خبر: 327257

استاندار البرز و خبرنگاران، هم‌قدم در دل پروژه کنارگذر شمالی کرج، روایتگر امید و سازندگی شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش



صبح چهارشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۴ نماینده عالی دولت در استان البرز با نگاهی مصمم و قلبی مملو از مسئولیت، هم گام با خبرنگاران، قدم به دل یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کشور گذاشت. بازدیدی که نه فقط نشانه‌ای از نظارت عالی، بلکه پیامی از همدلی و عزم برای ساختن فردایی بهتر برای مردم نه تنها استان البرز بلکه کشور بود.
از پل‌های Bصفر و B1 گرفته تا پل طبیعت باغستان و رمپ‌های مسیر، همراهی مجتبی عبداللهی استاندار، روح تازه‌ای در کالبد پروژه دمید؛ پروژه‌ای که امروز دیگر فقط یک مسیر عبوری نیست، بلکه پلی به سوی توسعه، آرامش و زندگی آسان‌تر برای مردم است.نخستین گام این مسیر پرامید، بازدید از پل B0 بود؛ پلی که اکنون در سکوتِ سازه‌های سنگینش، صدای زندگی آینده شنیده می‌شود. پلی که دسترسی‌های متعدد میان تهران و کرج را امکان‌پذیر می‌سازد و گره‌های قدیمی ترافیکی میان این دو کلانشهر را به تدریج می‌گشاید. از این نقطه، دسترسی‌هایی مهم و استراتژیک به درون شهر کرج و بالعکس به تهران تعریف شده‌اند؛ مسیری که نه‌تنها عبور و مرور، بلکه تعامل اقتصادی و اجتماعی دو استان را نیز تسهیل خواهد کرد.
گام بعدی، پل B1 بود؛ سازه‌ای منحصر به فرد و پیچیده که تلفیقی از فناوری‌های مدرن و مهندسی تخصصی است. پل B1 به عنوان تنها پل کابلی-بتنی-فلزی در کشور، همچون سازه‌ای نمادین بر فراز مسیر کنارگذر ایستاده است. اگرچه این پل به دلیل حساسیت گیرایی بتن، اندکی با تأخیر در بهره‌برداری مواجه است، اما اکنون از ۱۸ قطعه آن، ۱۶ قطعه بتن‌ریزی شده و به گفته مدیر پروژه، تا شهریورماه سال جاری به مرحله نهایی خواهد رسید.از این نقطه، مسیر بازدید به سمت رمپ ورودی از آزادراه همت به کنارگذر شمالی کرج ادامه یافت؛ جایی که اتصال بی‌وقفه میان پروژه‌های عمرانی در حال شکل‌گیری است. این رمپ به‌عنوان شریان تازه‌ای در شبکه بزرگراهی استان، دسترسی روان‌تری به شمال کرج ایجاد می‌کند.
در ادامه، پروژه به پل B20 یا همان پل گردشگری باغستان رسید؛ پلی که فراتر از عملکرد فنی، به نماد تعامل سازندگی و زیست‌محیطی تبدیل شده است. این پل تنها در مدت کمتر از ۶ ماه ساخته شد و در طراحی و اجرای آن، نهایت دقت برای حفظ طبیعت و فضای سبز اطراف باغستان لحاظ شده است. در میان همهمه ماشین‌آلات و صدای تجهیزات سنگین، سکوت درختان و پرندگان هنوز هم در اطراف این پل به گوش می‌رسد.
در بخش بعدی، بازدید از ادامه مسیر کنارگذر انجام شد؛ مسیری که در حال حاضر با ۱۸ کارگاه فعال عمرانی به پیش می‌رود. عملیات روسازی در محدوده باغستان و آسفالت‌ریزی در رمپ‌های خوارزمی از جمله اقداماتی است که طی روزهای آینده نهایی خواهد شد. در همین راستا، ۸.۵ کیلومتر از مسیر اتوبان شهید سلیمانی آماده بهره‌برداری است و با اتصال آن به هفت کیلومتر بهره‌برداری‌شده قبلی، نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی خیابان شهید بهشتی ایفا خواهد کرد.
به گفته مسئولان پروژه، مسیر به‌گونه‌ای طراحی شده که دسترسی از خیابان شهید بهشتی به اتوبان و بالعکس از طریق بلوار خوارزمی و رمپ‌های تازه‌احداث‌شده فراهم شود؛ امکانی که برای شهروندان شمال کرج یک تحول واقعی در تردد روزانه به شمار می‌آید.
در حاشیه این بازدید، استاندار البرز با همراهی تیم رسانه‌ای و کارشناسان فنی، ضمن اشاره به روند رو به رشد پروژه، تأکید کرد:
«در صورت ادامه همین روند و نبود موانع غیرمترقبه، پروژه شهید سلیمانی حداکثر با یکی دو ماه تأخیر نسبت به برنامه اولیه، تا نیمه دوم سال ۱۴۰۴ به‌طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید. هر بخش که تکمیل شود، بی‌درنگ وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.»
همچنین در کنارگذر شمالی کرج، به گفته ابوالفضل رحمانی، مدیرعامل پروژه، برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای پیش رفته که کل پروژه تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد. وی از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق جدید از بانک تجارت در قالب مشارکت دولت و شهرداری خبر داد و افزود:«بالغ بر ۴۰۰۰ نیروی انسانی هم‌اکنون در ۱۸ کارگاه فعال هستند و علیرغم شرایط دشوار کشور، تنها در بازه جنگ اخیر برای یک هفته کار متوقف شد و در سایر ایام، پروژه با تمام ظرفیت در حال اجراست.»
در پایان این بازدید صمیمی و تخصصی، همگان بر یک نکته متفق‌القول بودند:پروژه آزادراه شهید سلیمانی و کنارگذر شمالی کرج، تنها یک پروژه راه‌سازی نیست؛ این مسیر، نمادی از حرکت، اراده و آینده‌نگری مردمانی‌ است که در دل کوه و سنگ، راهی به سوی پیشرفت می‌گشایند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود