24 مرداد 1392
شماره خبر: 56262

مصائب جاده چالوس

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

مصائب جاده چالوس


جاده چالوس یکی از مهم‌ترین جاده‌ها برای مردم تهران و کرج است که از کرج آغاز شده و ۱۷۸کیلومتر بعد به شهر چالوس در مازندران وصل می‌شود.
جاده چالوس یکی زیباترین جاده‌های جهان است و همین امر سبب شده، گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان به این جاده سفر کنند. این جاده در سال 1312 مورد بهره‌برداری قرار گرفت و سپس به مرور زمان سد امیرکبیر و انواع رستوران‌ها و واحدهای اقامتی و پذیرایی در کنار این جاده ساخته شد و به جاذبه و زیبایی‌های این جاده افزود و هم‌اکنون این جاده یکی از زیباترین جاده‌های جهان است و کمتر ایرانی پیدا می‌شود که به این جاده زیبا سفر نکرده باشد. اما این جاده بسیار زیبا برای ساکنان 54 روستا مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است، این افراد در روزهای تعطیل برای رفتن به خانه خود با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند به دلیل اینکه جاده چالوس یکطرفه است و این معضل در ایام نوروز و تعطیلات تابستان تشدید می‌شود، این مشکل قابل حل است اما بی‌توجهی مسئولان به این موضوع سبب شده تا این مشکل همچنان به قوت خود باقی بماند. اگر خدایی نکرده مشکلی برای یکی از مسافران و گردشگران پیش بیاید، خودروهای کمک‌رسان از جمله اورژانس و آتش‌نشانی به راحتی نمی‌توانند در این جاده به دلیل یکطرفه بودن تردد کنند.
جاده چالوس رنگین کمانی از جاذبه‌های گردشگری
جاده چالوس به عنوان رنگین کمانی از جاذبه‌های گردشگری است که زیبایی‌های زیادی را در دل خود جای داده است اما مسئولان قدر آن را نمی‌دانند و همچنین زباله‌های رها شده مسافران و گردشگران در حاشیه راه این زیبایی را کم رنگ‌تر کرده است و همین امر یکی دیگر از مشکلات و معضلات ساکنان جاده چالوس شده است که باید فکری جدی برای آن شود، شاید یکی از علت‌های این امر نبود سطل زباله کافی در حاشیه راه یا نبود فرهنگ‌سازی مناسب باشد. تعریض شدن جاده چالوس برای ساکنان این جاده به آرزو تبدیل شده است، پهن نبودن عرض جاده خواه یا ناخواه سبب حادثه برای روستائیان این منطقه خواهد شد.
یکطرفه شدن جاده

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود