19 آذر 1390
شماره خبر: 2795

كلاهبرداران اینترنتی در كرج دستگیر شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

كلاهبرداران اینترنتی در كرج دستگیر شدند

رییس پلیس استان البرز از دستگیری اعضای باندی كه با راه اندازی شركت تبلیغاتی از 20 هزار نفر از هموطنان از طریق اینترنت و شبكه های ماهواره ای كلاهبرداری كرده بودند، خبر داد.
سردار 'علیرضا اكبرشاهی ' افزود: با دریافت اطلاعاتی مبنی بر كلاهبرداری اعضای باندی به بهانه شركت در مسابقه و اهداء جوایز موضوع در دستور كار پلیس قرارگرفت. وی اضافه كرد : تحقیقات مأموران نشان داد كلاهبرداران با طرح سوال های آسان در فضای اینترنت و شبكه های ماهواره ای و خانگی و با دادن وعده جوایز نفیس به هموطنان از طعمه های خود می خواستند جواب مسابقه را به یك شماره ایرانسل پیامك كنند كه از این طریق به شماره تلفن همراه شركت كنندگان دست پیدا می كردند. وی اظهار داشت : لوازم خانگی نفیس و پلاك های طلا از جمله جوایزی بود كه اعضای این باند به شركت كنندگان وعده می دادند و سپس طی تماس با شركت كنندگان و با این ادعا كه شما برنده شده اید از آنها می خواستند مبلغ 265 هزار ریال هزینه پستی برای ارسال جوایز را به یك شماره حساب واریز كنند. اكبرشاهی گفت: مالباختگان به تصور اینكه برنده جوایز نفیسی شده اند این مبلغ را واریز كرده و شماره فیش را به شركت تبلیغاتی اعلام می كردند. وی افزود: اعضای این باند در مرحله بعد برای جلب اعتماد شركت كنندگان جوایزی كه اغلب آنها تقلبی بود را برای آنها ارسال می كردند و از طعمه های خود می خواستند مبلغ 40 هزار ریال را نیز از طریق پست برای شركت بفرستند. وی گفت: مأموران پلیس فتا استان البرز پس از كارهای اطلاعاتی و ردیابی های پلیسی دریافتند شماره حساب متعلق به دختر جوانی ساكن فردیس كرج است كه با كشف این سرنخ وی در خانه اش دستگیر شد و در جریان بازجویی ها گفت كه در یك شركت تبلیغاتی در تهران كار می كند و مدیرعامل شركت از او خواسته كه این حساب بانكی را افتتاح كند. اكبرشاهی خاطر نشان كرد : ماموران در ادامه پیگیری ها با هماهنگی مقام قضایی مدیر عامل 31 ساله این شركت به هویت 'عارف-الف' به همراه دو دختر جوان را دستگیر كردند و در بازرسی از انبار شركت كالاهای زیادی شامل لوازم آرایشی و بهداشتی و خانگی كشف شد كه طبق گفته های مدیر عامل شركت ارزش ریالی آنها حدود 600 میلیون ریال است.
وی افزود: مدیر عامل شركت در جریان بازجویی ها صراحتاً به جرم خود مبنی بر كلاهبرداری از هموطنان اقرار كرد و گفت : با كمك سه دختر جوان این باند را تشكیل داده و می دانستم طعمه هایم به خاطر 300 هزار ریال كلاهبرداری شكایت نمی كنند. وی خاطرنشان كرد: متهم درادامه اظهار كردكه با انجام تبلیغات سودجویانه در شبكه های مختلف ماهواره ای ، اینترنت و شبكه های خانگی و امیدوار كردن مردم با دادن وعده جوایز غیر واقعی ، آنها را اغفال می كردیم. اكبر شاهی اضافه كرد : كلاهبرداران به این شیوه تا كنون از 20 هزارنفر نفر كلاهبرداری كرده اند ولی با توجه به اینكه اعضای این باند به صورت كشوری فعالیت می كردند احتمال وجود افرادی كه مورد كلاهبرداری این باند قرار گرفته اند بیشتر می باشد. وی با اشاره به اینكه یكی از كلاهبرداری های رایج امروزی به صورت اینترنتی و ماهواره ای انجام می شود ، به شهروندان توصیه كرد فریب تبلیغات و وعده های دروغین در این شبكه ها را نخورده و هوشیاری لازم را داشته باشند تا از سوی كلاهبرداران مورد سوء استفاده قرار نگیرند.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود