29 دی 1395
شماره خبر: 173165

کلاهبرداري 56 ميليارد ي در قالب صدور کارت اعتباري

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

کلاهبرداري 56 ميليارد ي در قالب صدور کارت اعتباري


فرمانده انتظامي استان از انهدام اعضاي باند کلاهبرداري که با پرداخت تسهيلات غير مجاز در قالب صدور کارت هاي اعتباري مبلغ 56 ميليارد و 20 ميليون ريال کلاهبرداري کرده بود خبر داد .
سردار کامراني صالح با اعلام اين خبر گفت : در پي گزارش هاي واصله از شعب يکي از بانک ها در کرج مبني بر پرداخت تسهيلات غير مجاز به مبلغ 45 ميليارد ريال به يکي از شرکت ها و احراز صوري بودن اسامي 150 نفر در نوبت دريافت کارت اعتباري ؛ بلافاصله تيمي از کارآگاهان پليس آگاهي و مسئولان بانک مربوطه جهت رسيدگي به موضوع تشکيل جلسه دادند . وي افزود : در تحقيقات و بررسي هاي انجام شده مشخص شد که در آبان ماه سال جاري براي کارکنان سه شرکت اقتصادي در شهرهاي مختلف کشورمان 245 فقره کارت اعتباري 300 ميليون ريالي ، جمعا به مبلغ 56 ميليارد و 20 ميليون ريال صادر شده است، در صورتي که ليست اسامي که با آن ها کارت اعتباري دريافت شده واهي بوده و کارکنان معرفي شده فاقد هرگونه حساب در بانک مذکور هستند. اين مقام انتظامي افزود : در ادامه تحقيقات مشخص شد که يکي از کارکنان بانک با همکاري فرد ديگري که بازنشسته بانک مذکور است با تباني با سه نفر ديگر که از رابطان شرکت هاي مذکور ، مدارک صوري جهت صدور کارت هاي اعتباري را به بانک تحويل داده است .
دستگيري متهمان :
سردار کامراني صالح گفت : پس از شناسايي متهم اصلي، وي در يک اقدام غافلگيرانه دستگير و با راهنمايي هاي او و انجام اقدامات فني و پليسي ساير متهمان نيز در چند عمليات ديگر دستگير شدند. وي افزود: متهمان در بازجويي هاي پليس به اتهام خود مبني بر کلاهبرداري به مبلغ 56 ميليارد و 20 ميليون ريال در قالب صدور کارت اعتباري براي افراد نامعلوم با مشخصات صوري ب تعداد 153 نفر و دريافت اسامي 400 نفر ديگر نيز جهت صدور کارت اعتباري از سوي يکي از اين شرکت ها به بانک اعتراف کردند . فرمانده انتظامي استان البرز خاطرنشان کرد : متهمان دستگير شده جهت ارائه تشهيلات غير قانوني از رابطان شرکت هاي نامبرده به ترتيب در چهار مرحله، مبلغ 485 ميليارد ريال رشوه دريافت کرده و با مبالغ دريافتي اقدام به خريد خانه ويلايي ، آپارتمان و افتتاح سپرده بانکي کرده بودند .
گفتني است؛ اين متهمان با قرار وثيقه ميلياردي روانه زندان شدند .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود