20 شهریور 1392
شماره خبر: 82693

استان البرز در حصار هشت آبشار زیبا

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

استان البرز در حصار هشت آبشار زیبا


استان البرز دارای هشت آبشار بسیار زیبا است که عدم شناخت کافی از وجود این آبشارها، زیبایی طبیعی این مناطق را در پیچ و خم جاده‌های سرسبز و درختان سر به فلک کشیده این استان پنهان کرده است.
دامنه سلسله جبال البرز از دیرباز به دلیل آب و هوای مناسب، رودخانه‌های جاری و پناهگاه‌های مطمئن، همیشه محل استقرار و سکونتگاه موقتی و دائم اقوام و گروه‌های مختلف بوده است. هر چند که شهرسازی و شکل‌گیری فعلی کرج از اواخر دوران قاجاریه و اوایل دوره پهلوی آغاز می‌شود و اهمیت کرج به وقتی برمی‌گردد که شاهراه خراسان که از شهرهایی چون ‌ری، نیشابور و بغداد می‌گذشت به روزگار تیموریان و ایلخانیان و سپس صفویان به شهرهای مراغه، تبریز سلطانیه و قزوین منتقل گشت. از این دوران بود که کرج در مسیر توجه قرار گرفت و رو به آبادانی گذاشت.
در روزگار سلطنت شاهان صفوی بناهایی در کرج ساخته شد که نمونه بارز آن، بناهای امامزاده حسن، در زمان شاه طهماسب است،‌ اما با انتقال پایتخت به اصفهان توسط شاه عباس تا حدودی از سرعت پیشرفت تهران و کرج کاسته شد. جاده چالوس، روستای واریان، دریاچه سدامیرکبیر، کاروانسرای شاه عباسی، عمارت شهرستانک، حمام مصباح، کاخ مروارید، کاخ سلیمانیه، پل تاریخی صفوی و صدها اثر دیگر، تاریخ این استان را رقم می‌زند که بخشی از آنها به دلیل عدم معرفی همچنان ناشناخته باقی مانده‌اند. این در حالی است که ظرفیت‌های گردشگری در استان البرز و شهر کرج به گونه‌ای است که در صورت هماهنگی و معرفی می‌تواند در جذب توریست بسیار موفق عمل کند. یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این استان وجود هشت آبشار بسیار زیبا می‌باشد که براساس آمار بخش عمده‌ای از ساکنان البرز از وجود این آبشارها بی‌اطلاع هستند چه برسد به مسافران و گردشگران.
آبشار

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود