14 فروردین 1395
شماره خبر: 160547

134 کرجی محبوس شده در آسانسور در ایام نوروز نجات یافتند

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

134 کرجی محبوس شده در آسانسور در ایام نوروز نجات یافتند


مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: ماموران آتش نشانی کرج در 13 روز ایام نوروز 134 نفر از شهروندان کرجی را از داخل کابین آسانسور نجات دادند.
سید جواد موسوی افزود: این 134 شهروند کرجی در طی 38 مورد ماموریت امداد و نجات از داخل کابین آسانسور نجات یافتند. وی با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین ماه سال جدید تا پایان روز گذشته 620 ساعت و 47 دقیقه ماموریت توسط 1040 پرسنل عملیاتی در قالب 430 خودرو عملیاتی، عملیات امداد و نجات انجام شده، اظهار داشت: در این مدت در کل 115 ماموریت امداد و نجات توسط آتش نشانان کرجی انجام شده است. وی به تشریح عملیات های انجام شده پرداخت و گفت: دو مورد تصادف خودرو، 12 مورد گیرکردن انگشتر در انگشت، چهار مورد تخلیه سیلاب، یک مورد آوار و ریزش ساختمان، 20 مورد محبوس شدن حیوان، یک مورد سقوط بالابر، محبوس شدن افراد داخل ساختمان مسکونی 20 مورد، بازماندن شیرآب شش مورد و سه مورد رویت مار نیز از دیگر عملیات های انجام شده در ایام نوروز بوده است.
موسوی اضافه کرد: ماموران عملیاتی آتش نشانی همچنین 68 مورد عملیات احتیاط از حریق و حوادث، یک مورد شکستگی علمک گاز، 9 مورد جاری شدن سوخت خودرو، دو مورد احتمال ریزش ساختمان و یک مورد نشست ساختمان و احتمال سقوط اجسام را داشته اند. وی افزود: در ایام نوروز 100 مورد حریق اعم از مسکونی، تجاری، موتورسیکلت، انفجار، خودرو، ضایعات، تابلوی تبلیغاتی، کنتور و ترانس برق (در زمان بارندگی)، اتاقک نگهبانی، سیلندر گاز و انبار و کارگاه اتفاق افتاد که بیشترین حریق ها مربوط به ضایعات و مسکونی بود. مسئول روابط عمومی آتش نشانی کرج یادآور شد: همچنین در طرح استقبال از بهار نیروهای عملیاتی این آتش نشانی با 51 خودروی عملیاتی در مکان های مورد نظر مستقر شدند. موسوی خاطرنشان کرد: این سازمان بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات است و از شهروندان درخواست می شود تا ضمن رعایت نکات ایمنی به محض مشاهده هرنوع حادثه ای ماموران را در جریان قرار دهند. در شهرستان کرج 26 ایستگاه آتش نشانی مستقر است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود