15 آذر 1394
شماره خبر: 154136

باند 14 نفره سارقان خودرو در استان البرز متلاشی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

باند 14 نفره سارقان خودرو در استان البرز متلاشی شد


فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه باند 14 نفره سارقان خودرو در این استان دستگیر شدند، گفت: این باند 14 نفره با اقدامات و شگردهای خاصی اقدام به سرقت انواع خودرو در شهرستان کرج می‌کردند که در این راستا 30 فقره سرقت خودرو را مرتکب شده بودند.
سردار بخشعلی کامرانی‌صالح در نشست خبری با اصحاب رسانه که ز در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: در پی تلاش و کوشش عوامل نیروی انتظامی استان البرز قرارگاهی تحت عنوان مبارزه جهادی با سرقت‌ در نیروی انتظامی تشکیل شد.وی با بیان اینکه خوشبختانه این قرارگاه با کمک و همکاری پلیس‌های تخصصی نظیر پلیس آگاهی اقدامات خوبی در سطح استان البرز انجام داده است، افزود: اخیرا شاهد سرقت تعدادی خودرو در سطح استان البرز از جمله شهرستان کرج بوده‌ایم. فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه در رابطه با این سرقت‌ها و با تلاش نیروی انتظامی از جمله پلیس آگاهی توفیقات خوبی حاصل شده است، خاطرنشان کرد: پیرو این پرونده باند 14 نفره سارقان که 3 نفر از آن‌ها خانم بودند، دستگیر شدند. وی با تاکید بر اینکه این باند 14 نفره با اقدامات و شگردهای خاصی اقدام به سرقت انواع خودرو در شهرستان کرج می‌کردند، تصریح کرد: این اشخاص 30 فقره سرقت خودرو را مرتکب شده بودند که در این بین 10 خودرو کشف و مابقی توسط این سارقان اوراق شده بود. وی با اشاره به اینکه این پرونده در حال پیگیری و بررسی است تا مالکین خودرو‌های مسروقه مشخص شود، یادآور شد: این باند 14 نفره در قالب اکیپ‌های 3 الی 4نفره اقدام به سرقت خودرو می‌کردند و در برخی موارد از خودروهای سرقتی برای سایر اقدامات خود استفاده می‌کردند. فرمانده انتظامی استان البرز افزود: این اشخاص در بخش سرقت وسایل خانگی نیز اقداماتی را انجام داده‌اند همچنین باید به این نکته تاکید کرد که اغلب این افراد سابقه‌دار و یک تن از آن‌ها در مدت زمان مرخصی دوره حبس و زندانی خود این سرقت‌ها را انجام داده است. کامرانی‌صالح با اشاره به اینکه این شخص با قید وثیقه" سند" دوره مرخصی خود را می‌گذراند، اظهار داشت: مال‌خرهای خودروهای سرقتی این پرونده نیز شناسایی شده‌اند. وی با اشاره به اینکه در بحث سرقت، باندهایی در سطح شهرستان فردیس و ساوجبلاغ اقدام به خفت‌گیری و سرقت از منزل می‌کردند، گفت: تعدادی از سارقان مربوط به این پرونده دستگیر شده‌اند.
14 هزار توزیع‌کننده و مصرف‌کننده مواد مخدر در البرز دستگیر شدند
وی بیان کرد: مبارزه با موادمخدر یکی از اولویت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر و عوامل نیروی انتظامی است که در این راستا هزاران طرح پاکسازی نقاط آلوده در سطح استان البرز انجام و بیش از 14 هزار توزیع‌کننده و مصرف‌کننده مواد مخدر دستگیر شدند. فرمانده انتظامی استان البرز با تاکید براینکه انجام این طرح‌ها به تنهایی سبب ریشه‌کن شدن اعتیاد در کشور از جمله استان البرز نمی‌شود، تصریح کرد: احداث اردوگاه نگهداری از معتادین یکی از راه‌هایی است که سبب کاهش این قبیل از اقدامات در بخش مواد مخدر می‌شود.
550 کیلوگرم مواد مخدر در استان البرز کشف و ضبط شد
وی با بیان اینکه در هفته گذشته طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیش از نیم‌تن مواد مخدر از نوع تریاک در استان البرز کشف و ضبط شد، گفت: یکی از این محموله‌ها حاوی 200 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک بود که توسط کامیونی از مرزهای شرقی کشور وارد استان البرز شده بود. کامرانی صالح با بیان اینکه محموله بعدی 300 کیلوگرم مواد مخدر جاسازی شده در 3 کامیون حمل میوه و تره‌بار بود که از مرز‌های جنوبی وارد استان البرز شده بود، اظهار داشت: در این راستا 3 دستگاه کامیون و دو دستگاه خودروی سواری کشف و ضبط و 4 نفر از صاحبان جنس دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه محوله‌های 20 و 30 کیلوگرمی مواد مخدر که به طرز ماهرانه‌ای در تریلی جاسازی شده بود در طول مدت هفته گذشته کشف و ضبط شد، خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته در مجموع 550کیلوگرم مواد مخدر در استان البرز کشف و ضبط شده است. فرمانده انتظامی استان البرز با تاکید بر اینکه برطرف شدن معضل بزرگی نظیر اعتیاد و مواد مخدر به عزم ملی و همکاری همگانی اقشار مختلف نیاز دارد، بیان کرد: بیکاری یکی از مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز این معضل بزرگ به حساب می‌آید.
30 عروسک خریداری شده توسط زائران پیاده‌روی اربعین در اختیار پلیس البرز قرار گرفت
وی با اشاره به اینکه در بخش جمع‌آوری عروسک‌های مشکوکی که از مرز توسط برخی زائران به کشور آورده شده نیز نیروی انتظامی البرز وارد عمل شده است، افزود: تا کنون زائران 30 عروسک خریداری شده از عراق را در اختیار پلیس قرار داد‌ه‌اند اما طبق بررسی‌های انجام شده تا کنون مورد مشکوکی گزارش نشده است.




منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود