12 بهمن 1394
شماره خبر: 157789

کشف 70 فقره سرقت سريالي داخل خودرو از پارکينگ مجتمع هاي مسکوني

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

کشف 70 فقره سرقت سريالي داخل خودرو از پارکينگ مجتمع هاي مسکوني


رئيس پليس آگاهي استان البرز از دستگيري اعضاي باند سارقان داخل خودرو که به صورت سريالي اقدام به 70 فقره سرقت داخل خودرو از پارکينگ مجتمع هاي مسکوني غرب شهرستان کرج کرده بودند خبر داد.
سرهنگ "حميد رضا گل صباحي" با اعلام اين خبر گفت : به منظور کاهش سرقت به ويژه سرقت هاي داخل خودرو کارشناسان پليس آگاهي استان البرز با بازبيني آلبوم مجرمان سابقه دار به ويژه سارقان داخل خودرو و همچنين اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات تکميلي از فعاليت يک باند سرقت داخل خودرو اطلاع يافتند . وي افزود : باتوجه به افزايش شکايتهاي مردمي در خصوص سرقت داخل خودرو در برخي از مناطق کرج بررسي و شناسايي عاملان سرقت ها و ارتباط آنها با باند شناسايي شده در دستور کار ماموران اداره عمليات ويژه پليس آگاهي قرار گرفت . سرهنگ گل صباحي بيان داشت : ماموران پس از اطمينان ازاين موضوع که سرقت هاي اخير داخل خودرو از سوي اعضاي باند سرقت خودرو که اخيرا توسط پليس شناسايي شده ارتباط دارد؛ بنابراين اقدامات اطلاعاتي در خصوص شناسايي اعضاي باند تشديد شد و در نهايت پس از چندين روز گشت زني و اقدامات پليسي با تعامل با کلانتري ها ، در 24 دي ماه سال جاري يکي از اعضاي باند توسط ماموران کلانتري 22 مهرشهر کرج شناسايي و دستگير شد . اين مقام مسئول گفت : با راهنمايي متهم دستگير شده سردسته اصلي باند به نام هاي «رامين و امين – ش» طي دو عمليات غافلگيرانه دستگير و جهت تحقيقات تکميلي به پليس آگاهي منتقل شدند . سرهنگ گل صباحي اظهار داشت : متهمان دستگير شده در بازجويي ماموران به جرم خود مبني بر سرقت داخل خودرو با همدستي 4 نفر ديگر اعتراف ردند . وي تصريح کرد : متهمان در اعترافات خود با بيان اينکه به ماده روانگردان شيشه اعتياد دارند و به منظور تامين هزينه اعتياد خود با تشکيل يک باند 7 نفره طي دو ماه اخير با شناسايي مجتمع هاي آپارتماني فاقد حفاظ و دوربين مدار بسته در محدوده هاي مهرشهر،حسين آباد ، دهقان ويلا ، گوهردشت ، 45 متري گلشهر و حصارک با استفاده از يکدستگاه پژو پارس به مجتمع هاي مورد نظر مراجعه و در ساعات پاياني صبح ؛ 2 الي 5 بامداد اقدام به سرقت از انباري ها و خودروهاي فاقد دزد گير ، قفل فرمان و پدال مي کردند که با اين شيوه تا کنون به 70 فقره سرقت داخل خودرو و انباري اقدام کرده اند . سرهنگ گل صباحي گفت : با توجه به اعترافات متهمان دستگير شده با هماهنگي مقام قضايي ساير همدستان آنها طي چند عمليات جداگانه شناسايي و دستگير و در بازرسي از منزل و مخفيگاه متهمان مقادير قابل توجهي اموال مسروقه شامل ضبط ، باند پخش ، مدارک شناسايي ، جک و زاپاس خودرو ، دوچرخه ، باطري خودرو و غيره کشف شد . رئيس پليس آگاهي استان البرز در توصيه به شهروندان رعايت موارد زير را الزامي دانست :
1-اتومبيل خود را به لوازم ايمني نظير دزدگير ،سوئيچ مخفي ،قفل فرمان ، قفل سوئيچي ، قفل پدال و ساير وسايل بازدارنده مجهز کنيد.
2-از پارک کردن اتومبيل در نقاط خلوت خودداري کرده ودر صورت امکان در پارکينگ و يا در محلي با نور کافي پارک کنيد و حتي اگر خودروي خود را در حياط يا پارکينگ ساختمان پارک مي کنيد شيشه ها را بالا بکشيد و درها را قفل کنيد .
3-هنگام ترک اتومبيل دقت کنند که دربها و شيشه ها کاملا بسته باشند.
4-هنگام ترک اتومبيل از به جا گذاشتن اشياء قابل توجه و قيمتي در داخل خودرو جدا خودداري کنيد.
5-چون باز کردن قفلهاي سوئچي مشکل ومستلزم صرف زمان بيشتري است ، بهتر است درب هاي اتومبيل خود را مجهز به قفلهاي سوئچي کنيد

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود