1 بهمن 1396
شماره خبر: 190209

مسمومیت 86 شهروند البرزی براثر استنشاق منواکسید کربن در دی ماه

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

مسمومیت 86 شهروند البرزی براثر استنشاق منواکسید کربن در دی ماه


رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از نشست گاز و حوادث آن گفت: 86 شهروند البرزی در دی ماه امسال براثر استنشاق منواکسید کربن دچار مسمومیت شدند.
دکتر مهرداد بابایی اظهار داشت: برای خدمات دهی این افراد حادثه دیده ، 44 ماموریت امدادی توسط مرکز فوریت های پزشکی استان البرز انجام شد. وی ادامه داد: از این تعداد فرد مسموم ، 35 نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و 51 نفر دیگر توسط کارشناسان اورژانس در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند. وی گفت: براثر استنشاق منواکسید کربن 2 نفر از ساکنان استان البرز قبل از حضور نیروهای اورژانس جان خود را دست دادند. رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز در تشریح فعالیت های این مرکز در دی ماه سال جاری اظهار داشت : در این مدت امدادگران این مرکز در قالب 8 هزارو828 ماموریت به 9 هزارو176 بیمار خدمات ارائه دادند که 3 هزارو 860 بیمار به مراکز درمانی انتقال یافتند. بابایی گفت : در این مدت یکهزار و 30 مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی و تصادفات و7 هزار و 798 ماموریت شامل موارد اورژانسی غیر تصادفی بود.
وی اظهار داشت: بالگرد پایگاه هوایی اورژانس 115 البرز طی انجام سه مأموریت هوایی ، سه بیمار بدحال را از شهرستان های اشتهارد و طالقان و روستای کوشکک واقع در جاده چالوس به مراکز درمانی تخصصی کرج انتقال داد. همچنین تکنسین های اورژانس115 البرز با انجام ماموریتی با فوریت زایمان ، به مادر بارداری در شهرستان ساوجبلاغ خدمات درمانی پیش بیمارستانی ارایه داده و پس از تولد نوزاد دختر ، مادر و نوزاد را در سلامت کامل به بیمارستان شریعتی انتقال دادند. استان البرز با جمعیتی حدود3 میلیون نفر یکی از مناطق پرحادثه کشور است .راه های پرترافیک از جمله عوامل حادثه ساز در این استان محسوب می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود